Koetswerk vervangen

Alles in, over, rond en op de koets.
1d
Eenmalige poster

Koetswerk vervangen

Bericht door 1d » do 4 aug, 2011 22:38

Hallo, ik ben een nieuwkomer op dit forum. Ik heb gisteren een 2cv bj 1986 gekocht als restauratieproject. Nu zit ik te twijfelen, omdat het achterste deel van de koets slecht is, er een 2e koets bij te zoeken en van de twee een goede maken. Is het moeilijk om twee delen aan elkaar te lassen, of kom ik met maten of treklijn te zitten. Ik ben dus een beginner en moet nog leren lassen. Ik heb wel iemand die mij misschien de twee koetsen aan elkaar wil lassen. Dat is een lasser van beroep.
Graag wat serieuze reacties.
Froggy.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 4 aug, 2011 22:46

Is te doen, maar is een boel werk. Welke delen zijn slecht?
Als het slechts de staartdelen en de reservewielbak zijn, zou ik alleen deze vervangen.
De delen aan elkaar lassen waar ze fabriek af aan elkaar gelast zijn, is een pielwerk, nog los van het goed richten van beide delen ten opzichte van elkaar.
Foto's van de slechte delen kan verhelderend werken.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 4 aug, 2011 22:47

(en welkom natuurlijk!!)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » do 4 aug, 2011 23:38

the Nosepicker schreef:(en welkom natuurlijk!!)
Dank je. ik denk dat ik nog vaak te zien ben op dit forum. Een gekke vraag, maar het staartstuk zijn dat de delen onder de achterraampjes net boven de spatborden? Die zijn namelijk het slechtst. En de bodem van het reservewiel, en dan net in de naad van de bodem en de rand. Ik zal dit weekend wat foto's plaatsen.

sleurhut
Regelmatige poster