LE's restauratie

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 13 dec, 2008 10:34

waarom koop je niet een mooi binnenscherm dat ziet er een stuk mooier en origineler uit! als je toch zo goed bezig bent

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 13 dec, 2008 11:58

orgineler Ramon? die binnenschermen hebben maar enkele ribbel van het oude type en de stootrubbersteun is ook de verkeerde op die schermen. ;)

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 13 dec, 2008 14:04

niet allemaal toch??

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » za 13 dec, 2008 15:57

of gewoon een goede koets zoeken zonder al te veel laswerk;)

maar het is ook wel weer een uitdaging om hier weer een echte koets van te maken;)
Citroén rolls better than a Rolls!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 13 dec, 2008 16:47

Ramon schreef:niet allemaal toch??
ik heb echt veel leveranciers bekeken, maar tot nu toe alleen die met enkele ribbel. Van Frankrijk, Belgie, Duitsland, Nederland tot de UK.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 13 dec, 2008 22:35

Ik denk dat ik lekker zo door ga, al denk ik dat ik de koets nog even meeneem naar Duckservice voor advies.

Vandaag weer wat gelast, een randje aan de kofferbakplaat:

Afbeelding

Afbeelding

Maar wat zal ik doen met de bodemplaat zelf van de kofferbak ? In zijn geheel vervangen ? Gedeeltelijk vervangen waardoor er geen ribbels meer in zitten ? Of zijn er wellicht goede halve kofferbakbodemplaten te krijgen ?

Afbeelding

Ook heb ik nog wat kit/plamuur/lak weggebrand om te kijken wat er onder zit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trouwens, de puntjes van de plaat waar de achterbank op dtaat heb ik ook vervangen:

Afbeelding

Afbeelding
Afblijven.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 15 dec, 2008 23:23

Vandaag nog wat gekrabt en geprikt. Heeft iemand een zakdoekje voor mij ? Het is om te huilen. Dus maar vrij geregeld en morgen gaat het hele zooitje op transport naar Duckservice om advies te vragen en vervangend plaatwerk te kopen. Of om de koets om te ruilen voor eentje die beter is.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » di 16 dec, 2008 00:41

ik zou toch overwegen om deze verder klaar te maken, het is even werk , maar dan weet je wel wat je hebt, terwijl een andere op het oog misschien betere koets vaak onder de tectyl en kit ook zo rot als een peer is
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 16 dec, 2008 02:38

Andere koets wordt dan ook grondig nagekeken en -eventueel- gelast. Dat moet ook wel omdat mijn koets even gaat zwemmen in het verzinkbad. Maar ik ga er vooralsnog van uit dat ik door ga met deze koets. Deze koets richting schroothoop of plamuurkunstenaar is het meest negatieve scenario.
Afblijven.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 16 dec, 2008 15:59

Ik heb nog maar eens goed gekeken hoe goed/slecht die koets is. Mijn oorspronkelijke plan was om de achterkant er in te lassen, het spul in het verzinkbad te laten donderen, spuiten en rijden. Maar die vlieger gaat niet op, er moet eerst gelast worden. Meer dan ik had gedacht. Hier de foto's van de schade + het eerdere laswerk:

Afbeelding

Afbeelding
Rechts voor. Hier is al wat gelast en heel veel geplamuurd. De plamuur heb ik er af gehaald waardoor de gaten weer goed zichtbaar zijn.

Afbeelding
Links voor. Hier ziet het er vergelijkbaar uit. De regengoot ontbreekt ook. Gelukkig niet over de hele lengte.

Afbeelding
Rechts achter. Dat hoort dus dicht te zijn. Er zat al extra kitzooi op. Ook hier is dus een restauratiepoging geweest.

Afbeelding
Een stukje verder naar achter. Met tape kan je geen Eendenkoets repareren. De schroevendraaier ging er mooi doorheen.

Afbeelding
Het andere eind van de schroevendraaier.

Afbeelding
Van buiten lijkt het, zonder schroevendraaier, wel vrij goed overigens.

Afbeelding
Maar als je weer een stukje naar voren gaat zie je daar weer een gat (moeilijk te zien op de foto). Dahoortniezo ...

Afbeelding
Rechts achter lijkt het iets beter te zijn. Het zit in elk geval dicht.

Afbeelding
Het is ook gelast. Mooie kleine lasjes met tussenruimten van +/- 5cm. Niet goed dus.

Afbeelding
Stukje naar achter. Zit dat los ?

Afbeelding
Ja, dat zit los.

Afbeelding
De buitenkant rechts achter ziet er redelijk uit.

Afbeelding
Wel een reparatiepoging.

Afbeelding

Afbeelding
Slechte reparatiepoging, er zaten nog fraaie gaten in (moeilijk te zien op de foto).

Afbeelding
Nog steeds rechts achter. Achter de plaat van de gordelbevestiging zit ook een gaatje.

Om het hele spul weer in orde te krijgen heb ik het volgende besteld:
- Voetenbak
- Bodemplaten links + rechts
- Kofferbakbodem (loopt door tot onder de achterbank)
- Binnenschermen links + rechts
- Vlakke plaat bij de scharnieren van de voordeuren links + rechts
- Stukje stijl links achter ('kozijn' van de deur links achter zeg maar)
- Stukje regengoot
- Staartstukjes links + rechts
- Voorste hoekjes van de wielkassen achter

Een deel van het plaatwerk heb ik al mee, de rest is in bestelling.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » di 16 dec, 2008 16:36

een hoop werk maar dan weet je daarna wel wat je hebt..

En ik moet zeggen je heb vwb lassen al heel veel geleerd, heb toen eens je eerste las poging gezien bij wupke in st oedenrode......
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 16 dec, 2008 17:03

Patrick Hoskam schreef:een hoop werk maar dan weet je daarna wel wat je hebt..

En ik moet zeggen je heb vwb lassen al heel veel geleerd, heb toen eens je eerste las poging gezien bij wupke in st oedenrode......
Staat me iets van bij ja (heb echt even na moeten denken). Dat was niet heel fraai nee. Maar wat ook meetelt is of je hetlasapparaat 'kent'. Wat overigens niet wil zeggen dat mijn laskwaliteiten toen een stuk minder waren.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 17 dec, 2008 13:04

Als je het grondig wilt doen, dan zou ik zeker ook even de dorpels meepakken. Deze zijn van binnen ook vaak slechter als je verwacht. En wat zijn nu de kosten van 2 dorpels in verhouding tot een zinkbad. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 17 dec, 2008 13:16

zo te zien veel werk.
Alle bekende blekken zijn wel aangeroest of bevaten gaten.

Ben er achter gekomen dat rode koetsen qua staat veel slechter zijn dan de blauwe exemplaren begin jaren 80. Dit was mijn ervaring met de eendenkoetsen.

duckservice heeft nu een gestraalde koets staan. iets minder laswerk maar al wel kaal van plamuur en kitrommel.

succes maar weer
Citroén rolls better than a Rolls!

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1516
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » wo 17 dec, 2008 13:27

Ongeveer hetzelfde als mijn Dyane qua laswerk. Alleen vinden mensen die hopeloos omdat het een Dyane is. Dit is een 2cv en is dus perfect te repareren!

Succes!

Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Plaats reactie