Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Forumregels
Start je onderwerp met "Gezocht: ". Dit vergroot de herkenbaarheid van je advertentie.
Als je het item hebt gevonden, verander de titel naar "Gevonden: " of geef het door aan een beheerder, dan sluiten we de advertentie.
Na drie maanden wordt een advertentie ***gesloten*** ,na zes maanden wordt uw advertentie ***verwijderd***tenzij u meldt dat deze nog actueel is.....
Start je onderwerp met "Gezocht: ". Dit vergroot de herkenbaarheid van je advertentie.
Als je het item hebt gevonden, verander de titel naar "Gevonden: " of geef het door aan een beheerder, dan sluiten we de advertentie.
Na drie maanden wordt een advertentie ***gesloten*** ,na zes maanden wordt uw advertentie ***verwijderd***tenzij u meldt dat deze nog actueel is.....
Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Hallo,
Ik zal mij even voorstellen. Sjoerd, vanaf aanstaande zaterdag 41 lentes jong woonachtig in Drenthe en sinds zeer kort op zoek naar een eendje. Waarom? Omdat oude liefde in tegenstelling tot mijn eerste auto niet roest. En inderdaad mijn eerste auto was een 2cv. Een rode Club met kenteken PK-02-DT (hij bestaat vreemd genoeg nog en ik ben heel benieuwd of hij bij iemand van dit form is terecht gekomen).
Ik heb hem tijdens mijn studie gekocht en heb er wel geteld 6 weken in gereden. Toen lieten de techniek en mijn beperkte budget mij ernstig in de steek. Maar wat heb ik een lol gehad aan die eerste auto. dak eraf en lachend vanuit de achterhoek naar de studentenkamer in Groningen.
Inmiddels zijn er de nodige auto's de revue gepasseerd die qua eigenschappen niet te vergelijken zijn maar geen een van die auto's heeft het gevoel gegeven dat je krijgt van je eerste eigen auto.
Inmiddels vader van 2 zoons van 6 en 10 jaar oud waarmee ik heel graag aan een autootje wil sleutelen. Ik ben niet een ervaren monteur dus het moet simpele techniek zijn. Ook qua kosten moet het leuk blijven. En daar was de eerste tegenvaller.... tjonge wat zijn die eendjes duur geworden zeg!!
Hierbij dan de uiteenzetting van de vraag;
Op zoek naar een exemplaar waar ik met mijn boys mee kan sleutelen (bij voorkeur niet lassen). Hij hoeft niet mooi (maar bij voorkeur wel rijdbaar) te zijn maar een goed chassis is wel een must. interieur en exterieur hoeft niet in topvorm te zijn. Er moet immer wel het nodige zijn om te verbeteren. kleur? maakt niet uit. Afhankelijk hoe lang de kinderen er lol aan hebben kunnen we verbeteringen uitvoeren waaronder een nieuw laagje verf of wat er dan ook aan moet worden gedaan.
Heeft iemand een exemplaar staan waar ze een nuttige invulling voor zoeken dan hou ik mij van harte aanbevolen. Wellicht Heeft iemand een exemplaar in Drenthe staan die al een tijdje staat te verstoffen waarvan ik de eend en de stalling kan overnemen dan is dat ook zeker bespreekbaar.
Ik hoor graag van jullie.
Een vriendelijke groet,
Sjoerd
Ik zal mij even voorstellen. Sjoerd, vanaf aanstaande zaterdag 41 lentes jong woonachtig in Drenthe en sinds zeer kort op zoek naar een eendje. Waarom? Omdat oude liefde in tegenstelling tot mijn eerste auto niet roest. En inderdaad mijn eerste auto was een 2cv. Een rode Club met kenteken PK-02-DT (hij bestaat vreemd genoeg nog en ik ben heel benieuwd of hij bij iemand van dit form is terecht gekomen).
Ik heb hem tijdens mijn studie gekocht en heb er wel geteld 6 weken in gereden. Toen lieten de techniek en mijn beperkte budget mij ernstig in de steek. Maar wat heb ik een lol gehad aan die eerste auto. dak eraf en lachend vanuit de achterhoek naar de studentenkamer in Groningen.
Inmiddels zijn er de nodige auto's de revue gepasseerd die qua eigenschappen niet te vergelijken zijn maar geen een van die auto's heeft het gevoel gegeven dat je krijgt van je eerste eigen auto.
Inmiddels vader van 2 zoons van 6 en 10 jaar oud waarmee ik heel graag aan een autootje wil sleutelen. Ik ben niet een ervaren monteur dus het moet simpele techniek zijn. Ook qua kosten moet het leuk blijven. En daar was de eerste tegenvaller.... tjonge wat zijn die eendjes duur geworden zeg!!
Hierbij dan de uiteenzetting van de vraag;
Op zoek naar een exemplaar waar ik met mijn boys mee kan sleutelen (bij voorkeur niet lassen). Hij hoeft niet mooi (maar bij voorkeur wel rijdbaar) te zijn maar een goed chassis is wel een must. interieur en exterieur hoeft niet in topvorm te zijn. Er moet immer wel het nodige zijn om te verbeteren. kleur? maakt niet uit. Afhankelijk hoe lang de kinderen er lol aan hebben kunnen we verbeteringen uitvoeren waaronder een nieuw laagje verf of wat er dan ook aan moet worden gedaan.
Heeft iemand een exemplaar staan waar ze een nuttige invulling voor zoeken dan hou ik mij van harte aanbevolen. Wellicht Heeft iemand een exemplaar in Drenthe staan die al een tijdje staat te verstoffen waarvan ik de eend en de stalling kan overnemen dan is dat ook zeker bespreekbaar.
Ik hoor graag van jullie.
Een vriendelijke groet,
Sjoerd
BMW X5 3.0d
Volvo V40 Cross Country
mijn 3e 2cv6 " nu nog blauwe badeend"
Volvo V40 Cross Country
mijn 3e 2cv6 " nu nog blauwe badeend"
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Welkom op het forum.
Jouw voormalige Eend is getransformeerd tot kit-car.
Dit is uit de gegevens van de RDW op te maken.
Jouw voormalige Eend is getransformeerd tot kit-car.
Dit is uit de gegevens van de RDW op te maken.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Yep....
.
.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Nou ja, deze oude liefde roest inderdaad niet meer...
Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Dat is wel ontzettend leuk om te zien! Hij ziet er een stukje anders uit dan toen ik hem in 2000 verkocht
Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat er meer dan de kentekenplaten nog bruikbaar waren. Hij is wel heel mooi geworden hoor!
Ik verwacht niet dat mijn beoogde projectje dit resultaat zal behalen maar wie weet kan ik mezelf verassen
Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat er meer dan de kentekenplaten nog bruikbaar waren. Hij is wel heel mooi geworden hoor!
Ik verwacht niet dat mijn beoogde projectje dit resultaat zal behalen maar wie weet kan ik mezelf verassen
BMW X5 3.0d
Volvo V40 Cross Country
mijn 3e 2cv6 " nu nog blauwe badeend"
Volvo V40 Cross Country
mijn 3e 2cv6 " nu nog blauwe badeend"
(Gezocht 2cv in Drenthe) Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Waar is de auto trouwens terecht gekomen?
BMW X5 3.0d
Volvo V40 Cross Country
mijn 3e 2cv6 " nu nog blauwe badeend"
Volvo V40 Cross Country
mijn 3e 2cv6 " nu nog blauwe badeend"
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Je zegt dat het dat je niet wil lassen en dat het chassis goed moet zijn.
Op zich is het chassis misschien niet eens zo belangrijk, je kan voor 750 euro een compleet nieuw chassis kopen en alles overbouwen.
Wat wel heel belangrijk is is het chassisnummer zorg er voor dat je 100% zeker weet dat het of wel het originele chassisnummer is ofwel een door de RDW ingeslagen nummer is. In de loop der jaren is bij het vervangen van chassis wel eens zelf een nummer ingeslagen dit wordt door de RDW niet geaccepteerd en je loopt het risco je kenteken kwijt te raken.
Als je een chassis gaat wisselen eerst naar de RDW voor een schouwing en dan pas demonteren en vervangen anders heb je een probleem.
Op zich is het chassis misschien niet eens zo belangrijk, je kan voor 750 euro een compleet nieuw chassis kopen en alles overbouwen.
Wat wel heel belangrijk is is het chassisnummer zorg er voor dat je 100% zeker weet dat het of wel het originele chassisnummer is ofwel een door de RDW ingeslagen nummer is. In de loop der jaren is bij het vervangen van chassis wel eens zelf een nummer ingeslagen dit wordt door de RDW niet geaccepteerd en je loopt het risco je kenteken kwijt te raken.
Als je een chassis gaat wisselen eerst naar de RDW voor een schouwing en dan pas demonteren en vervangen anders heb je een probleem.
Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Goede tip! Het ombouwen naar een nieuw chassis is misschien inderdaad zo gek nog niet. Dat valt voor mij onder de categorie sleutelen en niet lassen.
Ik sta dus ook open voor een exemplaar met een slecht chassis maar wel met een een aardige koets. deuren en spatborden maakt mij niet zoveel uit. Die zijn immers goed los te verkrijgen. Ik verwacht toch niet dat ik onder een nieuwe verflaag uit ga komen.
Ik ben heel benieuwd of er een klus project(je)eschikbaar is.
Ik sta dus ook open voor een exemplaar met een slecht chassis maar wel met een een aardige koets. deuren en spatborden maakt mij niet zoveel uit. Die zijn immers goed los te verkrijgen. Ik verwacht toch niet dat ik onder een nieuwe verflaag uit ga komen.
Ik ben heel benieuwd of er een klus project(je)eschikbaar is.
BMW X5 3.0d
Volvo V40 Cross Country
mijn 3e 2cv6 " nu nog blauwe badeend"
Volvo V40 Cross Country
mijn 3e 2cv6 " nu nog blauwe badeend"
Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Als je geduld hebt en je kijkt op Marktplaats komt er genoeg voorbij in verschillende prijsklasse en vanzelfsprekend status. Er komt vast wel iets voorbij wat een mooi project gaat worden voor jullie. Onderdelen zijn er ook genoeg voor hande op Marktplaats of bij verschillende leveranciers gespecialiseerd in 2CV. Wanneer je vragen hebt over hoe en wat dan ben je in dit 2CV-Forum op de juiste plaats. Welkom en succes.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
-
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 14 okt, 2019 15:56
- Locatie: Zwolle
Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Hallo Sjoerd, ik kwam op Marktplaats onderstaande advertentie tegen...
Citroën 2CV 2CV6 (1981) Galvaniseert chassis opknapper
€ 3.500,00
https://link.marktplaats.nl/m1613002696 ... ialbuttons
Nog mooi in de buurt ook!
Groet, Teake (ook uit Zwolle)
Citroën 2CV 2CV6 (1981) Galvaniseert chassis opknapper
€ 3.500,00
https://link.marktplaats.nl/m1613002696 ... ialbuttons
Nog mooi in de buurt ook!
Groet, Teake (ook uit Zwolle)
Laatst gewijzigd door Vreemde Eend op wo 21 okt, 2020 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Die koets is wel heeeel erg krokant hoor.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Daar is de prijs dan ook wel naar ....
voor nog geen 500 euro extra leveren ze hem kennelijk af met nieuwe APK ( is verlopen ) , heb je 2 jaar de tijd hem op te knappen
voor nog geen 500 euro extra leveren ze hem kennelijk af met nieuwe APK ( is verlopen ) , heb je 2 jaar de tijd hem op te knappen
Citroën 2CV6 Spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Let bij een gegalvaniseerd chassis op dat het VIN deugt aangezien dit heel wat jaartjes niet was toegestaan.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Daar zit wel veel laswerk aan ja. Welke prijsklasse zoek je? Een eend zonder laswerk kost snel 2 tot 3x zo veel.
Re: Oude liefde roest vreemd genoeg niet
Die witte is wellicht wat hoog gegrepen voor een eerste projectje De kinderen (en ik) moeten het wel leuk blijven vinden....
Ik ben nu een tijdje marktplaats in de gaten aan het houden en ik moet zeggen dat ik het wel lastig vind om een ergens een "waarde" aan te hangen. Met name de categorie tussen de 5000 en 10000 zit volgens mij qua kwaliteit soms best dicht bij elkaar terwijl de prijzen soms wel ernstig opportunistisch zijn. de kwaliteit tussen 2500 en 5000 ligt volgens mij zo nu en dan ook angstig dicht bij elkaar.... wat de gek er voor geeft?
Vervolgens is het de vraag of je voor 3000,- een flinke opknapper moet kopen of beter misschien iets meer uitgeeft waarbij het nodige werk is gedaan en het resterende werk wat overzichtelijker is....
Ik ben nu een tijdje marktplaats in de gaten aan het houden en ik moet zeggen dat ik het wel lastig vind om een ergens een "waarde" aan te hangen. Met name de categorie tussen de 5000 en 10000 zit volgens mij qua kwaliteit soms best dicht bij elkaar terwijl de prijzen soms wel ernstig opportunistisch zijn. de kwaliteit tussen 2500 en 5000 ligt volgens mij zo nu en dan ook angstig dicht bij elkaar.... wat de gek er voor geeft?
Vervolgens is het de vraag of je voor 3000,- een flinke opknapper moet kopen of beter misschien iets meer uitgeeft waarbij het nodige werk is gedaan en het resterende werk wat overzichtelijker is....
BMW X5 3.0d
Volvo V40 Cross Country
mijn 3e 2cv6 " nu nog blauwe badeend"
Volvo V40 Cross Country
mijn 3e 2cv6 " nu nog blauwe badeend"