AZU 1958 motorrevisie
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Het probleem zit erin,omdat Citroën hier 2 merken heeft gebruikt samen met de regelaar.Dus het merk dynamo en regelaar MOET hetzelfde zijn.Als dat waar is,meet je wat de regelaar aan de EXC.aansluiting geeft.
Als dat een plus is,moet die draad bij de dynamo aan een geisoleerde aansluiting door het veld naar massa.
Als het een min is moet de velddraad van de dynamo naar de plusborstel en de andere naar de derde aansluiting samen met de draad van de regelaar.
Ik hoop dat het begrijpelijk is.Groetjes.
Als dat een plus is,moet die draad bij de dynamo aan een geisoleerde aansluiting door het veld naar massa.
Als het een min is moet de velddraad van de dynamo naar de plusborstel en de andere naar de derde aansluiting samen met de draad van de regelaar.
Ik hoop dat het begrijpelijk is.Groetjes.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Gisterenavond de eend afgewerkt in de garage.
Gerard, toptip
. Hij laad als een tirelier. De motor start lekker een loopt erg netjes.
Ik wilde met mijn zoon Olaf vandaag een stuk de provinciale weg naar Schoonhoven afrijden en weer terug om de motor eens goed in te rijden. Hij is in de laatste tien maanden goed gegroeid en mag nu voorin zitten. Geen gordels dus moet hij 135 cm zijn voordat de verzekering eventueel letsel betaald
. Kan hij met dat vooruitzicht dan niet beter thuis blijven zult u zeggen. Maar dat is een andere dicussie.
Jammer dat de azu alleen niet ontkoppelde....
We zijn de garage niet uit geweest.
Zonder motor werkte de koppelingshevel prima (zit bij een 12 pk aan de bovenzijde van de bak). Nu met motor erin zit hij zoo vast als een huis. Nauwelijks beweging in.
Wat te doen? Behalve direkt de bak er weer uit halen.
Wat kan de reden zijn?
Gerard, toptip

Ik wilde met mijn zoon Olaf vandaag een stuk de provinciale weg naar Schoonhoven afrijden en weer terug om de motor eens goed in te rijden. Hij is in de laatste tien maanden goed gegroeid en mag nu voorin zitten. Geen gordels dus moet hij 135 cm zijn voordat de verzekering eventueel letsel betaald

Jammer dat de azu alleen niet ontkoppelde....

Zonder motor werkte de koppelingshevel prima (zit bij een 12 pk aan de bovenzijde van de bak). Nu met motor erin zit hij zoo vast als een huis. Nauwelijks beweging in.
Wat te doen? Behalve direkt de bak er weer uit halen.
Wat kan de reden zijn?
Ja alles is bij het eeec aangeschaft. Juiste materialen, piece d'origine, beter kan niet.
TOPCLUB is dat, met zeer deskundige en hulpvaardige vrijwilligers.
Maar om een lang verhaal kort te maken. Ik had de koppelingkabel nuiet goed afgesteld. Moeren los van de kabel, vrij slag bepaald en moeren er weer op.
Hij stond te strak.
TOPCLUB is dat, met zeer deskundige en hulpvaardige vrijwilligers.
Maar om een lang verhaal kort te maken. Ik had de koppelingkabel nuiet goed afgesteld. Moeren los van de kabel, vrij slag bepaald en moeren er weer op.
Hij stond te strak.
tweeceevees zijn leuk!
Vandaag de motor lekker warm gereden en de kleppen gesteld. Moeten heet gesteld worden tenslotte. Gelijk ook de kabel van de trekstarter iets strakker gezet, het gaspedaal met vet gesmeert en de uitlaat klemmen rondgetikt en wat strakker gedraaid. Het motortje loopt nu veel beter.
tweeceevees zijn leuk!
Gisteren ruim 50 kilometer gereden, naar Schoonhoven en weer terug. Goed de versnellingen doorgetrokken. Wat prima gaat met alle rotondes.
Tot frustratie had ik terug tegenwinden ging het op de teller niet harder dan 70. Dat is in het echt nog wat langzamer.
Thuisgekomen olie ververst en de kleppen gesteld. Ook de ontsteking opnieuw gesteld. Met name in de hogere toeren liep het blokje niet zo lekker.
Wat opviel was dat mijn ampère meter niet stabiel was. De naald sloeg van charge uit naar neutraal en weer terug. Misschien ergens een slecht contatc in de stroomkring?
Hopelijk kan ik er morgen naar kijken.
Zaterdag hoop ik er bij de besteleendenmeeting te zijn voor de rondrit.
Tot frustratie had ik terug tegenwinden ging het op de teller niet harder dan 70. Dat is in het echt nog wat langzamer.
Thuisgekomen olie ververst en de kleppen gesteld. Ook de ontsteking opnieuw gesteld. Met name in de hogere toeren liep het blokje niet zo lekker.
Wat opviel was dat mijn ampère meter niet stabiel was. De naald sloeg van charge uit naar neutraal en weer terug. Misschien ergens een slecht contatc in de stroomkring?
Hopelijk kan ik er morgen naar kijken.
Zaterdag hoop ik er bij de besteleendenmeeting te zijn voor de rondrit.
tweeceevees zijn leuk!
- André Post
- Heavy user
Weet je zeker dat je teller meer aangeeft dan de werkelijke snelheid, of had je een GPS als vergelijk.
Want mijn Mehari geeft bv 6Km/u minder aan dan werkelijk, de 18PK zit er op top zelfs meer dan 10Km/u onder.
Die gelijkstroom dynamo's blijven kritische dingen.
De spanningsregelaar kan ook nog veel verpesten, had je die wel al afgesteld?
Want mijn Mehari geeft bv 6Km/u minder aan dan werkelijk, de 18PK zit er op top zelfs meer dan 10Km/u onder.
Die gelijkstroom dynamo's blijven kritische dingen.
De spanningsregelaar kan ook nog veel verpesten, had je die wel al afgesteld?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.