Rossero's rally ombouw
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Tja lastig, ik vind met wat leuker.
Maar goed, dan begint hij op mijn 2CV te lijken vergis je niet met de deuren. Deze zullen toch wat lastiger sluiten dan je normaal gewend bent. Ik zou de deuren in eerste instantie niet verzinken of, goud verzinken, iets minder roest beschermend.
Overgens wel heerlijk om met dit weer gewoon 2CV te kunnen rijden zonder zorgen!
Maar goed, dan begint hij op mijn 2CV te lijken vergis je niet met de deuren. Deze zullen toch wat lastiger sluiten dan je normaal gewend bent. Ik zou de deuren in eerste instantie niet verzinken of, goud verzinken, iets minder roest beschermend.
Overgens wel heerlijk om met dit weer gewoon 2CV te kunnen rijden zonder zorgen!
Na verhuist te zijn naar pagina 4 wordt het na meer dan een jaar maar weer eens tijd om de draad op te pakken! Vandaag de laatste laswerkzaamheden verricht en het kale plaatwerk over de grens getild om verzonken te worden. Hopelijk snel meer nieuws!
edit: ik zie nog een gat in het bouwverslag, in dat jaar heb ik namelijk niet helemaal stil gezeten, hij is namelijk terug gekomen van te ontlakker en ik heb enkele maanden geleden al wat laswerk verricht
edit: ik zie nog een gat in het bouwverslag, in dat jaar heb ik namelijk niet helemaal stil gezeten, hij is namelijk terug gekomen van te ontlakker en ik heb enkele maanden geleden al wat laswerk verricht
De koets is klaar en kan opgehaald worden!
Maar nu had ik een vraagje over de koets en chassis wissel... Ik moet de auto uiteraard laten schouwen voordat ik aan de slag ga, maar hij is nu geschorst. Als ik hem nu APK laat keuren kan ik zelf naar de RDW rijden voor de schouwing en achteraf voor de herinslag.
Maarr... Blijft een APK keuring geldig na een chassiswissel? En zo ja, kan je naar de RDW rijden voor herinslag, dus tijdelijk zonder chassisnummer?
Alvast bedankt en binnenkort dus meer!
Maar nu had ik een vraagje over de koets en chassis wissel... Ik moet de auto uiteraard laten schouwen voordat ik aan de slag ga, maar hij is nu geschorst. Als ik hem nu APK laat keuren kan ik zelf naar de RDW rijden voor de schouwing en achteraf voor de herinslag.
Maarr... Blijft een APK keuring geldig na een chassiswissel? En zo ja, kan je naar de RDW rijden voor herinslag, dus tijdelijk zonder chassisnummer?
Alvast bedankt en binnenkort dus meer!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
kortste klap: je maakt een afspraak bij de RDW voor VIN, herinslag en APk op hetzelfde tijdstip. Je mag zonder geldige APK rijden naar een APK keuring dus je zit altijd goed. Zelfde antwoord als Thijs dus.Rossero schreef:Maarr... Blijft een APK keuring geldig na een chassiswissel? En zo ja, kan je naar de RDW rijden voor herinslag, dus tijdelijk zonder chassisnummer?
Ik woon bij de RDW om de hoek en heb dat voor mijn eigen chassiswissel (die van mijn eend dus) nagevraag en kreeg bovenstaand advies.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Heavy user
Bron: RDW.nlAls uw kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Als uitzondering op deze regel mag u voor een Algemene Periodieke Keuring (APK) met uw geschorste voertuig naar het keuringsbedrijf rijden. De reden voor deze uitzondering is, dat uw voertuig een geldige APK moet hebben op het moment dat de schorsing afloopt of door u wordt beëindigd.
Als u met uw voertuig naar het keuringsbedrijf rijdt, gelden de volgende voorwaarden:
Het voertuig is WA-verzekerd.
Op de dag van de keuring rijdt u rechtstreeks naar het keuringsbedrijf en terug (naar het adres waar uw voertuig is gestald).
U heeft een afspraakbevestiging bij u, waarop het tijdstip van de keuring staat vermeld. Dat moet u kunnen tonen, als de politie u aanhoudt.
De afspraaktijd moet overeenkomen met het tijdstip dat u met uw voertuig gebruik maakt van de openbare weg.
U hoeft voor de dag van de APK-keuring geen motorrijtuigenbelasting te betalen. Controleert de Belastingdienst u op de bewuste dag, dan sturen zij u een vooraankondiging van een naheffingsaanslag motorrijtuigenbelasting. Hoe u dit afhandelt leest u op de site van de Belastingdienst.
Bedankt voor de info! Ik denk dat ik hem gewoon ga laten keuren, dan kan ik gewoon rijden totdat ik de chassiswissel ga doen. Ik heb gister 123 ingebouwd en hij heeft eindelijk weer gereden, wat een geweldig gevoel was dat! Vele malen leuker dan mijn vol bepakte aca
Gister ook maar meteen de koets opgehaald
En helaas ook meteen weer weg gezet, wachtend opdat ik de tijd heb
Gister ook maar meteen de koets opgehaald
En helaas ook meteen weer weg gezet, wachtend opdat ik de tijd heb
Wederom weer meer dan een jaar verder, en nu pas weer nieuws...
Gister was ik namelijk bij de APK en daar is hij afgekeurd op het chassis (sommige keurmeesters keuren ook alles af) hier een foto van wat volgens mij niet meer is dan een beetje vliegroest:
Het goede nieuws is dat ik nu de verplichting heb om snel wat aan de auto te gaan doen! De planning is om dit weekend het chassis op te knappen en de verzonken carrosserie af te monteren en over te zetten, zodat ik maandag naar de herkeuring kan zodat hij nog op tijd gekeurd is voor Polen...
Ambitieus? Misschien
Nu staat het er een half jaar zo bij:
Gister was ik namelijk bij de APK en daar is hij afgekeurd op het chassis (sommige keurmeesters keuren ook alles af) hier een foto van wat volgens mij niet meer is dan een beetje vliegroest:
Het goede nieuws is dat ik nu de verplichting heb om snel wat aan de auto te gaan doen! De planning is om dit weekend het chassis op te knappen en de verzonken carrosserie af te monteren en over te zetten, zodat ik maandag naar de herkeuring kan zodat hij nog op tijd gekeurd is voor Polen...
Ambitieus? Misschien
Nu staat het er een half jaar zo bij:
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ja dat helpt!
als je de binnenzijde nou ook nog doe, zeker de voetenbak, dat scheelt ook warmte in de zomer hoor.
als je de binnenzijde nou ook nog doe, zeker de voetenbak, dat scheelt ook warmte in de zomer hoor.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed