ok een ander idee : Turbo

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 2 nov, 2005 15:55

kleine update, uitlaatbuizen en de uitlaatzijde van de turbo met wastegate afvoer:

Afbeelding

en hier t-stuk aanvoer turbo, was lastig stukje rekenwerk, maar met behulp van laser van decoupeerzaag perfect rechte lijn af kunnen tekenen en slijpen maar.

Afbeelding

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door 2cv6spécial » do 1 dec, 2005 20:19

vervolg????

Ahja,blokje lan je ook polijsten,blinkt dan bijna als crome :D
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 1 dec, 2005 20:45

Heb het nog niet vermeld, maar dat ziet er uit als een zeer netjes stukje leidingwerk !
Afblijven.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » di 10 jan, 2006 20:26

Goed, backfire ik heb gelezen dat je turbo klaar is, wil je ons alsjeblieft vertellen hoe je je olieprobleempje hebt opgelost, hoe het rijdt en een paar foto's van het geheel laten zien alsje alsje alsje alsje alsjeblííííí'ééééééft??? Of is dat geheim.

En als je nog tijd over hebt, kun je misschien een verslag schrijven of iets dergelijks, voor bij publicaties? Zou je heel veel eenders blij mee maken :D :roll:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 10 jan, 2006 22:30

haha, helaas leest niet iedereen alle post maar daar ik ook verhuist ben en ook een motoproject heb en natuurlijk het turbo, moet ik vaak kiezen. De laatste tijd toch maar gekozen voor mijn huisje en veel belangrijker de werkplaats inrichting.

Ik heb vorige week het overdruk ventiel gedemonteerd, maar dat ziet er goed uit. Het komt er waarschijnlijk op neer dat ik het blok uit elkaar moet halen om bypass klep te controlleren. Pas als ik straks een goed lopend blok heb met voldoende oliedruk ga ik verder met de turbo

Toevallig gisteren nog een compressor gekregen, alleen aan-uit schakelaar defect, voor de rest leuk compact ding (airpress h260/10 kosten nieuw 335 euri's) dus ff bypas maken met relais.

veel te doen, maar fotoreportage komt op internet. Maar als het goed werkt heb ik wel de juiste ingangen om eventueel kleine oplage betaalbaar te laten maken.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 11 jan, 2006 17:42

:D :D :D .....

hoe sneller hoe beter.... als het maar een 2cv blijft (en betaalbaar)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 11 jan, 2006 17:47

haha, yep 2cv en betaalbaar gaan altijd hand in hand, raar toch.

zit ook serieus te overwegen om ombouwkit te fabrieken om in de toekomst op ethanol of was het methanol te kunnen rijden. Scheelt 80% minder co uitstoot en dus milieuvriendelijker en op de lange termijn ook slimmer.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 11 jan, 2006 18:07

wat ben je toch een professor he!!!! :lol:

de nieuwe 2cv turbo.... nu met als extra; de turbo :lol: :lol:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 11 jan, 2006 18:58

Hahaha, maar ik meende te hebben gelezen dat je je turbo klaar had: jullie zouden gaan dragracen namelijk.

Geeft niets, een opbouwkit lijkt me ideaal!!!!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 11 jan, 2006 23:21

dat dragracen lijkt me wel leuk, jammer dat ik meeste alleen moet doen. maar gaat helemaal goed komen hoor, ik heb er het volste vertrouwen in. misschien dat ie na 1 sprint al ontploft, maar dan hebben we wel lol gehad.

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » wo 11 jan, 2006 23:23

wel ik ben aan het denken om blokje nog wat te kietelen maar kwil eerst lna versnellingsbak in handen krijgen. anders ga ik inderdaad mijn tandwielen uitspuwen.
Nu zo een turbo zou leuk zijn maar aangezien mijn 2cv mijn dagelijkse wagen is gaat de keuring er niet mee kunne lachen denk ik :)
jammer genoeg.
greets robin

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 11 jan, 2006 23:30

waarom zou het voor de keuring een probleem moeten zijn? als je CO gehalte binnen de perken blijft? Of een kenteken van voor 1974 regelen, want dan mag je meer co uitstoot hebben. ;)

een sierra cosworth rally klaar met 2 van een joekels van turbo's zitten zo rond de 12% co en die komen ook door de keuring (rally auto heeft een kenteken en is dus gewoon keuringsplichtig)

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » wo 11 jan, 2006 23:38

ik heb nu geen kenteken van voor 1974 en inprincipe mag je niets veranderen aan je auto tenzij het is toegelaten door de het merk. Zo zit het toch ineen in Belgie. Dus inprincipe met visablok heb ik al probleem.
Maar ik zou mijn cilinderkanalen laten flowen eventueel grotere kleppen snellere nokkenas alles laten balanceren. en dan eventueel grotere carb he. En op die combinatie turbo op afstemmen zou wel leuk zijn. Maar die verdomde bak he

greets robin

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 11 jan, 2006 23:45

ok nee hier is dat niet zo'n probleem, je mag andere carb steken andere uitlaat als het maar deugdelijk is en geluid binnen de grensen blijft. enige wat belangrijk is zijn aantal cilinders en vermogen mag officieel niet meer dan 40% hoger zijn dan het origineel. Dus theoretisch kom je dan met een 32pk eend (mijne is 28) op max 44,8. Waarschijnlijk zal dit iets hoger worden. Die 40% zal wel te maken hebben met remmerij en chassis. Maar in NL nog nooit gehoord dat een vw diesel afgekeurd is omdat ie middels chiptuning van 110 naar 170 pk is opgeschroeft.

ps ik ga dus dyane bak combineren met 2cv bak en bandenmaat 165 om zodoende op theorethische top te komen van rond de 148 km/h. Hopelijk rijdt ie dan bij 110 lekker rustig.

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » wo 11 jan, 2006 23:48

normaal wel he met die bak en banden combi Maar het gaat bij mij over het optrekken. Ik blijf nu ook wel eventjes staan terplaatsen en dit is niet echt gezond voor tandwielen. Dus lna bak zou indeaal zijn. Kzal nog is goed zoeken. Kheb nu dyane bak. Maar blijkbaar teveel vermogen toch zeker voor de 125 bandjes dus er komen 135 op waarschijnlijk zal al iets schelen.
greets robin

Plaats reactie