Pagina 4 van 4

Geplaatst: ma 27 jan, 2014 20:38
door maartenmaris12
Thijs, ik neem aan dat ze zo goed zitten (ik heb de buisjes erdoorheen gedrukt en ik heb het rubber gemonteerd volgens het werkplaatshandboek)?

Afbeelding

Afbeelding

Ik was niet van plan de kleppen eruit te halen, ze sluiten nog goed.

Gerard, ik snap je uitleg niet precies. Bedoel je de cilinderkop pas slijpen (bedoel je dan de kleppen)?

Geplaatst: ma 27 jan, 2014 20:43
door Thijs
Gerard bedoelt de rand van de cilinder en de kop, daar waar ze tegen elkaar komen.

De rubbers zitten zo goed inderdaad.
Let goed op dat je bij montage van de kop de buisjes ietsjes optilt zodat ze in de gaten komen en niet tegen de rand van het carter blijven stoten, dan draai je de uiteinden plat als je de kop vastdraait.

Je zou de kleppen kunnen demonteren om de klepsteelrubbers/hoedjes te vervangen.

Geplaatst: ma 27 jan, 2014 21:53
door maartenmaris12
Eerlijk gezegd kom ik liever niet aan de dingen waar ik echt helemaal geen verstand van heb. Het hele loshalen van de cilinderkoppen (en daarbij de cilinders + zuigers) was in eerste instantie om de brilrubbers te vervangen. Ik denk dat ik nadat ik het carter heb schoongemaakt de boel weer in elkaar ga zetten.