Pagina 4 van 8

Geplaatst: vr 11 jan, 2013 13:20
door Hilke
Bedankt voor alle tips :)
Ze zijn allemaal uitgevoerd en meerdere malen , en nu staat ze in een citroen garage met een sleutelaar die al zijn leven lang citroen sleutelt.

Ik ben erg benieuwd :)

Geplaatst: vr 11 jan, 2013 13:50
door schermer
succes

Geplaatst: vr 11 jan, 2013 14:31
door dyane_maniac
laat je even weten wat het was? ben benieuwd!

Geplaatst: vr 11 jan, 2013 21:04
door JanR
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar

Geplaatst: za 12 jan, 2013 01:15
door Hilke
Zeker weten. Op dit moment heeft hij alle voor de hand liggende oplossingen bekeken, puntjes (weer) gesteld en tijdstip, bougies of ze vonken, carburateur, of ze benzine pompt en hoeveel (scheen iets teveel te zijn lijkt wel) etc... maar niks gevonden... Maar toch niet starten. Morgen gaan we weer verder.

Geplaatst: zo 13 jan, 2013 08:55
door Ramon
een carburateur die te veel benzine pomt?!?

lijkt me niet een pomp kan heel veel benine pompen, maar daarvoor heb je een vlotter naald die laat dat door of niet, als je vlotters blijven hangen en dus je carburateur overstroomd merk je dat bij stationair draaien dan verzuipt ie.

ik neem aan dat je een enkele carburateur hebt?
die zijn soms wat lastiger, overigens start je dit type altijd koud met vol choke, en warm met plank gas.

als hij vonkt, compressie heeft en benzine krijgt moet hij het doen. daarna komt alstellen van bijvoorbeeld puntjes of co etc.

vergeet dat contct slot maak gewoon een knopje veel beter handiger

Geplaatst: zo 13 jan, 2013 21:56
door JanR
Al vorderingen gemaakt Hilke

Geplaatst: ma 14 jan, 2013 00:09
door Hilke
ik neem aan dat je een enkele carburateur hebt?
die zijn soms wat lastiger, overigens start je dit type altijd koud met vol choke, en warm met plank gas.

als hij vonkt, compressie heeft en benzine krijgt moet hij het doen. daarna komt alstellen van bijvoorbeeld puntjes of co etc.

vergeet dat contct slot maak gewoon een knopje veel beter handiger
Ze vonkt (uit ten treure getest) onderhand zijn de puntjes meerdere malen gesteld door mijzelf, mijn vader, en de monteur bij de garage.. Altijd hetzelfde resultaat, dus daar houd ik mee op, daar ligt het écht niet aan.

De bougies zijn NIET nat als ik heb geprobeerd te starten. dus dat zou wijzen op verstopte sproeiers? Maar de carburateur heb ik gereinigd en uit elkaar gehaald.(meerdere malen er weer afgehaald om te kijken of ik iets verkeerd heb gedaan, maar niks gezien).

Het contactslot is gemaakt, gewoon een nieuw contactrolletje, bedankt duckieservice!


verder nog geen vorderingen.

Vrijdag ochtend (direct nadat ik de eend naar de garage had geduwd, ong 500 meter) ging de monteur met volle moed aan de slag: puntjes, bougies, bobine... alles liep hij netjes na.
Ik hield mijn mond (stel dat ik iets stoms over het hoofd zag!)
Maar nee, alles goed, hij kon ook niks vinden...


Zaterdagochtend terug geweest naar de garage, was voor de rest helemaal niks meer gebeurd.
Zegt die knakker zegt dat hij er geen "tijd voor heeft"...
Volgens mij weet hij gewoon even niet hoe nu verder!

Ook heb ik gevraagd naar een kostenplaatje (van mensen uit de buurt gehoord dat ze erg duur zijn!)
Maar daar kon hij geen antwoord op geven...
Ik vroeg naar zijn uurprijs...Of hoeveel ik op dit moment kwijt zou zijn. Kon hij ook geen antwoord op geven.
Meer of minder dan 100 euro? ook geen antwoord.

Dus ik denk dat ik haar maar weer terug ga halen van die garage.
Ik heb geen zin in een rekening van 500 euro, dan zet ik er voor dat geld wel een andere motor en carburateur in, lost het probleem ook wel op
:roll:
En bovendien, het is een moderne garage, dus hij zal ook geen reserve onderdelen hebben om te kunnen testen.

(stond trouwens wel een heel leuk rooie eendje in hetzelfde hoekje als mijn eendje, met bloemetjes bekleding en een heel zielig verroest motorkapje)

Geplaatst: ma 14 jan, 2013 00:18
door lordmaster1
Het is gewoon zo jammer dat je voor mij aan de andere kant van het land woont, ik had graag wat tijd erin willen steken om je te helpen je eendje weer in orde te maken!

Geplaatst: ma 14 jan, 2013 00:23
door Hilke
lordmaster1 schreef:Het is gewoon zo jammer dat je voor mij aan de andere kant van het land woont, ik had graag wat tijd erin willen steken om je te helpen je eendje weer in orde te maken!
Dank :)

Geplaatst: ma 14 jan, 2013 11:12
door DucKKnutsel
Hilke
als ik je verhaal terug lees heb je alles wel getest.
ik zie alleen geen afstelling van de vlotter hoogte.
je schrijft dat de bougies niet nat zijn als je hebt gestart. ik zou dan naar de kleppen kijken of die wel open gaan misschien een kromme klep of een verbogen stoterstang. mocht je wel naar Enschede verhuizen kom ik je helpen

Geplaatst: za 19 jan, 2013 21:38
door Hilke
Momenteel staat mn eendje bij Martien mooijnman.
Vanochtend heb ik haar op de aanhangwagen achter de antina van vaderlief kunnen zetten:
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Eenmaal bij Martien aangekomen was het lekker gezellig!

Het idee was:
nieuwe motor (deze reed maar gedeelteijk op 1 cylinder en was niet helemaal jofel, krukas had een klap gehad en dat BWOBWOB geluid)
Versnellingsbak verwisselen (deze had trommelremmen, toen ik het eendje kocht kreeg ik er een bak bij met schijfremmen, dus die er maar op)
Nieuwe remcylinder(vanwege trommel->schijf)

Koppie koffie, en toen hard aan de slag om 9 uur:
Motor eruit, versnellingsbak eruit, remcylinder eruit!

tegen 6 's avonds had ik de remcylinder er weer in en de (nieuwe) versnellingsbak zit op z'n plek.
Volgende week zaterdag de motor erin en remmen netjes afwerken.

En dat allemaal door een persoon die maar een paar uurtjes (uitlaat vervangen, contact puntjes en kleppen gesteld) sleutelervaring heeft! Eendjes zijn zo handig.

Ik heb er zo'n zin in om volgende week weer verder te gaan, echt heerlijk de geur van de garage, het geluid van een ratel... Ik kwam helemaal bij :D
Helaas hbe ik geen foto's gemaakt tijdens het sleutelen.. Toen was ik gewoon veel te druk bezig met.... sleutelen! :wink:

Geplaatst: za 19 jan, 2013 23:15
door 2cvmaarten
Leuk om te lezen dat je zoveel plezier aan het sleutelen beleefd! Dat vind ik ook altijd het leukste deel en daarna starten en kijken of alles precies zo gaat zoals het hoort! veel plezier komende zaterdag met de laatste dingetjes op orde brengen :D

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 09:15
door André Post
Was het remsysteem al LHM dan?

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 09:54
door JanR
Meerijdertje wel, zag een aantal foto's op Facebook staan