Motor loopt waardeloos……..
Re: Motor loopt waardeloos……..
Een dubbele carburateur heeft een speciaal lipje om te stellen, de enkele niet.
diverse Citroens, wat anders.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Laatste werkzaam heden. Voet van carburateur bleek krom te zijn. Deze heb ik op een vlakke plaat keurig recht geschuurd. Ik kwam er achter nadat ik een nieuwe bakelieten pakking zou monteren. De carburateur wiebelde en dat kan niet natuurlijk. Vlak gemaakt, gemonteerd en gestart. Blijft het probleem dat hij veel rookt, ploft in de carburateur en niet mooi oppakt. Ik an draaien aan de mengselnaald maar het geeft weinig soelaas. Zou het kunnen dat de aansluiting van het spruitstuk ook niet helemaal vlak zou kunnen zijn…………..?? Of voor de zekerheid een beetje vloeibare uitlaat pakking monteren………
Vr gr Jaep.
Vr gr Jaep.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Plaats ook nog eens een papieren pakking boven en onder de bakelieten pakking. Kun je eventueel zelf maken van een melkpak om te testen.
diverse Citroens, wat anders.
- Maikel
- Regelmatige poster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
- Locatie: Ergens in Brabant
Re: Motor loopt waardeloos……..
Heb topic nog eens nagelezen, wat een naar probleem.
Persoonlijk zou ik om zaken uit te sluiten beginnen met het wisselen van een carburateur waarvan je weet dat hij het goed doet op een ander blok.
Probleem verholpen .. mooi tijd om de carburateur goed na te kijken (of botweg een gereviseerd model te kopen) if not dan kun je verder zoeken en de carburateur (de geleende even laten zitten) uit sluiten en verder zoeken.
Zou sowieso ook even bellen met de mensen die je motor gereviseerd hebben en vragen of zei goed proef hebben gedraaid met dit blok, ook zei kunnen natuurlijk wel een foutje gemaakt hebben.
Al was het maar puur om zaken uit te sluiten.
Succes !
Persoonlijk zou ik om zaken uit te sluiten beginnen met het wisselen van een carburateur waarvan je weet dat hij het goed doet op een ander blok.
Probleem verholpen .. mooi tijd om de carburateur goed na te kijken (of botweg een gereviseerd model te kopen) if not dan kun je verder zoeken en de carburateur (de geleende even laten zitten) uit sluiten en verder zoeken.
Zou sowieso ook even bellen met de mensen die je motor gereviseerd hebben en vragen of zei goed proef hebben gedraaid met dit blok, ook zei kunnen natuurlijk wel een foutje gemaakt hebben.
Al was het maar puur om zaken uit te sluiten.
Succes !
some got it, some eend
Re: Motor loopt waardeloos……..
Ik heb soortgelijk probleem gehad, met een gereviseerde carburateur was het probleem opgelost.
De carb lekte bij de asjes van gasklep en choke klep .
Re: Motor loopt waardeloos……..
Andere ontsteking geprobeerd? Ik heb altijd geleerd ploffen in de carb is teveel voor onsteking en in de uitlaat is teveel na onsteking
Re: Motor loopt waardeloos……..
Bedankt voor alle adviezen. Ik heb alles er weer op en ik heb het spruitstuk beter gemonteerd. Evenals de carburateur wat betreft voetstuk. Hij loopt nu beter en ben gisteren naar de garage geweest om hem af te stellen voor het Co. hij gaat wat op en neer. Toen we aan de hefboom kwamen van de acceleratie pomp reageerde hij. Niet zo bewogen als bij gas geven maar even naar de zijkant. Ik laat het zo voorlopig. Het enige waar ik nog mee speel is dat ik wel een andere sproeier zou willen proberen. Ik heb het idee dat hij te weinig brandstof krijgt bij optrekken. Wat is gangbaar voor een enkel traps? Er zit nu een progressie sproeier in van 46.
Vr gr Jaep.
Vr gr Jaep.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Het moment van inspuiten van de accelleratie sproeier is ook nog een punt. Ik heb een sproeier iets opgeboord maar weet even niet meer welke..
Ik had een keer een te grote erin gezet de auto trok als een waanzinnige maar helaas was ook het benzineverbruik er naar...
Ik had een keer een te grote erin gezet de auto trok als een waanzinnige maar helaas was ook het benzineverbruik er naar...
diverse Citroens, wat anders.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Staat die ontsteking wel juist(vonken op de 2 cilinders, 1° einde compressie, andere uitlaattijd).
Met een stuk geplooid remleidng kan je van die linkse grote tand(gaatje erin) naar het gat in het vliegwiel gaan.
Ik heb daar zelf een verftstreep op die starterkrans gezet en vast punt. En dit is al 8° voorontsteking, geen bovenste dode punt OT.
Voorts heb je nog een geknelde en defecte bougiekabel tussen verdraaibare koplamphouder buis en front. In het donker zou je dat evtl kunnen zien.
Met een stuk geplooid remleidng kan je van die linkse grote tand(gaatje erin) naar het gat in het vliegwiel gaan.
Ik heb daar zelf een verftstreep op die starterkrans gezet en vast punt. En dit is al 8° voorontsteking, geen bovenste dode punt OT.
Voorts heb je nog een geknelde en defecte bougiekabel tussen verdraaibare koplamphouder buis en front. In het donker zou je dat evtl kunnen zien.