Pagina 4 van 24

Geplaatst: za 28 sep, 2013 19:17
door voeteir
na wat boren en slijpen had ik een hele diepe koffer.

Afbeelding
Afbeelding

Zoals je op de 2de foto kan zien zat er nog heel wat roest onder het stukje overlap met de versteviging.

De pasvorm van de nieuwe bodem valt heel erg goed mee:
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog eens kijken hoe alles uitkomt op het chassis.

Geplaatst: zo 29 sep, 2013 19:56
door voeteir
de slechte stukken gaan eruit en nieuwe plaat komt in de plaats.

Afbeelding

Na opkuisen ziet dit er zo uit.

Afbeelding

Dan heb ik de versteviging aangebracht. Ik heb het zigzagpatroon van de lassen aangehouden.

Afbeelding

De doorbranding is in orde

Afbeelding

Tijd om alles eens te passen op het chassis.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alles paste zoals het hoort. Zelfs mijn aangeduide punten waar de gaten in het chassis zouden moeten zitten komen overeen. Ik stond op het punt om alles vast te punten. Maar ik had het idee om de tank eens te passen.
En helaas, de tank botste tegen het diepere gedeelte van de koffer. Zo erg zelfs dat de bevestigingsgaten helemaal niet overeen komen.

Meten is weten: nieuwe bak 63cm
Afbeelding

oude bak 61cm

Afbeelding

Dus alles er terug uit en een oplossing bedenken...

Ik heb misschien niet de elegantste oplossing gekozen. Maar ik heb enkele puntlassen van de kofferbak losgemaakt en de rechte kante iets overgeduwd zodat de onderkant van de bak meer naar achter komt.
Dan heb ik achteraan 2cm van de bodem afgeknipt.

En alles past zowaar.

hier is de ruimte tussen de tank en de kofferbak.

Afbeelding

Aan het achterpaneel sluit alles ook mooi aan.
Alles zit nu vast met visegrip tangen en als het meezit kan ik in de loop van de week alles lassen.

Geplaatst: zo 29 sep, 2013 20:13
door azuiper
goed werk Voeteir ! ga zo door

Geplaatst: ma 30 sep, 2013 21:13
door voeteir
Met de benzinetank in gedachten wou ik niets vastlassen zonder alles te passen.
Dus ik heb de achterklep er terug aangehangen en heb de kofferplaat eens op zijn plaats gelegd. :shock: De kofferplaat licht op het achterpaneel op de rubbers en aan de voorkant is er een spleet van een dikke 2cm.

Afbeelding

Terug de meter erbij :roll: Daar zit terug meer dan 1 cm verschil op.

Afbeelding
Afbeelding

Dit is niet op te vangen met een beetje foefelen, dit vraagt de grove middelen.
De puntlassen losgemaakt. ( De kwaliteit van de puntlassen was ook maar flauw) En dan een stuk af de rand geknipt en een nieuwe flens geplooid.

Afbeelding[/img]

Terug passen in de auto...
Dat ziet er al beter uit. Maar wanneer is goed, goed genoeg?

Afbeelding

Geplaatst: di 1 okt, 2013 06:41
door BasvanEerden
Ik zeg: goed bezig. Dit klinkt als een zware operatie met al die maatregelen.

Geplaatst: di 1 okt, 2013 14:13
door voeteir
BasvanEerden schreef:Ik zeg: goed bezig. Dit klinkt als een zware operatie met al die maatregelen.
Het zou makkelijker zijn mochten de stukken direct passen. Dat is zeker waar. Maar het is wel haalbaar om alles passend te maken.

Geplaatst: di 1 okt, 2013 17:14
door Thijs
Ze zouden dat ding beter gewoon in losse delen kunnen verkopen. Dan heb je er minder werk van om het passend te krijgen.
Nu moet je die opstaande rand er af slopen, de hoeken juist zetten, de bodem inkorten en dan weer in elkaar bakken.
De ribbels op de bovenste plaat kloppen trouwens ook niet met het origineel.
Erg jammer dat iemand zoiets verkoopt..... :?

Geplaatst: di 1 okt, 2013 18:48
door RobM
had iets soortgelijks met de achterbak van een eend. Het stomme is dat je eerst een dag denkt dat je zelf iets niet goed doet.

Ik heb de hele handel eerst met M4 boutjes aan elkaar gezet, chassis er onder, dak er op, achterklep er op, achterdeuren er in. En toen alles leek te passen eens het lasapparaat aangezet.

Gr Rob

Geplaatst: di 1 okt, 2013 21:54
door voeteir
Ik kom net uit de garage.
De bodem zit ongeveer op zijn plaats.
Voor mij goed genoeg om te lassen.

Afbeelding

ik laat niets meer aan het toeval over en controleer ongeveer alles voor ik las. :wink:

Afbeelding
Afbeelding

aan de onder\binnenkant gelast. Dit is het resultaat aan de buitenkant.

Afbeelding

en zo ziet het eruit in de koffer.

Afbeelding

Geplaatst: wo 2 okt, 2013 16:53
door Michellaak
Schiet al aardig op!

Geplaatst: do 3 okt, 2013 21:57
door voeteir
na het lassen had ik zin om nog eens iets af te breken.

Afbeelding

Afbeelding

Deze binnekant is nog hard maar er is wel wat vliegroest te zien. Hoe kan ik dit best behandelen?

Afbeelding

Ondertussen zijn ook alle motoronderdelen binnen. (behalve de koppen, die liggen nog bij het revisiebedrijf) Dus als ik zin heb kan ik nog eens een stukje mechaniek doen.

Geplaatst: do 3 okt, 2013 23:45
door VasilAmi
I'm making this box under the back seat,at the moment,all new from about 16 pieces and there's a lot of work :)

Geplaatst: vr 4 okt, 2013 09:04
door RobM
voeteir schreef:Deze binnekant is nog hard maar er is wel wat vliegroest te zien. Hoe kan ik dit best behandelen?
na het laswerk volspuiten met RX5 en daarna RX7

Gr Rob

Geplaatst: vr 4 okt, 2013 13:02
door voeteir
RobM schreef:
voeteir schreef:Deze binnekant is nog hard maar er is wel wat vliegroest te zien. Hoe kan ik dit best behandelen?
na het laswerk volspuiten met RX5 en daarna RX7

Gr Rob
Ik heb de naam van die producten op het forum al veel gelezen. Maar ik heb er geen ervaring mee.
Na alles wat ik gelezen heb zijn het bijna wondermiddelen om oude wonden te stabiliseren en nieuwe wonden te voorkomen. :wink:

Geplaatst: zo 6 okt, 2013 21:40
door voeteir
Gisteren heb ik de carburator gekuist en de kanalen vrijgemaakt. Dat kon geen kwaad na het lange stilstaan. Er zijn nog steeds een paar dingen niet volledig duidelijk. mijn vragen staan hier
sfeerbeeldje
Afbeelding

daarna ben ik begonnen aan het terug samenbouwen van de motor.
Slechts 1 foto, daarna had ik al de concentratie nodig om de motor samen te bouwen. De 2 helften hangen nu aan elkaar, de oliezeef en oliepomp zitten erop. De rest is voor later...

Afbeelding