Koetswerk vervangen

Alles in, over, rond en op de koets.
theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » wo 17 aug, 2011 23:47

CVosje1994 schreef:Volgens de orga decoder op deze site rolde ze van de band op 22 oktober , 1986
Bedankt, dat klopt dan!

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 20 aug, 2011 10:12

Wie weet raad? Hoe krijg ik het contactslot van de stuurstang? Ik wil de koets demonteren, of hoeft dit er niet af? Het stuurslot is er al uit omdat het contactslot defect is ivm een afgebroken sleutel. Als er iemand een contactslot heeft houd ik mij aanbevolen.

Afbeelding

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 20 aug, 2011 10:34

Je kan het stuur op het stuurhuis loskoppelen en gewoon naar binnen toe er uit slaan/trekken, het contactslot kan blijven zitten.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 20 aug, 2011 10:35

Rossero schreef:Je kan het stuur op het stuurhuis loskoppelen en gewoon naar binnen toe er uit slaan/trekken, het contactslot kan blijven zitten.
Dank je Robert. Ga ik doen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 20 aug, 2011 10:36

Hoeft er niet af, wel je stuurstang zelf losmaken bij je stuurhuis en stukje omhoog halen. Je zult de nodige kruipolie nodig hebben omdat het meestal erg vast is gaan zitten. Dus begin alvast maar met inspuiten zodat het zeker genoeg tijd heeft om los te weken

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 20 aug, 2011 12:33

ik heb er al. minstens een week, kruipolie in en omheen gespoten maar de stang schuift iets omhoog en dan lijkt het wel of er een soort bus/ring achter het contactslot-huis het geheel tegen houd! het stuur kan er toch op blijven zitten?

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 20 aug, 2011 12:49

theoenmarion schreef:ik heb er al. minstens een week, kruipolie in en omheen gespoten maar de stang schuift iets omhoog en dan lijkt het wel of er een soort bus/ring achter het contactslot-huis het geheel tegen houd! het stuur kan er toch op blijven zitten?
ik denk dat ik het al zie! volgens mij zit om deze ring een klem met een inbusbout schroef bevestigd. Kan dat kloppen? En volgens mij is deze dus al eerder rond gedraaid. Kan ik deze schroef er uit boren of is die bikkel hard?

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » za 20 aug, 2011 12:52

Je moet van het stuurslot zijn met de eend. Dus sleutel in contact en stuurslot loshalen. (met de sleutel)

Pas dan kun je (niet noodzakelijk om de stuurpijp van het stuurhuis te halen) het stuurslot verwijderen.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 20 aug, 2011 12:58

Spookeend schreef:Je moet van het stuurslot zijn met de eend. Dus sleutel in contact en stuurslot loshalen. (met de sleutel)

Pas dan kun je (niet noodzakelijk om de stuurpijp van het stuurhuis te halen) het stuurslot verwijderen.
Dat is nou het probleem, contactsleutel is afgebroken en zit nog half in het contactslot.
Maar het is gelukt.In kon de inbusbouten toch los krijgen en toen viel de bus er achterweg en kon de stuurstang eruit!
Aanhouder wint!
Bedankt jullie allemaal voor de tips. Waar ben je zonder forum!

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 20 aug, 2011 13:42

Ahja, die ring is je stuurslot. Ik dacht dat je geen stuurslot meer had, en dan zit die ring er normaal dus niet meer in.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 20 aug, 2011 13:55

Rossero schreef:Ahja, die ring is je stuurslot. Ik dacht dat je geen stuurslot meer had, en dan zit die ring er normaal dus niet meer in.
Ik dacht ook dat er geen stuurslot meer in zat! Kan het stuur gewoon helemaal ronddraaien.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 20 aug, 2011 13:57

dat komt omdat je sleutel er nog (enigsinds) gedraaid in zit, die zorgt er voor dat het palletje niet in de stuurslotring schiet. Wel gevaarlijk als de sleutel tijdens het rijden terug was geschoten... ;)

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 20 aug, 2011 17:13

Rossero schreef:dat komt omdat je sleutel er nog (enigsinds) gedraaid in zit, die zorgt er voor dat het palletje niet in de stuurslotring schiet. Wel gevaarlijk als de sleutel tijdens het rijden terug was geschoten... ;)
Heb jij misschien een foefje hoe ik die sleutel er uit kan krijgen?

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 20 aug, 2011 19:46

je hebt het contactslot niet meer nodig toch? en als je eenmaal de stuurslotring er uit hebt kan hij sowieso niet meer op het stuurslot schieten

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » zo 21 aug, 2011 09:10

Als je het stuk sleutel eruit krijgt kun je het slot misschien gewoon weer gebruiken. Soms lukt het met een figuurzaagje met grove vertanding. Het blad een stukje langs de sleutel steken een halve slag draaien zodat de tanden in de sleutel grijpen en dar eruit trekken zover dat je de rest met een punttangetje kunt pakken. Anders eens bij een sleutelboer vragen die hebben ook nog wel trucjes.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie