Koetswerk vervangen
Koetswerk vervangen
Hallo, ik ben een nieuwkomer op dit forum. Ik heb gisteren een 2cv bj 1986 gekocht als restauratieproject. Nu zit ik te twijfelen, omdat het achterste deel van de koets slecht is, er een 2e koets bij te zoeken en van de twee een goede maken. Is het moeilijk om twee delen aan elkaar te lassen, of kom ik met maten of treklijn te zitten. Ik ben dus een beginner en moet nog leren lassen. Ik heb wel iemand die mij misschien de twee koetsen aan elkaar wil lassen. Dat is een lasser van beroep.
Graag wat serieuze reacties.
Graag wat serieuze reacties.
Froggy.
-
- Moderator
Is te doen, maar is een boel werk. Welke delen zijn slecht?
Als het slechts de staartdelen en de reservewielbak zijn, zou ik alleen deze vervangen.
De delen aan elkaar lassen waar ze fabriek af aan elkaar gelast zijn, is een pielwerk, nog los van het goed richten van beide delen ten opzichte van elkaar.
Foto's van de slechte delen kan verhelderend werken.
Als het slechts de staartdelen en de reservewielbak zijn, zou ik alleen deze vervangen.
De delen aan elkaar lassen waar ze fabriek af aan elkaar gelast zijn, is een pielwerk, nog los van het goed richten van beide delen ten opzichte van elkaar.
Foto's van de slechte delen kan verhelderend werken.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dank je. ik denk dat ik nog vaak te zien ben op dit forum. Een gekke vraag, maar het staartstuk zijn dat de delen onder de achterraampjes net boven de spatborden? Die zijn namelijk het slechtst. En de bodem van het reservewiel, en dan net in de naad van de bodem en de rand. Ik zal dit weekend wat foto's plaatsen.the Nosepicker schreef:(en welkom natuurlijk!!)
-
- Moderator
Klinkt als 'slechts' delen vervangen ipv de halve koets. Bij een donorkoets zul je waarschijnlijk dezelfde problemen tegenkomen.