voeteirs dyane 6 1972
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
de slechte stukken gaan eruit en nieuwe plaat komt in de plaats.
Na opkuisen ziet dit er zo uit.
Dan heb ik de versteviging aangebracht. Ik heb het zigzagpatroon van de lassen aangehouden.
De doorbranding is in orde
Tijd om alles eens te passen op het chassis.
Alles paste zoals het hoort. Zelfs mijn aangeduide punten waar de gaten in het chassis zouden moeten zitten komen overeen. Ik stond op het punt om alles vast te punten. Maar ik had het idee om de tank eens te passen.
En helaas, de tank botste tegen het diepere gedeelte van de koffer. Zo erg zelfs dat de bevestigingsgaten helemaal niet overeen komen.
Meten is weten: nieuwe bak 63cm
oude bak 61cm
Dus alles er terug uit en een oplossing bedenken...
Ik heb misschien niet de elegantste oplossing gekozen. Maar ik heb enkele puntlassen van de kofferbak losgemaakt en de rechte kante iets overgeduwd zodat de onderkant van de bak meer naar achter komt.
Dan heb ik achteraan 2cm van de bodem afgeknipt.
En alles past zowaar.
hier is de ruimte tussen de tank en de kofferbak.
Aan het achterpaneel sluit alles ook mooi aan.
Alles zit nu vast met visegrip tangen en als het meezit kan ik in de loop van de week alles lassen.
Na opkuisen ziet dit er zo uit.
Dan heb ik de versteviging aangebracht. Ik heb het zigzagpatroon van de lassen aangehouden.
De doorbranding is in orde
Tijd om alles eens te passen op het chassis.
Alles paste zoals het hoort. Zelfs mijn aangeduide punten waar de gaten in het chassis zouden moeten zitten komen overeen. Ik stond op het punt om alles vast te punten. Maar ik had het idee om de tank eens te passen.
En helaas, de tank botste tegen het diepere gedeelte van de koffer. Zo erg zelfs dat de bevestigingsgaten helemaal niet overeen komen.
Meten is weten: nieuwe bak 63cm
oude bak 61cm
Dus alles er terug uit en een oplossing bedenken...
Ik heb misschien niet de elegantste oplossing gekozen. Maar ik heb enkele puntlassen van de kofferbak losgemaakt en de rechte kante iets overgeduwd zodat de onderkant van de bak meer naar achter komt.
Dan heb ik achteraan 2cm van de bodem afgeknipt.
En alles past zowaar.
hier is de ruimte tussen de tank en de kofferbak.
Aan het achterpaneel sluit alles ook mooi aan.
Alles zit nu vast met visegrip tangen en als het meezit kan ik in de loop van de week alles lassen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Met de benzinetank in gedachten wou ik niets vastlassen zonder alles te passen.
Dus ik heb de achterklep er terug aangehangen en heb de kofferplaat eens op zijn plaats gelegd. De kofferplaat licht op het achterpaneel op de rubbers en aan de voorkant is er een spleet van een dikke 2cm.
Terug de meter erbij Daar zit terug meer dan 1 cm verschil op.
Dit is niet op te vangen met een beetje foefelen, dit vraagt de grove middelen.
De puntlassen losgemaakt. ( De kwaliteit van de puntlassen was ook maar flauw) En dan een stuk af de rand geknipt en een nieuwe flens geplooid.
[/img]
Terug passen in de auto...
Dat ziet er al beter uit. Maar wanneer is goed, goed genoeg?
Dus ik heb de achterklep er terug aangehangen en heb de kofferplaat eens op zijn plaats gelegd. De kofferplaat licht op het achterpaneel op de rubbers en aan de voorkant is er een spleet van een dikke 2cm.
Terug de meter erbij Daar zit terug meer dan 1 cm verschil op.
Dit is niet op te vangen met een beetje foefelen, dit vraagt de grove middelen.
De puntlassen losgemaakt. ( De kwaliteit van de puntlassen was ook maar flauw) En dan een stuk af de rand geknipt en een nieuwe flens geplooid.
[/img]
Terug passen in de auto...
Dat ziet er al beter uit. Maar wanneer is goed, goed genoeg?
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Ze zouden dat ding beter gewoon in losse delen kunnen verkopen. Dan heb je er minder werk van om het passend te krijgen.
Nu moet je die opstaande rand er af slopen, de hoeken juist zetten, de bodem inkorten en dan weer in elkaar bakken.
De ribbels op de bovenste plaat kloppen trouwens ook niet met het origineel.
Erg jammer dat iemand zoiets verkoopt.....
Nu moet je die opstaande rand er af slopen, de hoeken juist zetten, de bodem inkorten en dan weer in elkaar bakken.
De ribbels op de bovenste plaat kloppen trouwens ook niet met het origineel.
Erg jammer dat iemand zoiets verkoopt.....
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
had iets soortgelijks met de achterbak van een eend. Het stomme is dat je eerst een dag denkt dat je zelf iets niet goed doet.
Ik heb de hele handel eerst met M4 boutjes aan elkaar gezet, chassis er onder, dak er op, achterklep er op, achterdeuren er in. En toen alles leek te passen eens het lasapparaat aangezet.
Gr Rob
Ik heb de hele handel eerst met M4 boutjes aan elkaar gezet, chassis er onder, dak er op, achterklep er op, achterdeuren er in. En toen alles leek te passen eens het lasapparaat aangezet.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Beginner
- Berichten: 30
- Lid geworden op: wo 22 sep, 2010 14:21
- Locatie: Breukelen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
na het lassen had ik zin om nog eens iets af te breken.
Deze binnekant is nog hard maar er is wel wat vliegroest te zien. Hoe kan ik dit best behandelen?
Ondertussen zijn ook alle motoronderdelen binnen. (behalve de koppen, die liggen nog bij het revisiebedrijf) Dus als ik zin heb kan ik nog eens een stukje mechaniek doen.
Deze binnekant is nog hard maar er is wel wat vliegroest te zien. Hoe kan ik dit best behandelen?
Ondertussen zijn ook alle motoronderdelen binnen. (behalve de koppen, die liggen nog bij het revisiebedrijf) Dus als ik zin heb kan ik nog eens een stukje mechaniek doen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Ik heb de naam van die producten op het forum al veel gelezen. Maar ik heb er geen ervaring mee.RobM schreef:na het laswerk volspuiten met RX5 en daarna RX7voeteir schreef:Deze binnekant is nog hard maar er is wel wat vliegroest te zien. Hoe kan ik dit best behandelen?
Gr Rob
Na alles wat ik gelezen heb zijn het bijna wondermiddelen om oude wonden te stabiliseren en nieuwe wonden te voorkomen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Gisteren heb ik de carburator gekuist en de kanalen vrijgemaakt. Dat kon geen kwaad na het lange stilstaan. Er zijn nog steeds een paar dingen niet volledig duidelijk. mijn vragen staan hier
sfeerbeeldje
daarna ben ik begonnen aan het terug samenbouwen van de motor.
Slechts 1 foto, daarna had ik al de concentratie nodig om de motor samen te bouwen. De 2 helften hangen nu aan elkaar, de oliezeef en oliepomp zitten erop. De rest is voor later...
sfeerbeeldje
daarna ben ik begonnen aan het terug samenbouwen van de motor.
Slechts 1 foto, daarna had ik al de concentratie nodig om de motor samen te bouwen. De 2 helften hangen nu aan elkaar, de oliezeef en oliepomp zitten erop. De rest is voor later...