Pagina 4 van 6

Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: vr 6 nov, 2020 22:35
door SjoerdH
tja.. ik heb niet het idee dat de auto "niet klopt" hij is alleen voorzien van een nieuw chassis en er is niet zorgvuldig omgegaan met de procedure. Is het echt einde verhaal als de RDW hier achter komt of kun je dan alsnog een procedure in om het chassis goedgekeurd te krijgen?

Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: vr 6 nov, 2020 22:39
door dimi_v
Vraag het bij de RDW na, geef aan bij de verkoper dat je hier over twijfelt en of je de auto op jouw kosten kan laten schouwen bij RDW (met risico dat ie verbeurd wordt verklaard maar dat zeg je natuurlijk niet :lol: )

Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: vr 6 nov, 2020 22:39
door SjoerdH
De huidige eigenaar heeft de auto gekocht in het begin van het jaar en wist ook niet dat de wijze van het chassisnummer aanbregen een probleem kan veroorzaken. Hij heeft hem gekocht van iemand die de auto 9 jaar heeft gehad. Ik heb geen reden om aan dat verhaal twijfelen. net zo goed als ik me niet kan voorstellen dat iemand een nieuw chassis laat plaatsen en vervolgens een paar tientjes wil uitsparen om de RDW te ontlopen toch?

Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: vr 6 nov, 2020 22:43
door dimi_v
Ook niet bekend waar chassis vandaan komt (rekeningen oid?). Misschien dat daar nagevraagd kan worden of zij nummer (legaal) hebben “ingeslagen”.

Bij twijfel niet oversteken. Komen zat leuke andere voorbij.

Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: vr 6 nov, 2020 22:48
door Erikjan
Het gebeurd genoeg heb er zelf helaas ook 1 met niet origineel nummer staan.

Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: vr 6 nov, 2020 23:07
door SjoerdH
zojuist de reactie van de verkoper die contact heeft gezocht met de vorige eigenaar;

Heb hem vnavond gebeld: het nieuwe chassis komt van de .... eendenhandelaar "...." die hem vertelden dat het geen problemen zou opleveren om buiten de RDW om het chssisnummer aan te brengen. Bij een andere garage bij hem in de buurt. die het nieuwe chssis en carosserie hebben samengebouwd heeft een monteur het chassisnummer ingeslagen. al met al niet geheel overeenkkomstige de officiele RDW richtlijn.....

is dit echt zo kansloos als het lijkt?

Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: vr 6 nov, 2020 23:14
door dimi_v
Dat zal best allemaal wel loslopen. Maar het kàn problemen geven. Het is maar net hoeveel zorgen jij je er om maakt. In slechtste geval ben je je hele investering kwijt. Van de andere kant vraag ik mij af wat ze jou kwalijk kunnen nemen. Denk dat echt wel zichtbaar is dat niet recent ingeslagen is en jij koopt een auto die al jaren achter elkaar gewoon APK gekeurd wordt.

Denk dat je het risico zelf moet overwegen.

Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: vr 6 nov, 2020 23:23
door SjoerdH
tja ik verwacht zelf ook wel dat dit allemaal los loopt. Ik wil niet naief zijn maar wanneer wordt je nou eigenlijk gecontroleerd op de wijze van inslaan van het nummer. Het nummer zelf klopt wel. En inderdaad waar zitten de APK keurmeesters als ze dit gewoon goedkeuren toch?

Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: vr 6 nov, 2020 23:49
door RobertF
Ik heb net vorige maand een nummer laten inslaan bij de RDW, dat printen ze ( dus geen slagletters meer) op de rechter chassisbalk ter hoogte van de benzinetank. Voor en achter het nummer staat dwars RDW, die plaats staat niet op het kenteken maar wel op de RDW site bij kentekencheck, Rechts, rechter binnenzijde balk achteraan.

Bij de APK bij de garage zullen ze niet moeilijk doen als het chassisnummer niet op de juiste plaats staat want dat weten ze meestal niet en bij 2CV staat het normaal op de rechter voorbalk bij de cilinder of recht voor de voorstoelen. Maar als je een steekproef krijgt dan hang je. Ik had kentekenplaten met opgelegde letters op mijn oldtimer en in de plaat zat geen leeuwtje en meteen een probleem. Ook had ik op de achterkant van het papierenkenteken het kleurnummer van de auto geschreven, dan raak je het niet kwijt dacht ik en de RDW eiste een aanvraag voor een nieuw kenteken omdat vlgs hun met het document geknoeid was, ondanks dat het op de achterzijde stond, Ik ben naar huis gegaan en heb het uitgegumd en ben toen opnieuw gegaan en het was oke.
De kans is klein dat je eruit geplukt wordt met een zelf ingeslagen nummer, dat werd vroeger, 25 jaar geleden gedaan, maar als het op een andere plaats staat dan op het kenteken dan zal iedere controleur extra alert worden.
Ik zou mijn vingers eraf halen

Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: za 7 nov, 2020 00:09
door Punky
We zijn niet van de censuur en zijn de laatste jaren milder. Echter heb ik nu besloten toch wel een aantal verwijzingen te verwijderen.
Let hierop svp. Lees anders de forum voorwaarden nogmaals door.

Succes met de zoektocht naar een geschikte 2cv.

Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: za 7 nov, 2020 00:28
door Erikjan
SjoerdH schreef:tja ik verwacht zelf ook wel dat dit allemaal los loopt. Ik wil niet naief zijn maar wanneer wordt je nou eigenlijk gecontroleerd op de wijze van inslaan van het nummer. Het nummer zelf klopt wel. En inderdaad waar zitten de APK keurmeesters als ze dit gewoon goedkeuren toch?
Apk keurmeester hoeft alleen te kijken of het nummer leesbaar is. En het is leesbaar. Dat is het probleem niet. Je moet alleen weg blijven bij de rdw. En steekproef controleurs zijn ook van de rdw.




Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: za 7 nov, 2020 14:49
door Punky
Zoals gezegd:

Bij de APK is het geen probleem. Bij een steekproef mogelijk wel.
Bij een fuik langs de weg, ben je nat.
Bij een chassiswissel hoef je niet naar de RDW te gaan, want dan heb je met een heringeslagen nummer een plantenbak terug.
De locatie van het nummer is terug te vinden in de papieren. De RDW meet deze bij herinslag ook na.

Alleen originele chassisnummers van het eerste chassis kunnen de chevron tekens voor en achter het nummer hebben. Een vervangen chassis met deze nummers is omgekat.
2cv's met nieuw chassis van de laatste 10 jaar zal in principe een RDW ingeslagen nummer moeten hebben. Of er moet sprake zijn van invoer. De douane zet geen chassisnummers meer in chassis.

Kortom: Ben gewaarschuwd en let bij aankoop van een originele eend op dit nummer.

Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: za 7 nov, 2020 18:22
door dimi_v
Punky schreef: za 7 nov, 2020 00:09 We zijn niet van de censuur en zijn de laatste jaren milder. Echter heb ik nu besloten toch wel een aantal verwijzingen te verwijderen.
Let hierop svp. Lees anders de forum voorwaarden nogmaals door.

Succes met de zoektocht naar een geschikte 2cv.
ik moest even terug om te kijken wat je bedoelde.

Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: za 7 nov, 2020 18:35
door Erikjan
SjoerdH schreef:tja.. ik heb niet het idee dat de auto "niet klopt" hij is alleen voorzien van een nieuw chassis en er is niet zorgvuldig omgegaan met de procedure. Is het echt einde verhaal als de RDW hier achter komt of kun je dan alsnog een procedure in om het chassis goedgekeurd te krijgen?
Dan is het echt einde kenteken. Kennis heeft dit mee gemaakt. RDW intereseerd niet hoe het komt, nummer niet origineel is kenteken kwijt.

Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet

Geplaatst: za 7 nov, 2020 21:23
door hobbes
waarom heeft de garage waar het chassis is vervangen de procedure niet gewoon doorlopen? Ik heb indertijd juist een douane nummer genomen om de dan geldende procedure netjes te doorlopen. was en is ook nooit een probleem geweest. Maar wat voor nummer staat er nu precies in het chassis van de eend? een rdw nummer of gewoon een her ingeslagen nummer? Met dat laatste is er nog wel een mogelijkheid, maar netjes is het niet. het is ook afhankelijk van de prijs van de eend, boven de 5000 euro zou ik wel voor een net nummer gaan met alle juiste papieren

suc6