Pagina 4 van 7
Geplaatst: wo 7 mar, 2012 21:35
door Flying Duckman
Tussentijds ben ik nu druk begonnen met de kabelboom restauratie. Veel kroonsteentjes en andere brakke verbindingen die ik nu allemaal weer vast soldeer. Ook pak ik dit moment om nu eens te kijken waar alle kabels en stekkers voor zijn. Er waren veel kabeltjes achter het dashboard niet aangesloten en dat wil ik nu eens even gaan uitzoeken waar ze nu voor zijn en registreren uiteraard!
De koets is ondertussen op transport gegaan naar de verzinkerij. Eind maart hoop ik echt serieus stappen te kunnen maken met de opbouw. Eind volgende maand wil ik naar de RDW, zodat ik misschien als een van de eerste ritten de wegen kan betreden naar citromobiel!
Geplaatst: vr 9 mar, 2012 22:03
door hobbes
Mooi man! een andere kabelboom had ook gekund...
Wat voor kleur wordt ie uiteindelijk?
Heb je er ook een verzinkt chassis onder zitten? want anders zit je over een paar jaar alsnog met de kont op de grond...
ps je maakt me wel jaloers met zo'n verzinkte koets! Helaas heb ik er voorlopig even geen geld voor en moet het dus in de winter met een andere auto doen.
Morgen ga ik met de oranje dyane aan de slag voor het groot onderhoud.
Geplaatst: ma 16 apr, 2012 22:18
door Flying Duckman
Zo de volgende stap is begonnen. Dit weekend de koets opgehaald bij de 2CV specialist. Helemaal compleet thermisch verzinkt!
Ze hebben alles nog voorbereid, kitlaag, bodembescherming, boutgaten optappen etc.
Ik ben nu begonnen met de opbouw! Citromobiel komt nog net te vroeg denk ik, maar lang zal het niet meer duren voordat ik ga rijden!
hond???
Geplaatst: ma 16 apr, 2012 22:46
door wusten-fuchs
Geplaatst: ma 16 apr, 2012 22:54
door marcopr
Dat is voor de eeuwigheid. Ziet er mooi uit !
Geplaatst: vr 20 apr, 2012 07:12
door //sander//
Mooi zo'n verzinkte 2cv.
Graag veel foto's van dit project. Handig voor de mensen die ooit zelf hun auto willen verzinken.
Auto ziet er nog mooi strak uit ook na het verzinken.
Ga je de auto direct in kleur spuiten? Of een tijd zo rond rijden?
Geplaatst: vr 20 apr, 2012 07:35
door Flying Duckman
Uiteindelijk wil ik er nog een mooie serie foto's van online plaatsen in een website. Maar voorlopig even een selectie van de foto's hier
http://www.flickr.com/photos/bloemendal ... 565574642/
Voorlopig blijf ik zeker even rond rijden zo. Het spuitwerk kost ook aardig wat. Ik zit er zelfs over te denken om hem tzt helemaal verzinkt te hebben en zo rond te rijden.
Tijdens het opbouwen realiseer je wel weer hoeveel je vast maakt en wat straks ook weer los moet als je hem gaat spuiten. Dat kost erg veel tijd en voorbereiding.
Dat is wel een nadeel van verzinken denk ik. Je moet geen haast hebben met de restauratie. Het mooiste zou zijn, de koets nog een half jaar tot een jaar gewoon buiten laten staan. Daarna spuiten en dan pas opbouwen. Of natuurlijk een koets kopen die al klaar staat bij de 2CV specialist en al een jaar geleden verzinkt is.
Op Citromobiel staat de 2CV specialist ook wel weer met de verzinkte onderdelen. Een kleine kans dat ik het ook haal om dan klaar te zijn.
Eergisteren had ik ruzie met het rubber van de voorruit en is uiteindelijk het rubber kapot gegaan. Gisteren toch mijn oude voorruitrubber maar weer gepakt en dit keer ging het heel erg vlot. Ook meteen de ventilatieklep (RVS) en de achterramen geplaatst. Morgen ga ik echt serieuse klappen maken en hoop ik spatborden achter te monteren, deurvangers, achterdeuren. En hopelijk de kabelboom helemaal goed aan te sluiten. Als dat gelukt is dan kan ik de eerste meters gaan rijden.
Nog wat foto's
Geplaatst: vr 20 apr, 2012 09:01
door Gerard2cv
Mag ik mijn mening geven? Ik vind dat je enorm goed bezig ben geweest.
Maar zo verzinkt in de buitenlucht,Dan laat je het zink toch (verroesten) verouderen.Mijn advies zou zijn:Binnen houden tot je hem kan spuiten en het beschermen.
Geplaatst: vr 20 apr, 2012 09:20
door David
Ik snap je idee Gerard, maar, even in termen van een chemische leek gezegd, de gegalvaniseerde koets moet noch "uitwerken" als je te snel gaat spuiten kan de lak op naden en dergelijke los gaan laten.
Je kan dit ook prachtig in "chemische" termen uitleggen maar het komt ongeveer op het zelfde neer.
Geplaatst: vr 20 apr, 2012 09:30
door Gerard2cv
Dat snap ik,maar ik zou dat lekker droog binnen laten uitwerken.
Geplaatst: vr 20 apr, 2012 12:19
door Erikjan
Gerard2cv schreef:Dat snap ik,maar ik zou dat lekker droog binnen laten uitwerken.
Je kan beter gewoon gaan rondrijden of de koets buiten zetten. Er komen uit het zink stoffen die er eerst uit moeten voor je kan spuiten ander hecht de lak niet. Ik meen dat dit zoutverbindingen zijn. Deze kunnen mooi wegspoelen in de regen. Roesten doet het toch niet.
Geplaatst: vr 20 apr, 2012 16:41
door Flying Duckman
Ik begrijp je reactie. Het mooie is, je hoeft hem niet te lakken, je kunt ook gewoon zo rond blijven rijden. Ik ken er verschillende die dit al jaren zonder problemen doen. Oudste bekende is al in de jaren 80 verzinkt en rijdt nog steeds zonder lak.
Het zink moet inderdaad nog uitwerken, dat duurt even. Je kunt hem uiteraard ook gewoon binnen zetten, blijft hij wel schoner natuurlijk
Geplaatst: vr 20 apr, 2012 21:15
door hertog jan
Ziet er erg goed uit zo!!! Mijn advies is ook gewoon lekker zo laten. Ik ken ook een gegalvaniseerde eend die al minstens 15jaar zo rijdt, geen enkel probleem. Hij wordt alleen na verloop van tijd iets grijzer. Ik heb vorig naar mijn dyane koets laten galvaniseren en laat hem ook lekker zo. Moet alleen de motor nog reviseren en dan is ze klaar.
Geplaatst: zo 22 apr, 2012 10:43
door Flying Duckman
Geplaatst: zo 22 apr, 2012 13:39
door Flying Duckman
Vandaag nog een paar kleine dingen gedaan. De kabelboom is zo goed als helemaal aangesloten, maar ik ga eerst controleren of alles goed werkt omdat ik ook wat gerepareerd heb en de tank graag weer werkend wil hebben.
Vandaag toch maar eens wat gemonteerd en oa het dak gemonteerd