warmelucht ventilator in kachelslang

SPOTeend
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door SPOTeend » di 20 dec, 2011 17:05

Ik heb ook nog zo'n ventilator liggen. Vroeger veel plezier van gehad in een eend maar na diens sloop is de ventilator in de schuur blijven liggen.

Ik rij in de winter nu een Acadiane. Daarbij liggen de kachelslangen ff anders. Ze komen beiden op 1 punt op het schutbord uit geloof ik.
Ik zal eens kijken hoe ik die ventilator ga monteren. Een beetje meer asem op de ruit is niet alleen in de winter, maar ook in de regen 's zomers wel handig eigenlijk.

Ook zal ik eens een tussenwandje plaatsen om de cabine van de laadruimte te scheiden, dat zal ook helpen tegen de kou.
Wel demontabel, want 's zomers slaap ik soms in de Aca.
Ik heb i.i.g. geen klagende achterpassagiers :D
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 24 feb, 2012 01:25

nou... kachelkleppen beplakt met schuim rubber en dat sluit mooi af. 2x een ventilator gemonteerd en die geven een flinke luchtstroom naar binnen. zeker de luchtstroom via de voorruit ontwaseming is goed! (even getest bij stilstaande auto zonder draaiende motor) het weer is niet echt echt vochtig (of koud) nu, dus verdere praktijk testen blijven een beetje uit, maar zodra ik hier meer zinnigs over te melden heb post ik het hier. de auto werd wel goed warm tijdens het eerste ritje, maar goed, het is vanavond niet koud dus dat zegt nog niet heel veel.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

frenkie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door frenkie » di 28 jan, 2014 17:40

Nog ff een vraagje hierover. Moet je bij het plaatsen van een ventilator in de kachelslang alle isolatie in die slangen verwijderen? Of niet of gedeeltelijk?

Plaats reactie