Goed lasapparaat voor een beginner?
-
- Gebruiker
- Contacteer:
-
- Heavy user
Een goed advies kan ik je niet geven met slechts het amperage en voltage. Al zal de 380 versie warschijnlijk wat professioneler zijn en daardoor misschien (!!!) beter.Tom de Wolff schreef:het is meer dat ik dan een betere kueze kan maken voor een lasapparaat en de prijzen verschillen nog al. die voor 30 amp. is op 230 en die voor 15 amp. is op 380 maar is wel twee keer zo duur dus wel zeker weten of ik 15 amp. veel beter is of dat het ook goed kan met 30 amp. kan
Afblijven.
Eey iedereen,
Ik hoop dat ik hier gewoon me vraag kan stellen inplaats van een heel eigen topic aan te maken
Kben hier net nieuw dus.
maargoed mijn vraag....
Ik liep laatst tegen een mooi lasapparaat in de Hornbach (mig/mag)
en aangezien ik al een tijdje opzoek was naar zoiets leek me het opzich wel wat, alleen heb ik er nog niet veel verstand van dus al die waardes zeggen me niet zoveel.
Het gaat om deze: http://www.bosstools.nl/index.php?productID=292
Ik heb hiervoor al wel eens met een goedkope electrode lasapparaat gewerkt, maar die heeft me broer weer meegenomen.
en liep er toen ook al vaak tegen aan dat ik alu wou lassen wat daar dus niet mee kan.
Waar ik het voor wil gaan gebruiken...
Gewoon voor de hobby, een keer een motor van een minibike op een step lassen etc. zulke dingen dus.
Wie kan me advieseren! alvast bedankt
Ik hoop dat ik hier gewoon me vraag kan stellen inplaats van een heel eigen topic aan te maken
Kben hier net nieuw dus.
maargoed mijn vraag....
Ik liep laatst tegen een mooi lasapparaat in de Hornbach (mig/mag)
en aangezien ik al een tijdje opzoek was naar zoiets leek me het opzich wel wat, alleen heb ik er nog niet veel verstand van dus al die waardes zeggen me niet zoveel.
Het gaat om deze: http://www.bosstools.nl/index.php?productID=292
Ik heb hiervoor al wel eens met een goedkope electrode lasapparaat gewerkt, maar die heeft me broer weer meegenomen.
en liep er toen ook al vaak tegen aan dat ik alu wou lassen wat daar dus niet mee kan.
Waar ik het voor wil gaan gebruiken...
Gewoon voor de hobby, een keer een motor van een minibike op een step lassen etc. zulke dingen dus.
Wie kan me advieseren! alvast bedankt
Waar ik het voor wil gaan gebruiken...siemen schreef:
[/quote]
kan je alleen gebruiken voor plaatwerk maar een hoop plezier heb je er niet aan! geen aanrader
en als je het voor frame's of iets dergelijks zou willen gebruiken zal je een moete hebbe met meer ''vermogen'' ofzo?
of 1 met electroden
-
- Veelvuldig poster
-
- Las Expert
- Contacteer:
klote!
je moet veel geduld hebben en het matriaal moet echt goed zijn om te lassen kieren dicht lassen gaat erg moeizaam voordat je het weet is het te heet!
nee ik zie het nut er niet van in om bodemplaten er in lassen met tig? je ziet het mij niet doen!
je moet veel geduld hebben en het matriaal moet echt goed zijn om te lassen kieren dicht lassen gaat erg moeizaam voordat je het weet is het te heet!
nee ik zie het nut er niet van in om bodemplaten er in lassen met tig? je ziet het mij niet doen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Addicted user
- Contacteer:
Tig, nee niet echt, overigens check de treksterktes er eens op na en je zult zien dat treksterkte van mig lassen veel hoger is dan met tig, tig geeft een mooiere las, maar dat wil nog niet zeggen dat het per definitie sterker is. En zoals Siemen aangeeft heb je met tig ook veel meer warmte ontwikkeling.
PS dat van die treksterktes heb ik op een site gelezen welke las spullen leverdt.
PS dat van die treksterktes heb ik op een site gelezen welke las spullen leverdt.
-
- Moderator
Naar aanleiding van DIT TOPIC , waarin deze vraag wordt gesteld:
Dus: Iemand ideeën?yoek schreef:Ik ben aan het kijken naar een goedkoop lasapparaat. Nu heb ik hier al gelezen dat goedkopen lasapparaten klote zijn. Ik heb echter niet genoeg voor een duurder apparaat met gasfles, en dat ding staat altijd in de weg. Wie heeft er ervaring met gevulde draad, zodat je geen gas meer nodig hebt. Veel las ik niet, dus hoe minder ruimte hoe beter.
Iemand ideeen?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams