Pagina 27 van 28
Geplaatst: wo 17 dec, 2008 14:09
door Punky
Hoe is het raamframe, de vent. klep en de derde zijruitjes?
Geplaatst: do 18 dec, 2008 20:30
door Lelijke Eend
Punky schreef:Als je het grondig wilt doen, dan zou ik zeker ook even de dorpels meepakken. Deze zijn van binnen ook vaak slechter als je verwacht. En wat zijn nu de kosten van 2 dorpels in verhouding tot een zinkbad.

Ik heb inderdaad gemerkt dat de dorpels van binnen flink opgelost zijn ja. Daar was ik even niet zo blij mee, kan ik die ook nog gaan vervangen.
Punky schreef:Hoe is het raamframe, de vent. klep en de derde zijruitjes?
Raamframe voor: om het rubber zit kit. Wat er onder zit zal wel roestig zijn. Maar ik pak eerst de bodem aan. De ventilatieklep is in orde. Zowel er omheen als de klep zelf. Het zelfde geldt voor het motorkapscharnier. De 3e zijruitjes lijken, als ik het rubber optil, aan de onderkant een fractie aangetast te zijn, maar als dat echt zoeveel is als het lijkt dan laat ik het zo. Ik denk dat ik alles anders eerder lelijker maak dan mooier.
Geplaatst: do 18 dec, 2008 20:38
door Punky
Als ik je een tip mag geven.
Strip eerst deze koets een in zijn geheel dus ook de ramen en ontroest eens goed de verdachte plekken alvorens je verse plaat gaat lassen. Want als ik het zo bij mekaar op ga tellen, dan wordt het stiekum wel erg veel en er moeten toch betere koetsen te vinden zijn. Ik neem aan dat gezien je de rest in superstaat wilt hebben en de koets door een verzinkbad laat gaan dat je niet op een goede koets als basis gaat zitten beknibbelen.
Lijkt me lullig als je straks veel werk gedaan hebt aan de bodem en dat dan blijkt dat je qua laswerk pas op de helft bent omdat de bovenzijde ook niet jovel was.

Geplaatst: do 18 dec, 2008 21:07
door Lelijke Eend
Ik kan die hele koets niet uit elkaar rossen omdat de stevigheid er dan uit is. Normaal is dat geen punt, maar ik vervoer die koets elke dag op een aanhanger naar m'n werk ...
Maar de bodem is het meeste werk. Als dat gedaan is, is de rest een eitje.
En een andere koets is geen optie. Die zijn geheid ook (deels) aangetast. Dan kan ik beter een rottere koets nemen en alle roestpunten aanpakken zodat de hele koets goed is.
Geplaatst: do 18 dec, 2008 21:48
door Lelijke Eend
Gister heb ik een poging gedaan 1 plaatdeel te vervangen. Dit is een stuk van de holle ruimte onder de achterbank. Stuk er uit geslepen en ... roest. De achterkant van de dorpel was opgelost en het stuk van de zijkant vna de holle doos wat direct achter die dorpel zit. Ook is er een stuk van het 'kozijn' aangetast. Ik ga niet voor een andere koets want je weet nooit hoe goed/slecht die is. Die is dan waarschijnlijk al deels aangetast en dat vind je alleen uit door het spul open te slijpen waardoor je automatisch weer moet lassen. Waarschijnlijk zie je dan een beginnend roestproces met wel erg dun plaatwerk wat ik dan toch nog wil lassen. Daarbij komt ook nog dat deze koets dan waarschijnlijk richting oud ijzer gaat en aangezien Eendenkoetsen steeds zeldzamer worden is dat wel erg zonde.
Conclusie: er gaan, naast het reeds bestelde plaatwerk, 2 nieuwe dorpels in + (een deel van) een nieuwe doos. Ik denk/vermoed/vrees dat ik dus de complete onderkant ga vernieuwen.
Mijn humeur aangaande de koets: AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHRRRRRRRRGGGGGGGGGG ! ! ! Anderzijds ben ik ook wel blij, nu weet ik gewoon dat alles 100% goed gaat worden.
Overigens, wegens gedonder met mijn camera dit keer geen foto's.
Geplaatst: vr 19 dec, 2008 00:01
door Ramon
je oude koets rijd nog steeds en ook zonder roest!!!
alleen in de kleur grijs

Geplaatst: vr 19 dec, 2008 00:14
door Lelijke Eend
Mijn oude koets ken ik, die heb ik niet voor niets weg gedaan

Geplaatst: za 20 dec, 2008 23:19
door Lelijke Eend
Hier wat foto's (camera heb ik weer aan de praat gekregen):
Deze foto's geven weer welke gedeelte ik wou lassen.
Gedeelte van de vervangen plaat weg geslepen. Omdat deze plaat een holle ruimte afdekt en ik niet wist hoe alles daar binnen in elkaar zit heb ik de plaat eerst maar vrij krap uitgeslepen, dus dat er veel van de oude plaat bleef zitten. Alles lijkt nog redelijk goed, toch blijkt dat niet zo te zijn ...

Toch niet dus.

Dat gat had dorpel moeten zijn. Van staal, niet van lucht ...
Dat is echt weg. Zelfs geen roest meer. Dat is er al uit gedonderd.
Ook er naast/onder (het is maar hoe je het kijkt) zit een gaatje.
Omdat ik een stuk van de stijl ('kozijn') er al uit geslepen had en ik dat (nog) niet terug wou lassen heb ik er maar even een stripje overheen gelast:
Dus de complete onderkant moet vernieuwd worden, inclusief het gedeelte waar de bank op staat. Nouja ... Misschien kan ik daar nog 1 of 2 stukjes redden ... Ik weet wel dat ik, voor ik ga slijpen, er eerst overal stangen en kruizen in ga lassen om de vorm enzo te behouden. Anders zit ik zometeen met een koets waar geen deuren meer in passen.
Geplaatst: zo 21 dec, 2008 04:15
door Ramon
gewoon de bekende punten!!! tja
Geplaatst: zo 21 dec, 2008 12:53
door Bull Frog Bleu
whoo.......wat een operatie wordt dit!!
Uiteraard alles is te fixen....plaatwerk is voorhanden....nu de uren nog...geduld....
Als je het nu zo ziet denk je waarom zoek ik nog niet even door naar een betere koets.
in ieder geval veel succes gewenst....en denk maar zo Waar een wil is is een weg en een mooie koets als resultaat!!
Geplaatst: zo 21 dec, 2008 15:08
door Ramon
deze koets is toch oke!!!
ps elmer hang je achterdeur er in met het slot dan past het strak ook nog!
Geplaatst: zo 21 dec, 2008 16:41
door Lelijke Eend
Ik las overal stangen enzo in zodat het niet kan bewegen. Dat moet ook werken. Maar ik sluit niet uit dat ik er ook even 2 deurtjes in hang.
Geplaatst: zo 21 dec, 2008 23:32
door Punky
Voor het verzinken sowieso even proberen of alle deuren nog passen en hij nog goed op je chassis past.
Geplaatst: ma 22 dec, 2008 00:18
door Lelijke Eend
Geplaatst: ma 22 dec, 2008 12:04
door joe_catchou
moest je er niet in staan voor de film vam ome willem
