Pagina 4 van 4
Geplaatst: vr 12 apr, 2013 05:30
door André Post
Voor de voetpakking, controleer alle pasvlakken of ze wel goed vlak zijn, ook het spruitstuk zelf.
Die kunststoffen dikke wil ook wel eens vervormen, gewoon vlakken met schuurpapier op een glasplaat.
Geplaatst: vr 12 apr, 2013 11:29
door achtpeter
Uitlaatmontagekit (geen Gungum maar Firegum oid) wil ook wel helpen. En als je kachel blijft stinken, kan eventueel ook het pasvlak tussen en kop en cilinder lekken.
Geplaatst: vr 12 apr, 2013 20:35
door Michiel van G.
TB schreef:De genoemde klemmen heb ik wel goede ervaringen mee. Maar ze zijn wel aan de prijs. Helpt het niet als je de klemmen allemaal los maakt en dan een voor een een beetje aandraait? Dan sluiten de delen misschien beter aan.
nee, het is een ramp, het past allemaal nét niet en het blijft lekken. Zelfs met uitlaatkit.
De dikke pakking heeft een compleet patroon van de voet van de carburateur zichtbaar erin staan...
Geplaatst: za 13 apr, 2013 11:13
door achtpeter
Dat is toch absurd. Mindere pasvorm is een bekend probleem, maar zó slecht? Ik zou toch nog eens helemaal opnieuw beginnen, dus: alles wat voor je tweede demper zit losmaken, opnieuw ophangen en koppelen, eerst alles licht aandraaien en vervolgens vaster.
Geplaatst: za 13 apr, 2013 14:55
door Michiel van G.
Als de auto weer thuis is maar eens aan de slag. Desnoods met Zutphense uitlaatklemmen. Dat ding zal lekvrij zijn

Geplaatst: za 13 apr, 2013 17:31
door André Post
Als de originele klemmen al een paar keer te vast hebben gezeten zijn ze zo vervormt dat afsluiten nooit meer lukt.
Veel bij uitlaten meegeleverde klemmen duwen alleen maar de pijpen ovaal.
Geplaatst: ma 15 apr, 2013 10:38
door j b
ik heb die klemmen uit zutphen en je kunt ze meerdere keren (zo vaak je wilt) gebruiken zonder de boel weer in orriginele vorm te slaan. heb ée'n van de eerste series en die heb ik nog wel een beejte moeten aanpassen. ze waren net te groot en klemde dus niet goed. gewoon met de flex wat matereriaal weggehaald en ze passen goed nu. wat ik begrepen heb is dit probleem tegenwoordig opgelost.
Geplaatst: ma 15 apr, 2013 11:17
door Punky
Zet er wel ff wat veerringetjes onder, wat dat zijn de heren uit Z. vergeten te doen.
Geplaatst: di 16 apr, 2013 21:30
door TB
j b schreef:ik heb die klemmen uit zutphen en je kunt ze meerdere keren (zo vaak je wilt) gebruiken zonder de boel weer in orriginele vorm te slaan. heb ée'n van de eerste series en die heb ik nog wel een beejte moeten aanpassen. ze waren net te groot en klemde dus niet goed. gewoon met de flex wat matereriaal weggehaald en ze passen goed nu. wat ik begrepen heb is dit probleem tegenwoordig opgelost.
Klopt, probleem zat m toen vooral in de 47mm. Die was echt veel te ruim. Laatste keer dat ik ze kocht pasten ze prima.
Geplaatst: di 23 apr, 2013 16:32
door Michiel van G.
vandaag de 49mm zutphen-klemmen gemonteerd, en dat ging niet zonder slag of stoot want die uitlaat-demper is echt zo krom als een banaan (imitatie) dus met wat gewrik en langere bouten het geheel recht getrokken. Nu maar hopen dat hij goed afsluit.