Het Grote Ribbelkap Topic

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 13 mei, 2008 00:14

Spatborden moeten iets naar voren en mogelijk achter ietsjes zakken, maar dat laatste is misschien niet eens nodig.
Ik moet dus de beugels waar hij op de koets zit iets uitslijpen of verlengen en de bouten van de koplampsteun verlengen of de hele koplampsteun iets naar voren kunnen zetten. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 13 mei, 2008 09:43

Punky schreef: @supercees: Ik begrijp dat je oud type spatborden hebt gebruikt en een moderne koplampsteun. Past alles dan meteen goed en kan de kap goed open en dicht?
nee, ik heb de moderne spatborden (keuze was 250 euro voor ribbelkap met oud type spatborden met redelijk wat werk eraan of 150 euro voor alleen een goede ribbelkap). de kap volgt keurig de lijn van het spatbord, van achteren tot ongeveer de koplampsteun, dan buigt het spatbord teveel naar binnen. ik heb dus hetzelfde probleem, wil de onderkant/voorkant van het spatbord naar voren brengen, wat jij zegt bij de bout op de koplampsteun. ik denk dat de oplossing is op die bout een tweede te lassen om op die manier het schroefdraad te verlengen.

de kap gaat wel goed open en dicht trouwens.

ik heb nu wel nog een probleempje met het beschermingskapje van de dynamo, die loopt zeer regelmatig aan op de flens, zit dus klem tussen de ribbelkap en de flens. wellicht dat ik een stukje uit het gaas kan knippen dat achter de grille zit?

of een 2 centimeter kortere v-snaar gebruiken en het kapje ook inkorten. of toch die kap eraf en files vermijden :wink: .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 13 mei, 2008 20:20

Dat gaas achter de grille heb ik om deze reden weggelaten. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 16 mei, 2008 20:41

ik zit daar ook aan te denken, maar het is nog zo mooi glad en roestvrij. maar ja, bewaren kan natuurlijk altijd.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » za 24 mei, 2008 23:46

en kunnen we nog kapjes verwachten op de waggel bv.

dan kunnen we een kappen tentoonstelling houden.
see you when you see me

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 26 mei, 2008 18:41

Ik heb nu de spatborden iets naar voren gehaald door de koplampsteun naar voren te plaatsen en de beugels achter wat uit te vijlen. Passen doet het nog steeds maar net, maar hij gaat wel dicht zonder te krassen. Mogelijk dat de beugels achter moeten worden aangepast om de achterzijde wat te laten zakken.

Ook nieuwe spot gemonteerd.

Afbeelding
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 26 mei, 2008 19:10

joe_catchou schreef:en kunnen we nog kapjes verwachten op de waggel bv.

dan kunnen we een kappen tentoonstelling houden.
wij nemen de art ducko mee.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » ma 9 jun, 2008 22:24

zo eindelijk weer eens bezig geweest met m'n ribbeltje.
Alleen was ie iets krom, maar inez dacht gewoon ff voorzichtig doorduwen en ja hoor....liet dat 'ding' halflos wat onder het raam zit....shit. nu maar ff laten zitten en van de week maar weer ff voorzichtig loshalen....de muts!!! maar goed ik ben wel weer bezig das t goeie nieuws!!!
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 9 jun, 2008 22:32

Suc6, een ribbel monteren kan nog wel eens wat frustratie opleveren. ;)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 9 jun, 2008 23:06

cool inezz maar euu ??
wat liet er los dan onder het raam ????
de lucht flap ,het scharnier .

en rustig blijven niet zo banaal te werk gaan als ik natuurlijk dat je de slijptol neemt heheheh :-)
see you when you see me

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 10 jun, 2008 10:55

volgens mij raakt inez de slijptol sowieso niet meer aan ;) :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » ma 15 sep, 2008 12:45

heeft iemand voor mij een foto van de orignele bevestiging van een ribbelkap
ben namelijk bezicht met de azu maar die sluiting zit niet goed.
nou ben ik benieuwt of de goede er wel op zit.

greets dukw

Airman
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 26 sep, 2008 23:38
Locatie: Vorselaar Belgie

Het grote ribbelkap topic

Bericht door Airman » di 30 sep, 2008 21:20

Hallo allemaal,
ik heb onlangs mijn 2 pk met ribbelkap afgewerkt en daar ben ik heel trots op dank zij jullie allemaal.
Ik heb deze topic menig maal door gelezen om oplossingen te vinden van de problemen die je bij een ribbel op een jonger model komen kijken.
Ik heb op het punt gestaan om de gewone kap te monteren maar ik heb alle kannen uit de kast gehaald die ik hier kon vinden,zelfs de motor 1 cm. achteruit geschoven door de bussen achter de versnellingsbak 1 cm.korter te maken en de steun voor de lichten wel 3 maal vermaakt voor ik tevreden was,maar het resultaat mag er zijn volgens mij.
Daarvoor wil ik jullie allemaal bedanken.

Herwig

PS: kan er mij iemand vertellen hoe ik hier foto's moet plaatsen,ik ben nl.niet zo thuis aan computers, dan kan ik jullie het resultaat laten zien.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1946
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » di 30 sep, 2008 21:53

DUKW,
heb je al de foto voor van de bevestiging?
Ik lees het nu pas.
Zo niet, dan kan ik morgen wel een paar plaatjes schieten.
tweeceevees zijn leuk!

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » wo 1 okt, 2008 00:26

deze zijn van Airman
wou zijn schoonheid laten zien en delen met ons .
waarvoor van mijn kant hartelijk dank alvast .
dit zekers voor het delen van de ribbelkap vreugde

@Airman bij deze zijn ze geplaatst en hopelijk mogen we nog vele verhalen hier vinden van je.
een prettig verblijf hier en welkom.
hier worden alle ribbeltjes met open armen ontvangen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
see you when you see me

Plaats reactie