warmelucht ventilator in kachelslang
-
- Heavy user
warmelucht ventilator in kachelslang
ik zit er over te denken om zo'n ventilator voor de warme lucht aan te sluiten. maar, het volgende; je sluit deze neem ik aan op de slang aan de bestuurderszijde. maar is het dan niet noodzakelijk om in de andere slang ook zo'n ventilator aan te sluiten? maakt het evt ontbreken hiervan nog uit in het verschil in temperatuur per cilinder? de cilinder aan bestuurderskant wordt natuurlijk beter gekoeld...
weet iemand hoeveel watt zo'n ventilator ongeveer is?
weet iemand hoeveel watt zo'n ventilator ongeveer is?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- André Post
- Heavy user
Uiteindelijk is het hele verwarmingstraject niet echt lekvrij.
Als je daar aan gaat zuigen met een extra fan
zal toch zeker een deel van de lucht van buiten dat traject komen denk ik.
Overigens gebruiken de oude motoren alleen cilinder warmte en ook die wordt wel warm van binnen.
Wel minder natuurlijk.
Als je daar aan gaat zuigen met een extra fan
zal toch zeker een deel van de lucht van buiten dat traject komen denk ik.
Overigens gebruiken de oude motoren alleen cilinder warmte en ook die wordt wel warm van binnen.
Wel minder natuurlijk.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
mwoah, zou dat zo lekken dan? die slangen zitten er bij mij meestal wel goed op hoor. de kachelpotten worden gereviseerd, met niewe schuimrubber op de klepjes enzo. ben de kou in die auto zo zat als ik al verkleumd van het sleutelen in een onverwarmde loods om 00:30 naar huis rij...
ik ga nu een bestelling doen bij een firma waar ik niet vaak bestel en daar hebben ze die ventilators het goedkoopst (38euro) dus moet een dezer dagen beslissen of ik er 1 of 2 bestel.
denk dat ik er toch maar gewoon 2 bestel.
ik ga nu een bestelling doen bij een firma waar ik niet vaak bestel en daar hebben ze die ventilators het goedkoopst (38euro) dus moet een dezer dagen beslissen of ik er 1 of 2 bestel.

denk dat ik er toch maar gewoon 2 bestel.
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Heb er ook een in de 2cv en de ami zitten. Scheelt inderdaad aanzienlijk. Met name bij de 2cv. Daarbij is de diameter van de pijp groter. Sluit er een aan op de slang die naar de regelklep gaat. Dan kun je kiezen of je hem op je voeten of het raam zet. Een van de slangen gaat namelijk naar een regelhuis. De andere direct door je schutbord de cabine in. Bij die slang heeft het niet zoveel meerwaarde.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
op de albert cuyp markt het ABC schuimpaleisRobM schreef:hé, daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb je daar een foto of tekening van? En een bestelnummer?dyane_maniac schreef:......met niewe schuimrubber op de klepjes enzo....
Gr Rob

haha we moeten voor dat schuim dus bij jou zijn.....dyane_maniac schreef:op de albert cuyp markt het ABC schuimpaleisRobM schreef:hé, daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb je daar een foto of tekening van? En een bestelnummer?dyane_maniac schreef:......met niewe schuimrubber op de klepjes enzo....
Gr Robmoest alleen een halve meter a 150cm breed kopen, maar was 10 euro ofzo. voorlopig genoeg
en dat plak je er dan op met hittebestendige lijm
doe je ook aan opsturen????
#Echtemannenrijdendehelewinter2cv
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
-
- Heavy user
-
- Addicted user
- Contacteer:
Gewoon stukje schuim van 5mm dik, kun je makkelijk zelf doen hoor. Popnagels van de klepje uitboren, klepje uitnemen, nieuw schuim er op, klepje terug steken, m5 boutje met moertje en weer als nieuw.RobM schreef:hé, daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb je daar een foto of tekening van? En een bestelnummer?dyane_maniac schreef:......met niewe schuimrubber op de klepjes enzo....
Gr Rob