de eenden van supercees
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ik denk een vervuilde carburateur. de motor had 11 jaar niet gelopen. we hebben de benzine in de tank vervangen en de benzineleiding en gestart met startgas, verder niets gedaan. starten, lopen en rijden. zelfs de oude olie zit er nog in.
ik denk dat een reinigingsbeurt van de carburateur wel wat uitmaakt.
sowieso een beurt is wel aan de orde, na 11 jaar. ik heb alleen de kleppen gecheckt, stonden op 1 na goed. niet echt volgens het boekje, op deze manier een motortje weer tot leven brengen, maar wel errug leuk natuurlijk.
ik denk dat een reinigingsbeurt van de carburateur wel wat uitmaakt.
sowieso een beurt is wel aan de orde, na 11 jaar. ik heb alleen de kleppen gecheckt, stonden op 1 na goed. niet echt volgens het boekje, op deze manier een motortje weer tot leven brengen, maar wel errug leuk natuurlijk.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
uhh, ... ja!Charlie schreef:hahahh
en als een kind staan dansen???? deed ik wel toen ik na 3 jaar de 2cv weer kon starten....
vanmorgen de voorwielen verwisseld van de charleston met de tapijteend, dus de tapijteend heeft nu de winterbanden. vind het zonde van de charleston om door de pekel te rijden, de tapijteend kan dat wel hebben, moet te zijner tijd toch eens een nieuwe voetenbak in.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
vandaag is de charleston met zijn nieuwe eigenaar meegegaan en zal bij hem netjes vertroeteld worden. kan ik de overige twee eendjes de aandacht geven die ze nodig hebben.
de charleston was wel de meest stevige, rammelloze, tochtvrije, behagelijke en stille eend die ik ooit gehad heb.
de charleston was wel de meest stevige, rammelloze, tochtvrije, behagelijke en stille eend die ik ooit gehad heb.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
de tapijteend moet 5 mei weer apk gekeurd worden, dus vandaag naar de meesterlasser gegaan wiens naam ik niet mag noemen.
nieuw motorkapscharnier was nodig en vier nieuwe remblokken voor. handrem gesteld. die gebruik ik nooit, maar omdat de schijven steeds dunner worden moet de handrem elk jaar weer gesteld worden. de kleppen zijn gecheckt, stonden na 30.000 kilometer nog steeds goed. oliedruklampje in dashboard vervangen. bakolie ietsjes bijgevuld. motorolie niet vervangen want door de olielekkage vorige maand had ik dat al regelmatig bijgevuld. wel twee nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter. vet in de nippels gespoten. 1 koplamplicht had een massaprobleem, omdat de eendenman geen gele lampen meer had zijn er twee nieuwe witte lampen gemonteerd. onderdruk gemeten, was prima. de tijdelijke tweedehands oliefilter is vervangen door een nieuwe. hij heeft twee ashoezen vervangen, de buitenste, aan de wielkant, waren pas twee jaar en 20.000 kilometer oud, allebei weer gescheurd, slechte kwaliteit lijkt me dat. ruitensproeier bijgesteld. andere tankdop in bruikleen, de huidige wordt met een rubber uit een stoel op zijn plek gehouden en dat mag niet voor de apk. chassisnummer weer leesbaar gemaakt.
en dat allemaal voor 200 euro. ik ben zo blij met de meesterlasser!
volgende week laten keuren, benieuwd wat er gezegd gaat worden van de linkerdorpel en de chassispoten aan de achterkant .
wordt vervolgd
nieuw motorkapscharnier was nodig en vier nieuwe remblokken voor. handrem gesteld. die gebruik ik nooit, maar omdat de schijven steeds dunner worden moet de handrem elk jaar weer gesteld worden. de kleppen zijn gecheckt, stonden na 30.000 kilometer nog steeds goed. oliedruklampje in dashboard vervangen. bakolie ietsjes bijgevuld. motorolie niet vervangen want door de olielekkage vorige maand had ik dat al regelmatig bijgevuld. wel twee nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter. vet in de nippels gespoten. 1 koplamplicht had een massaprobleem, omdat de eendenman geen gele lampen meer had zijn er twee nieuwe witte lampen gemonteerd. onderdruk gemeten, was prima. de tijdelijke tweedehands oliefilter is vervangen door een nieuwe. hij heeft twee ashoezen vervangen, de buitenste, aan de wielkant, waren pas twee jaar en 20.000 kilometer oud, allebei weer gescheurd, slechte kwaliteit lijkt me dat. ruitensproeier bijgesteld. andere tankdop in bruikleen, de huidige wordt met een rubber uit een stoel op zijn plek gehouden en dat mag niet voor de apk. chassisnummer weer leesbaar gemaakt.
en dat allemaal voor 200 euro. ik ben zo blij met de meesterlasser!
volgende week laten keuren, benieuwd wat er gezegd gaat worden van de linkerdorpel en de chassispoten aan de achterkant .
wordt vervolgd
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
gisteren naar de apk geweest, was niet best, maar ook niet geheel onverwacht:
drie delen van het chassis moeten gelast worden, de rechterachterpoot over een lengte van een halve meter en linksvoor ter hoogte van de traversebouten en waar de beugel vastzit op het chassis waar de koets op steunt onder de achterbank. koets heeft links een nieuwe dorpel nodig en een nieuwe bodemplaat. dorpel rechtsachter moet worden vastgelast aan de c-stijl. nieuwe veiligheidsgordel (komt steeds tussen de deur en het slot als ik de deur dichtgooi). knipperlicht linksvoor. uitlaat lekt op twee klemmen, minimaal, maar toch. stuur kan een centimeter op en neer, mag ook niet. zet ik meteen mijn oude ijzeren tweespaaks stuur er weer in, net iets groter, stuurt nog lichter.
koets moet van het chassis om het chassis goed te laten lassen, kan ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om de benzinemeter herstellen.
de koets van het chassis halen ga ik maandag doen, peter doet de rest. spaarvarken al weer stukgeslagen...
de tapijteend zal blijven rijden !
drie delen van het chassis moeten gelast worden, de rechterachterpoot over een lengte van een halve meter en linksvoor ter hoogte van de traversebouten en waar de beugel vastzit op het chassis waar de koets op steunt onder de achterbank. koets heeft links een nieuwe dorpel nodig en een nieuwe bodemplaat. dorpel rechtsachter moet worden vastgelast aan de c-stijl. nieuwe veiligheidsgordel (komt steeds tussen de deur en het slot als ik de deur dichtgooi). knipperlicht linksvoor. uitlaat lekt op twee klemmen, minimaal, maar toch. stuur kan een centimeter op en neer, mag ook niet. zet ik meteen mijn oude ijzeren tweespaaks stuur er weer in, net iets groter, stuurt nog lichter.
koets moet van het chassis om het chassis goed te laten lassen, kan ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om de benzinemeter herstellen.
de koets van het chassis halen ga ik maandag doen, peter doet de rest. spaarvarken al weer stukgeslagen...
de tapijteend zal blijven rijden !
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
net getankt, weer 1 op 13 gereden, vorige tank ook al. was altijd (afgelopen 6 jaar) 1 op 15,5. verschilt behoorlijk.
kleppen staan goed, 123-ignition, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter sinds vorige tankbeurt, maakt dus niet uit. bandenspanning ook okee. wat zou het kunnen zijn?
het waait natuurlijk wel behoorlijk de laatste weken, maar maar wat ik heen tegen heb, heb ik terug mee zou je zeggen.
kleppen staan goed, 123-ignition, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter sinds vorige tankbeurt, maakt dus niet uit. bandenspanning ook okee. wat zou het kunnen zijn?
het waait natuurlijk wel behoorlijk de laatste weken, maar maar wat ik heen tegen heb, heb ik terug mee zou je zeggen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break