LE's restauratie
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik denk dat ik lekker zo door ga, al denk ik dat ik de koets nog even meeneem naar Duckservice voor advies.
Vandaag weer wat gelast, een randje aan de kofferbakplaat:


Maar wat zal ik doen met de bodemplaat zelf van de kofferbak ? In zijn geheel vervangen ? Gedeeltelijk vervangen waardoor er geen ribbels meer in zitten ? Of zijn er wellicht goede halve kofferbakbodemplaten te krijgen ?

Ook heb ik nog wat kit/plamuur/lak weggebrand om te kijken wat er onder zit:





Trouwens, de puntjes van de plaat waar de achterbank op dtaat heb ik ook vervangen:


Vandaag weer wat gelast, een randje aan de kofferbakplaat:


Maar wat zal ik doen met de bodemplaat zelf van de kofferbak ? In zijn geheel vervangen ? Gedeeltelijk vervangen waardoor er geen ribbels meer in zitten ? Of zijn er wellicht goede halve kofferbakbodemplaten te krijgen ?

Ook heb ik nog wat kit/plamuur/lak weggebrand om te kijken wat er onder zit:





Trouwens, de puntjes van de plaat waar de achterbank op dtaat heb ik ook vervangen:


Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Vandaag nog wat gekrabt en geprikt. Heeft iemand een zakdoekje voor mij ? Het is om te huilen. Dus maar vrij geregeld en morgen gaat het hele zooitje op transport naar Duckservice om advies te vragen en vervangend plaatwerk te kopen. Of om de koets om te ruilen voor eentje die beter is.
Afblijven.
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
ik zou toch overwegen om deze verder klaar te maken, het is even werk , maar dan weet je wel wat je hebt, terwijl een andere op het oog misschien betere koets vaak onder de tectyl en kit ook zo rot als een peer is
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik heb nog maar eens goed gekeken hoe goed/slecht die koets is. Mijn oorspronkelijke plan was om de achterkant er in te lassen, het spul in het verzinkbad te laten donderen, spuiten en rijden. Maar die vlieger gaat niet op, er moet eerst gelast worden. Meer dan ik had gedacht. Hier de foto's van de schade + het eerdere laswerk:


Rechts voor. Hier is al wat gelast en heel veel geplamuurd. De plamuur heb ik er af gehaald waardoor de gaten weer goed zichtbaar zijn.

Links voor. Hier ziet het er vergelijkbaar uit. De regengoot ontbreekt ook. Gelukkig niet over de hele lengte.

Rechts achter. Dat hoort dus dicht te zijn. Er zat al extra kitzooi op. Ook hier is dus een restauratiepoging geweest.

Een stukje verder naar achter. Met tape kan je geen Eendenkoets repareren. De schroevendraaier ging er mooi doorheen.

Het andere eind van de schroevendraaier.

Van buiten lijkt het, zonder schroevendraaier, wel vrij goed overigens.

Maar als je weer een stukje naar voren gaat zie je daar weer een gat (moeilijk te zien op de foto). Dahoortniezo ...

Rechts achter lijkt het iets beter te zijn. Het zit in elk geval dicht.

Het is ook gelast. Mooie kleine lasjes met tussenruimten van +/- 5cm. Niet goed dus.

Stukje naar achter. Zit dat los ?

Ja, dat zit los.

De buitenkant rechts achter ziet er redelijk uit.

Wel een reparatiepoging.


Slechte reparatiepoging, er zaten nog fraaie gaten in (moeilijk te zien op de foto).

Nog steeds rechts achter. Achter de plaat van de gordelbevestiging zit ook een gaatje.
Om het hele spul weer in orde te krijgen heb ik het volgende besteld:
- Voetenbak
- Bodemplaten links + rechts
- Kofferbakbodem (loopt door tot onder de achterbank)
- Binnenschermen links + rechts
- Vlakke plaat bij de scharnieren van de voordeuren links + rechts
- Stukje stijl links achter ('kozijn' van de deur links achter zeg maar)
- Stukje regengoot
- Staartstukjes links + rechts
- Voorste hoekjes van de wielkassen achter
Een deel van het plaatwerk heb ik al mee, de rest is in bestelling.


Rechts voor. Hier is al wat gelast en heel veel geplamuurd. De plamuur heb ik er af gehaald waardoor de gaten weer goed zichtbaar zijn.

Links voor. Hier ziet het er vergelijkbaar uit. De regengoot ontbreekt ook. Gelukkig niet over de hele lengte.

Rechts achter. Dat hoort dus dicht te zijn. Er zat al extra kitzooi op. Ook hier is dus een restauratiepoging geweest.

Een stukje verder naar achter. Met tape kan je geen Eendenkoets repareren. De schroevendraaier ging er mooi doorheen.

Het andere eind van de schroevendraaier.

Van buiten lijkt het, zonder schroevendraaier, wel vrij goed overigens.

Maar als je weer een stukje naar voren gaat zie je daar weer een gat (moeilijk te zien op de foto). Dahoortniezo ...

Rechts achter lijkt het iets beter te zijn. Het zit in elk geval dicht.

Het is ook gelast. Mooie kleine lasjes met tussenruimten van +/- 5cm. Niet goed dus.

Stukje naar achter. Zit dat los ?

Ja, dat zit los.

De buitenkant rechts achter ziet er redelijk uit.

Wel een reparatiepoging.


Slechte reparatiepoging, er zaten nog fraaie gaten in (moeilijk te zien op de foto).

Nog steeds rechts achter. Achter de plaat van de gordelbevestiging zit ook een gaatje.
Om het hele spul weer in orde te krijgen heb ik het volgende besteld:
- Voetenbak
- Bodemplaten links + rechts
- Kofferbakbodem (loopt door tot onder de achterbank)
- Binnenschermen links + rechts
- Vlakke plaat bij de scharnieren van de voordeuren links + rechts
- Stukje stijl links achter ('kozijn' van de deur links achter zeg maar)
- Stukje regengoot
- Staartstukjes links + rechts
- Voorste hoekjes van de wielkassen achter
Een deel van het plaatwerk heb ik al mee, de rest is in bestelling.
Afblijven.
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
een hoop werk maar dan weet je daarna wel wat je hebt..
En ik moet zeggen je heb vwb lassen al heel veel geleerd, heb toen eens je eerste las poging gezien bij wupke in st oedenrode......
En ik moet zeggen je heb vwb lassen al heel veel geleerd, heb toen eens je eerste las poging gezien bij wupke in st oedenrode......
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Staat me iets van bij ja (heb echt even na moeten denken). Dat was niet heel fraai nee. Maar wat ook meetelt is of je hetlasapparaat 'kent'. Wat overigens niet wil zeggen dat mijn laskwaliteiten toen een stuk minder waren.Patrick Hoskam schreef:een hoop werk maar dan weet je daarna wel wat je hebt..
En ik moet zeggen je heb vwb lassen al heel veel geleerd, heb toen eens je eerste las poging gezien bij wupke in st oedenrode......
Afblijven.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
zo te zien veel werk.
Alle bekende blekken zijn wel aangeroest of bevaten gaten.
Ben er achter gekomen dat rode koetsen qua staat veel slechter zijn dan de blauwe exemplaren begin jaren 80. Dit was mijn ervaring met de eendenkoetsen.
duckservice heeft nu een gestraalde koets staan. iets minder laswerk maar al wel kaal van plamuur en kitrommel.
succes maar weer
Alle bekende blekken zijn wel aangeroest of bevaten gaten.
Ben er achter gekomen dat rode koetsen qua staat veel slechter zijn dan de blauwe exemplaren begin jaren 80. Dit was mijn ervaring met de eendenkoetsen.
duckservice heeft nu een gestraalde koets staan. iets minder laswerk maar al wel kaal van plamuur en kitrommel.
succes maar weer
Citroén rolls better than a Rolls!