Pagina 4 van 5
Geplaatst: ma 27 aug, 2012 19:33
door outlaw1845
David schreef:Mijn blok is weer supernetjes geworden,ik heb de cilinders alleen maar goed schoongemaakt.
De rest heb ik geprobeerd weer als nieuw te maken.

Hey david, kan je me vertelen wat het kleurnummer is van je koelhuis... dat bruin
Geplaatst: ma 27 mei, 2013 13:48
door Twécévé
Met interesse het topic gevolgd en de video's bekeken. Jammer dat het topic ophoudt! Die filmpjes werken 10 x beter (voor mij) dan welke beschrijving dan ook.
Geplaatst: zo 25 mei, 2014 16:03
door Erasmo
Schop!
Twécévé schreef:Met interesse het topic gevolgd en de video's bekeken. Jammer dat het topic ophoudt! Die filmpjes werken 10 x beter (voor mij) dan welke beschrijving dan ook.
Dat heb ik ook en daarom maak ik ze ook
Lang afwezig geweest, zit bij de Marine en heb afgelopen twee jaar ontzettend veel gevaren en in het buitenland gezeten en al filmend reviseren zat er dus niet in.
Nu zit ik weer een tijdje aan de wal dus ik kan weer verder.
Deel 5:
https://www.youtube.com/watch?v=MopuZXD9fvs
En deel 6:
https://www.youtube.com/watch?v=k1lR37yziTE
Nu ben ik geen leek met sleutelen maar een cilinder trekken is toch iets wat ik voor het eerst deed, maar het ging me eigenlijk vrij gemakkelijk af.
Geplaatst: ma 26 mei, 2014 14:55
door Erasmo
Zuiger ziet er niet zo geweldig uit:

Geplaatst: ma 26 mei, 2014 15:34
door achtpeter
mwoh, ik zie geen krassen en de bruine blow-by verkleuring is niet heel heftig.
Geplaatst: ma 26 mei, 2014 20:57
door Erasmo
achtpeter schreef:mwoh, ik zie geen krassen en de bruine blow-by verkleuring is niet heel heftig.
Het valt inderdaad wel mee als ik in de cilinders kijk.
Er staan weer twee nieuwe video's online:
https://www.youtube.com/watch?v=x9BQVq0fWLc
https://www.youtube.com/watch?v=eK_UEaNF5Pc
Geplaatst: ma 26 mei, 2014 22:51
door Boudewijn
Ik dacht dat ik de enige was die op pantoffels staat te klussen. Maar als ik jouw filmpje bekijk is dat niet zo.
En ja het is gevaarlijk dat weten we wel.
https://www.youtube.com/watch?v=k1lR37yziTE
op 4min 36
Geplaatst: ma 26 mei, 2014 23:06
door AK350
Wat ik persoonlijk ook link vind is dat cilinderkop en cilinder aan een stuk weggenomen worden. Je houd enkel de kop vast, de cilinder zou zo op de grond /je voet kunnen vallen.
Geplaatst: di 27 mei, 2014 09:09
door Erasmo
Maar ze zitten zo lekker
Goed punt qua kop.
Geplaatst: di 27 mei, 2014 19:29
door 2cvmaarten
Niets om je voor te schamen, is niet goed met werken, maar ik heb ook altijd mijn pantoffels aan

Geplaatst: wo 28 mei, 2014 00:05
door Erasmo
Voor het werk buiten en in de garage heb ik gewoonlijk wel mijn klompen aan hoor
Nieuwste video staat online:
https://www.youtube.com/watch?v=snXs452kfBA
Geplaatst: do 29 mei, 2014 22:01
door Erasmo
Geplaatst: vr 30 mei, 2014 14:17
door Erasmo
Het laatste deel van de demontage staat nu ook online:
https://www.youtube.com/watch?v=OW6IZivnVeE
Komende week gaat de nokkenas mee naar het werk om hem door te meten.
Geplaatst: za 7 jun, 2014 18:51
door Erasmo
Ik heb de nokkenas nagemeten op de draaibank en heb de volgende lifthoogtes gemeten(gezien vanaf het tandwiel) 5,97 6,16 5,86 6,19. Ik kan alleen in de Haynes de juiste waardes niet vinden, heeft iemand hier ze toevallig?
Geplaatst: za 7 jun, 2014 21:17
door 2896BH33
VGS in België heeft het over 6,2 mm lift met de door hen geleverde nokkenassen.
Het technisch reglement van de 2CV Cross noemt 6,257 mm als absoluut maximum. En dat zonder verschil te maken tussen uit- of inlaat danwel links of rechts.