Mijn andere eendje. aurevoir!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik ben nog niet klaar met je vorige eend.Art schreef: Dussssss mocht er nog iemand belang bij hebben..... zou ik zeggen doe een bod.
Je hebt wel geluk gehad dat het allemaal niet harder ging. En pecht dat je eend in de kreuk ligt. Succes met de afhandeling.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
K#T man, ik reed er langs met m'n auto van de zaak en zag t pas te laat... had waarschijnlijk toch weinig kunnen doen op dat moment.
ziet er idd niet goed uit voor t eendje, check nog ff goed het chassis aan de voorkant! ik heb een aantal eenden gezien met minder schade waarvan het chassis ook aan de voorzijde behoorlijk gekreukeld was, helaas....
mocht je hem toch weer op gaan lappen, laat maar weten, ik heb nog wel t een en ander liggen. ik woon overigens op 500 meter van jou, aan de overkant (de goede kant ) van het kanaal in Voorschoten.
greetzzzzzzzzzzz Rusty
ziet er idd niet goed uit voor t eendje, check nog ff goed het chassis aan de voorkant! ik heb een aantal eenden gezien met minder schade waarvan het chassis ook aan de voorzijde behoorlijk gekreukeld was, helaas....
mocht je hem toch weer op gaan lappen, laat maar weten, ik heb nog wel t een en ander liggen. ik woon overigens op 500 meter van jou, aan de overkant (de goede kant ) van het kanaal in Voorschoten.
greetzzzzzzzzzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Ja, het is behoorlijk klote idd. Hij was zo goed als klaar. En aangezien ik nu ook geen beschikking over de ruimte en dat lasapparaat meer heb is er weinig dat ik er nu nog aan kan doen. Ik ga zaterdag zelf de eend eens goed bekijken en als het chassis nog goed is en de motor nog aan de praat wil raken.......dan ga ik de voorkant weer herstellen. Dat lukt me wel in een ochtendje. Betekent ook dat de eend dan iig weer rijdbaar is. Zit ik alleen nog met de achterkant. Eens kijken of ik dat ergens kan laten herstellen voor niet al teveel geld. Spuiten hoeft niet, dat rol ik zelf wel weer mat zwart. Maargoed eerst de balans maar eens opmaken.
@ rusty, je hebt pm
@ rusty, je hebt pm
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
Ik ben vanmorgen bij de eend geweest en heb zelf de schade eens opgenomen.
Laat ik maar positief beginnen.
-chassis is nog recht.
-motor is ook nog goed en heeft alweer gelopen.
-stoel kon ik zo weer in de rails plaatsen, dus die zit ook alweer.
-voorspatbord links blijkt niet geraakt.
-losse 3hoekschermpje linksvoor was weer in vorm te buigen ,dus is ook nog goed.
-contact rol was uit elkaar gesprongen (door mijn knie?) maar heb ik weer kunnen maken.
Wat er stuk is aan de voorkant
voorbumper
spatbord r.v
losse 3 hoekschermpje r.v
motorkap
ventilator+ rooster
grille
wat er stuk is aan de achterkant
kofferdeksel.
achterbumper
verlichting l en r
kofferbakbodem
binnenschermen l+r
staartstukken l+r
plaatdeel waar de achterlichten en de kentekenplaat op zitten.
Plan voor nu is dat ik zelf de voorkant ga maken, Ik heb gelukkig nog het ea op voorraad. Moet alleen nog een rv spatbord hebben en een los 3hoekschermpje rv. Vervolgens schroef ik 2 achterlichten op de achterkant zodat de eend dan in elk geval weer op de weg mag rijden.
Verder zoek ik dan iemand die voor mij de plaatdelen die achter stuk zijn er voor me in kan lassen.
dus binnenschermen, l+rstaartstukken l+r ,plaatdeel waar de achterlichten en de kentekenplaat op zitten. Afwerken en lakken doe ik zelf dan wel weer. Mocht iemand dit lezen en dit voor me willen/kunnen doen graag een pm met prijs en locatie. Maakt me niet veel uit waar het is, ik kom de eend brengen.
foto,s
voorste chassisbalk nog kaars recht!
reservewiel moets ik leeg laten lopen om hem eruit te krijgen
hier is alles nog recht!
hier ook oke, dit is de doos waar de achterbank opstaat
brug waar de achtergordels aan vast zitten ook allemaal in orde,
het is dus echt alleen de kofferbakbodem die verkreukeld is met de binnenschermen.
motor draait weer en de koeltunnel is weer recht!
Laat ik maar positief beginnen.
-chassis is nog recht.
-motor is ook nog goed en heeft alweer gelopen.
-stoel kon ik zo weer in de rails plaatsen, dus die zit ook alweer.
-voorspatbord links blijkt niet geraakt.
-losse 3hoekschermpje linksvoor was weer in vorm te buigen ,dus is ook nog goed.
-contact rol was uit elkaar gesprongen (door mijn knie?) maar heb ik weer kunnen maken.
Wat er stuk is aan de voorkant
voorbumper
spatbord r.v
losse 3 hoekschermpje r.v
motorkap
ventilator+ rooster
grille
wat er stuk is aan de achterkant
kofferdeksel.
achterbumper
verlichting l en r
kofferbakbodem
binnenschermen l+r
staartstukken l+r
plaatdeel waar de achterlichten en de kentekenplaat op zitten.
Plan voor nu is dat ik zelf de voorkant ga maken, Ik heb gelukkig nog het ea op voorraad. Moet alleen nog een rv spatbord hebben en een los 3hoekschermpje rv. Vervolgens schroef ik 2 achterlichten op de achterkant zodat de eend dan in elk geval weer op de weg mag rijden.
Verder zoek ik dan iemand die voor mij de plaatdelen die achter stuk zijn er voor me in kan lassen.
dus binnenschermen, l+rstaartstukken l+r ,plaatdeel waar de achterlichten en de kentekenplaat op zitten. Afwerken en lakken doe ik zelf dan wel weer. Mocht iemand dit lezen en dit voor me willen/kunnen doen graag een pm met prijs en locatie. Maakt me niet veel uit waar het is, ik kom de eend brengen.
foto,s
voorste chassisbalk nog kaars recht!
reservewiel moets ik leeg laten lopen om hem eruit te krijgen
hier is alles nog recht!
hier ook oke, dit is de doos waar de achterbank opstaat
brug waar de achtergordels aan vast zitten ook allemaal in orde,
het is dus echt alleen de kofferbakbodem die verkreukeld is met de binnenschermen.
motor draait weer en de koeltunnel is weer recht!
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
Als iemand een goed bedrijf weet kan dat ook evt, zal zelf binnenkort ook eens rondkijken bij div schade bedrijven voor offerte. Maar liefst laat ik het doen door iemand met verstand van eenden. Plaatwerk wat nodig is voor de reparatie regel ik zelf.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Vandaag ben ik vast begonnen met de eend rijdbaar te maken.
Achterlichtkapjes erop en een ander bumpertje, zodat ie de weg weer op kan.
andere ventilator met rooster
Voorlopige eindresultaat! De eend kan de weg weer op.
Nog 1 opmerking, Aan de manier waarop de motorkap sluit en afstelling t.o.v de uitsparingen in de motorkap voor de koplampbeugel heb ik het donkerbruine vermoeden dat de koets een klein stukje naar voren geschoven is door de klap.Het is niet veel hoor, max een halve cm of nog niet eens. Wat denken jullie? Gewoon alle bouten waar de koets mee vastzit oplossen en het ding naar achter trekken (evt met behulp van touw en een boom/bx? )
Achterlichtkapjes erop en een ander bumpertje, zodat ie de weg weer op kan.
andere ventilator met rooster
Voorlopige eindresultaat! De eend kan de weg weer op.
Nog 1 opmerking, Aan de manier waarop de motorkap sluit en afstelling t.o.v de uitsparingen in de motorkap voor de koplampbeugel heb ik het donkerbruine vermoeden dat de koets een klein stukje naar voren geschoven is door de klap.Het is niet veel hoor, max een halve cm of nog niet eens. Wat denken jullie? Gewoon alle bouten waar de koets mee vastzit oplossen en het ding naar achter trekken (evt met behulp van touw en een boom/bx? )
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
De eend staat nu ook op mp evt te koop, gewoon omdat ik wel benieuwd ben wat ik er zo nog voor kan krijgen. Het wil dus niet zeggen dat ik hem ook echt verkoop. Ik twijfel namelijk nog. Voornaamste reden van twijfel is dat de motorkap niet lekker aansluit. De kier tussen de motorkap en de voor spatborden is namelijk wat ruim en zoals ik al zei de passing van de koplampbeugel in de uitsparingen is maar net aan. Ook klemt de r.a deur flink. Als ik dit zelf allemaal niet goed kan krijgen ga ik ook geen 1000 euro in de auto pompen om de achterschade te laten lassen. Ik heb de eend trouwens wel weer bereden gister en staat weer thuis voor de deur. Eend rijd nog als vanouds heerlijk!
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
De eend is verkocht!
Het repareren ging toch wel aardig in de papieren lopen. Onvoorziene extra zaken die bij de aanrijding gesneuvelt zijn. De bak zat een scheurtje in waardoor deze lekte, Een vouw in de bovenplaat vh chassis voor de voorstoelen. etc. Dus heb ik eende eieren voor m,n geld gekozen en er afstand van gedaan. Met de verkoop en het verzekeringsgeld heb ik bijna het dubbele als waar ik hem voor gekocht heb Het is alleen jammer dat het zo moest aflopen.
Persoonlijke omstandigheiden omtrent werk en inkomen spelen op t moment ook een grote rol in de beslissing. Maar daar zal ik jullie niet mee vervelen.
Ik wil iedereen die op mijn oproep voor lasser/schadehersteller gereageerd heeft bedanken!
Het repareren ging toch wel aardig in de papieren lopen. Onvoorziene extra zaken die bij de aanrijding gesneuvelt zijn. De bak zat een scheurtje in waardoor deze lekte, Een vouw in de bovenplaat vh chassis voor de voorstoelen. etc. Dus heb ik eende eieren voor m,n geld gekozen en er afstand van gedaan. Met de verkoop en het verzekeringsgeld heb ik bijna het dubbele als waar ik hem voor gekocht heb Het is alleen jammer dat het zo moest aflopen.
Persoonlijke omstandigheiden omtrent werk en inkomen spelen op t moment ook een grote rol in de beslissing. Maar daar zal ik jullie niet mee vervelen.
Ik wil iedereen die op mijn oproep voor lasser/schadehersteller gereageerd heeft bedanken!
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8