ff voorstellen (Was: Leeftijd?)

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Gebruikersavatar
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
Locatie: Groningen

Bericht door Hans B » do 12 nov, 2009 22:17

Sinds vandaag ook maar even aangemeld voor het forum. Ik ben Hans, net 40 geworden en woon in Groningen. Vanaf kinds af aan besmet met het eendenvirus en is nooit meer over gegaan. Al 22 jaar eendrijder.
Nu nog in het prettige bezit van een oranje eend uit 1973, een Ami Super bréak uit 1975 en een GSA X3 uit 1983 als daily drivers. Daarnaast nog twee azu die in restauratie zijn en nog een 18 pk'tje die ik ooit nog wil afbouwen.

Groet,

Hans

neend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 13:24
Locatie: Gelderland

Bericht door neend » vr 13 nov, 2009 18:09

gerry30 schreef:Nou zal ons ook even voorstellen. Wij zijn Gert-Jan (32 ) en Marloes (28 ) hebben wat huisdieren (Beagle 2j, britsche korthaar 8 en een europese korthaar 6) en sinds twee weken in het bezit van de 2cv uit 1979 (30). Sinds kort op forum met ben ik bang soms stomme vragen aangezien ik een leek :( ben op dit gebied maar het hoop te verbeteren.

Gert-Jan
2 weken geleden nog in de eifel geweest op de motor.... HEERLIJK! Laat maar weten waar jullie zitten tegen de tijd dat jullie klaar zijn.

Succes in ieder geval.

henk.beton
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 149
Lid geworden op: do 9 apr, 2009 14:45
Locatie: vlijmen

vragen

Bericht door henk.beton » vr 13 nov, 2009 18:24

Hoi, zoals vermeld,vragen zijn nooit dom,als je niets vraagt kom je het ook niet te weten.Beter 10 keer vragen dan 1
grote fout begaan,
dat kan meer kosten en is erg,en je kunt altijd van elkaar leren :roll:
eendrijder Henk

Gebruikersavatar
Sjon1991
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 22 feb, 2010 10:45
Locatie: Nijkerk

Bericht door Sjon1991 » ma 22 feb, 2010 23:54

Het heeft even geduurt (veel mee gelezen op het forum) maar ik heb mij uiteindelijk toch maar eens aangemeld. Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Sjon Loseman, 18 jaar en ik woon in Appel (een klein gehucht naast Nijkerk.. in de buurt van Amersfoort) Dat zegt misschien meer :wink:
Ik ben eigenlijk mijn hele leven al fan van de 2cv. Altijd was ik met kleine eendjes aan het spelen of vanalles over de eend op internet aan het zoeken.
Nu was het altijd mijn bedoeling dat ik als eerste auto een eend zou kopen. Dat is even anders gelopen omdat ze toch steeds duurder worden en niet helemaal geschikt zijn als dagelijkse auto. Nu zijn er vast veel mensen die het niet met me eens zijn :lol: Uiteindelijk is het een franse Citroën BX 15RE geworden. Ik ben bezig met rijlessen, dus voor de zomer kan ik de weg wel op.. als het allemaal goed gaat tenminste :wink:

Gelukkig heb ik een aantal jaar geleden mijn ouders zo ver gekregen om een 2cv te kopen. M'n vader heeft er 3 gehad en vindt ze nog steeds leuk, dus dat was mooi meegenomen.
Na Marktplaats.nl een tijdje in de gaten gehouden te hebben is het een 2cv6 Club uit 1987 geworden, in de kleur 'Bleu Celeste'. Hemelsblauw dus.. hoewel het vaker lavendelblauw genoemd wordt Over dit eendje open ik binnekort even een topic. Uiteraard met foto's! :)

À Bientôt!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Blauwe 2cv - Groene Mehari

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 23 feb, 2010 15:42

Welkom hier en veel plezier met de eend.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » di 23 feb, 2010 16:46

Bienvenue dan! En veel plezier hier (en in je eend!)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 23 feb, 2010 17:43

Welkom op het forum, Ik las toevallig gisteren je topic over deze eend op een ander forum :)
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
JohanB
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 10:41
Locatie: Den Haag

Dolly

Bericht door JohanB » di 7 sep, 2010 10:54

We hebben sinds kort een van oorsprong Duitse Dolly uit 1986 met katalysator. Ik ben net begonnen met wat onderhoud, de olielekkage uit de brilrubbers bestrijden enzo.
Het forum heb ik ondertussen al bijna uit :)

Johan
Dolly 1986

postma
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 6 dec, 2009 09:47
Locatie: saint Denis de Pile, France

Bericht door postma » di 7 sep, 2010 14:44

Met mijn 63 jaar denk ik dat ik wel tot de oudere behoor in deze 2CV NL omgeving, maar hier in France is de gemiddelde leeftijd van eenden bezitters duidelijk hoger.
Mijn Dolly is 24 jaar oud en ben toevallig tot deze aanschaf gekomen daar ik afgelopen winter niet verder kon met de restauratie van mijn MG uit 1974 en dus iets zocht om de wintermaanden door te komen. De keuze 2CV kwam meer voort uit het rijke aanbod in France, waar nog erg veel eenden zich bewegen.
Ben nu met een classic tracteur bezig als restauratie project, maar dat zal minder interesse dragen in dit forum.
Groeten,
Peter
2CV6 Dolly 1986
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » di 7 sep, 2010 19:01

postma schreef:Ben nu met een classic tracteur bezig als restauratie project, maar dat zal minder interesse dragen in dit forum.
Jawel hoor, interessant!
(bijvoorbeeld in het 'wat heb je voor auto (lees: vehikel) naast de eend?'-topic , in overig/prietpraat)
Deze foto's heb ik afgelopen zondag gemaakt in Geffen:
Afbeelding

Afbeelding
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 7 sep, 2010 20:52

zo'n oude tractor is toch ook altijd mooi.
Toen ik in Engeland werkte ben ik vaker naar van die stoom-meetings geweest. Je wist niet wat je zag .
Geweldig. En dan die mannen erbij die je hele verhalen konden vertellen over hun stoomtractor.

Gebruikersavatar
Red Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 486
Lid geworden op: do 2 apr, 2009 17:29
Locatie: Radewijk

Bericht door Red Duck » di 7 sep, 2010 22:57

Welkom en leuk dat je een bx hebt aangeschaft.
Ikzelf bezit een 2cv , en een bx
uiteraard is de bx mijn winterauto
rijdt proma en straalt ook iets uit
veel leesplezier en foto's zijn altijd welkom .
2 cv 6 '85
peugot 106

postma
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 6 dec, 2009 09:47
Locatie: saint Denis de Pile, France

Bericht door postma » wo 8 sep, 2010 13:49

The Nosepicker,

Prachtig die oude tractoren, hier bezoek ik regelmatig de bijeenkomsten van deze pronkstukken en er zijn er nog erg veel hier, zelfs amerikaanse modellen vanuit het "Marshall"hulp programma na de wereldoorlog, plus natuurlijk veel engelse typen tractoren.
In mijn optiek heeft dit (de tractor) nog steeds de meest interessante mechanica te bieden, vooral voor de restaurateur en het is een genot om eraan te sleutelen. Zeker is er minder roestvorming en het weinige plaatwerk wat eraan zit is van vele milimeters dik. en niet zo vloeitjes dun als bij de 2cv.
2CV6 Dolly 1986
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » do 9 sep, 2010 14:29

In Geffen stond zondag een hele serie, inclusief wat stoomtractoren en de bijbehorende stoomaangedreven machines. Heb helaas niet meer foto's genomen.
Maarre, Peter, op 2cv.nl roept men vaak "foto's!", dus bij deze: foto's!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

postma
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 6 dec, 2009 09:47
Locatie: saint Denis de Pile, France

Bericht door postma » do 9 sep, 2010 19:35

Beste Nosepicker,

Hoop dat dit werkt, maar je kunt wat foto's van de restauratie van de Dolly" zien op Picasa met de volgende link,
http://picasaweb.google.com/10698686811 ... 4/2CVDolly#

Ik weet niet hoe ik foto's in dit textgebied krijg, mischien kun jij hier wat licht op doen schijnen,

Bedankt alvast
2CV6 Dolly 1986
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado

Plaats reactie