Ik ben het eens dat je alleen een juiste speling van de fusee kunt meten aan de fusee zelf.
Toch...als een garage zegt dat de speling van fusee te groot is en afkeurt terwijl er aan het wiel maar 1 cm speling is weet je dat de fusee nooit teveel speling kan hebben.
Fusee controle
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bij de APK zitten ze altijd te zeuren over de speling op het rechter fusee. Ik heb toen zelf gevoeld en schrok er van hoeveel speling er op zat. De grote baas werd er bij gehaald en toch geen afkeur.
Maar ik wilde eens meten hoeveel het eigenlijk is. Op mijn werk hebben ze meet-apparatuur en je kunt er lekker droog werken. Dus een avond de eend binnen gereden en gaan meten.
links boven 0.1 mm
links onder 0.5 mm
rechts boven 0.2 mm
rechts onder 0.2 mm
Het fusee links heeft dus de meeste speling, maar je moet echt goed duwen en trekken om het wiel te laten bewegen. Alsof je door dikke stroop heen gaat. Je voelt daar geen speling.
Het rechter fusee voelt aan alsof er heel veel speling op zit en is gemakkelijk van de ene uiterste naar de andere te duwen maar heeft dus veel minder speling.
Maar ik wilde eens meten hoeveel het eigenlijk is. Op mijn werk hebben ze meet-apparatuur en je kunt er lekker droog werken. Dus een avond de eend binnen gereden en gaan meten.
links boven 0.1 mm
links onder 0.5 mm
rechts boven 0.2 mm
rechts onder 0.2 mm
Het fusee links heeft dus de meeste speling, maar je moet echt goed duwen en trekken om het wiel te laten bewegen. Alsof je door dikke stroop heen gaat. Je voelt daar geen speling.
Het rechter fusee voelt aan alsof er heel veel speling op zit en is gemakkelijk van de ene uiterste naar de andere te duwen maar heeft dus veel minder speling.
Schultenbräu das ist mein Bier !