Even een stukje geschiedenis.
In februari 1998 kocht ik mijn 1982-er 2CV in Apeldoorn. Mijn 2e Citroen ooit en mijn eerste 2CV. Binnen no-time echt helemaal verknocht aan de auto. Vele kms gemaakt tot 2000, toen het koetsje iets minder werd. Een sloopeend uit Antwerpen bood uitkomst. De rouge Vallelunga koets werd omgeruild voor een koets Gris Nocturne.
De 2CV Nocturne was geboren. Ik heb er erg van genoten tot in mei 2002, precies 2 jaar na de ramp van Enschede, de 2CV in de brand werd gestoken. Dankzij vlot optreden van een buurman en de brandweer beperkte de brand zich tot een interieurbrand. Maar goed, de auto was aardig kapot.
De auto werd gedemonteerd en het duurde een paar jaar voordat hij eindelijk weer de weg op ging. In 2005 was het eindelijk zover en deed hij het weer.
Toen een Bue Celeste koets gemonteerd die al snel zwart werd.
Veel reparatiewerk gedaan destijds, maar goed, roest rust niet, dus 2 jaar geleden moest er veel gelast worden. Reservewielbak, dorpels etc..
Vorig jaar weer erg genoten van het rijden en geprobeerd de auto deze winter weer net zoals vorige winters stil te laten staan. Iets wat mij nooit lijkt te lukken.
Ook deze winter niet, maar goed, paar blaasjes in de lak, niets aan de hand toch?
Nou na 29 jaar 2CV rijden, en zwaar intensief gebruik van het chassis. Ikd enk alleen al aan het aantal twente Raids en het uistippelen daarvan... stuk of 30 keer dus?
Nu na al die jaren een gaatje ontdekt in het chassis afgelopen januari!
Daarnaast blijkt de voetenbak lekker doorgeroest te zijn en links en rechts zitten nog wel wat nare plekken.
Reden dus om de 2CV dit jaar eens aan te pakken en goed ook!
Hij gaat helemaal uit elkaar. Voetenbak wordt vernieuwd, rechterbodemplaat, verder nog even kijken in hoeverre er wat gelast kan worden.
het chassis wordt uiteraard ook vervangen. Ik denk een gegalvaniseerde.
Wanneer hij klaar is, geen idee, ik doe het lekker rustig aan.
De koets is van het chassis en langzaam wordt hij steeds kaler.
Hier de eerste foto's