Rossero's rally ombouw
Rossero's rally ombouw
Na lang dubben heb ik uiteindelijk toch besloten mijn dagelijkse eend onder handen te gaan nemen! Het idee is om de eend te verzinken om er nog tientallen jaren mee door te kunnen rijden. Daarnaast wil ik veel delen verstevigen zodat hij rally-proof wordt. Lekkere stevige bumpers, hoog op de wielen, beschermplaten, ga zo maar door!
Omdat het mijn dagelijkse eendje is heb ik een extra koets gekocht. Deze kan ik dus helemaal opknappen en laten verzinken zonder dat ik mijn eend aan de kant hoef te zetten! Daarna kan ik alles in korte periode overzetten.
In ieder geval de eerste foto's, zo moet hij worden:
Dus met verzonken koets, deuren en motorkap. De onderste helft wordt matzwart zodat ik makkelijk een nieuw spatbordje kan kopen en spuiten, mocht ik een boom raken
Zo zag hij er een jaartje geleden er uit:
Ondertussen is hij er al een stuk slechter aan toe, vandaar dat ik gekozen heb voor deze drastische maar gelukkig permanente maatregel!
En dit is de koets en het verzonken buizen-chassis waarmee alles moet gaan gebeuren:
Deze heb ik gister opgehaald, dat ging gelukkig vrij soepel.
Als laatste:
Mocht nog iemand er ook aan denken om zijn koets te laten verzinken, laat het mij weten! Als er meer koetsen tegelijk worden verzonken scheelt dat in de kosten, ik kan eventueel helpen met de voorbereidingen.
Omdat het mijn dagelijkse eendje is heb ik een extra koets gekocht. Deze kan ik dus helemaal opknappen en laten verzinken zonder dat ik mijn eend aan de kant hoef te zetten! Daarna kan ik alles in korte periode overzetten.
In ieder geval de eerste foto's, zo moet hij worden:
Dus met verzonken koets, deuren en motorkap. De onderste helft wordt matzwart zodat ik makkelijk een nieuw spatbordje kan kopen en spuiten, mocht ik een boom raken
Zo zag hij er een jaartje geleden er uit:
Ondertussen is hij er al een stuk slechter aan toe, vandaar dat ik gekozen heb voor deze drastische maar gelukkig permanente maatregel!
En dit is de koets en het verzonken buizen-chassis waarmee alles moet gaan gebeuren:
Deze heb ik gister opgehaald, dat ging gelukkig vrij soepel.
Als laatste:
Mocht nog iemand er ook aan denken om zijn koets te laten verzinken, laat het mij weten! Als er meer koetsen tegelijk worden verzonken scheelt dat in de kosten, ik kan eventueel helpen met de voorbereidingen.
Laatst gewijzigd door Rossero op zo 6 dec, 2015 12:24, 7 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
Ga je je koets verzinken bij de eendengarage net over de grens of in eigen beheer.
Zit er namelijk over te denken mijn Ami 8 koets te verzinken...althans alleen onderste deel aangezien het dak kromtrekt ben ik bang.
Alleen hoe krijg je hem helemaal kaal? Onderdompelen
Zit er namelijk over te denken mijn Ami 8 koets te verzinken...althans alleen onderste deel aangezien het dak kromtrekt ben ik bang.
Alleen hoe krijg je hem helemaal kaal? Onderdompelen
Citroén rolls better than a Rolls!
Na mee dan een maand stilte besloten de koets mee te nemen naar mijn ouderlijk huis om hem daar in de garage op te kunnen bouwen. Afgelopen maandag een trailer gebouwd waar ik hem op kan vervoeren om er vervolgens mee naar Hilversum te rijden! Deze twee weken vakantie dus ik hoop dat hij begin januari herboren Hilversum verlaat. Klaar voor de ontlakker en het zinkbad!
Hieronder nog een foto van de trailer in aanbouw:
Er zijn later op de dag nog spatborden op gekomen met de nodige reflectoren en ik heb de oude achterlichten weer gemonteerd en aangesloten op een aanhangerstekker.
Hieronder nog een foto van de trailer in aanbouw:
Er zijn later op de dag nog spatborden op gekomen met de nodige reflectoren en ik heb de oude achterlichten weer gemonteerd en aangesloten op een aanhangerstekker.
Pff, dattie er niet vanaf gedonderd is! Ik heb gelukkig een lekker brede as weten te bemachtigen en heb hem speciaal voor het vervoeren van een koets opgebouwd. Alleen de lampen aan de voorkant mistte, hier heb ik witte reflectoren zitten.
Maar terug op het lasklusje, ik ben eindelijk begonnen en ben na twee wat schamele daagjes nog niet heel ver helaas...
Ik heb als eerste de gordelhoek gerepareerd, ik had het gordelgat namelijk nodig voor de bevestiging van het stabiliserende raamwerk:
(c-stijl komt nog)
En het stabiliserende raamwerk zit er ook in. Niet vastgelast op de eend maar gewoon vastgebout, ben bang dat ik het anders niet meer mooi los krijg:
Dus volgende week moet het allemaal gebeuren! Hopen dat ik dan wel op tijd op sta, het blijft toch vakantie
Maar terug op het lasklusje, ik ben eindelijk begonnen en ben na twee wat schamele daagjes nog niet heel ver helaas...
Ik heb als eerste de gordelhoek gerepareerd, ik had het gordelgat namelijk nodig voor de bevestiging van het stabiliserende raamwerk:
(c-stijl komt nog)
En het stabiliserende raamwerk zit er ook in. Niet vastgelast op de eend maar gewoon vastgebout, ben bang dat ik het anders niet meer mooi los krijg:
Dus volgende week moet het allemaal gebeuren! Hopen dat ik dan wel op tijd op sta, het blijft toch vakantie
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- gelemotor
- Regelmatige poster
Hai Rossero,
Misschien moeten we even contacten....
Ik ben ook nu bezig met de koets,weinig laswerk en denk ook aan verzinken oid.
Gelukkig heb ik trouwens wel een ( vw lt)bus waar de koets of een kaal onderstel in past, en denk erover om het " net over de grens" te laten doen?
Woonplaats is Beverwijk...
Hoor het evt.per PB van je?
Gr, luc
Daily Duck
Dakar Duck under construction
Misschien moeten we even contacten....
Ik ben ook nu bezig met de koets,weinig laswerk en denk ook aan verzinken oid.
Gelukkig heb ik trouwens wel een ( vw lt)bus waar de koets of een kaal onderstel in past, en denk erover om het " net over de grens" te laten doen?
Woonplaats is Beverwijk...
Hoor het evt.per PB van je?
Gr, luc
Daily Duck
Dakar Duck under construction
Duck your life