Ik heb nog maar eens goed gekeken hoe goed/slecht die koets is. Mijn oorspronkelijke plan was om de achterkant er in te lassen, het spul in het verzinkbad te laten donderen, spuiten en rijden. Maar die vlieger gaat niet op, er moet eerst gelast worden. Meer dan ik had gedacht. Hier de foto's van de schade + het eerdere laswerk:

Rechts voor. Hier is al wat gelast en heel veel geplamuurd. De plamuur heb ik er af gehaald waardoor de gaten weer goed zichtbaar zijn.

Links voor. Hier ziet het er vergelijkbaar uit. De regengoot ontbreekt ook. Gelukkig niet over de hele lengte.

Rechts achter. Dat hoort dus dicht te zijn. Er zat al extra kitzooi op. Ook hier is dus een restauratiepoging geweest.

Een stukje verder naar achter. Met tape kan je geen Eendenkoets repareren. De schroevendraaier ging er mooi doorheen.

Het andere eind van de schroevendraaier.

Van buiten lijkt het, zonder schroevendraaier, wel vrij goed overigens.

Maar als je weer een stukje naar voren gaat zie je daar weer een gat (moeilijk te zien op de foto). Dahoortniezo ...

Rechts achter lijkt het iets beter te zijn. Het zit in elk geval dicht.

Het is ook gelast. Mooie kleine lasjes met tussenruimten van +/- 5cm. Niet goed dus.

Stukje naar achter. Zit dat los ?

Ja, dat zit los.

De buitenkant rechts achter ziet er redelijk uit.

Wel een reparatiepoging.

Slechte reparatiepoging, er zaten nog fraaie gaten in (moeilijk te zien op de foto).

Nog steeds rechts achter. Achter de plaat van de gordelbevestiging zit ook een gaatje.
Om het hele spul weer in orde te krijgen heb ik het volgende besteld:
- Voetenbak
- Bodemplaten links + rechts
- Kofferbakbodem (loopt door tot onder de achterbank)
- Binnenschermen links + rechts
- Vlakke plaat bij de scharnieren van de voordeuren links + rechts
- Stukje stijl links achter ('kozijn' van de deur links achter zeg maar)
- Stukje regengoot
- Staartstukjes links + rechts
- Voorste hoekjes van de wielkassen achter
Een deel van het plaatwerk heb ik al mee, de rest is in bestelling.