Pagina 4 van 4
Geplaatst: wo 8 feb, 2006 19:05
door TB
wouter87 schreef:mijn vader vertelde me dat je vroeger niet met de spuit aan je blok moest komen want dan liep hij dagen niet. ik heb mijn blokje ook graag wat schoner maar durf dus echt niet met de hoge druk aan de slag te gaan.
is dat nou larie koek of klopt het deels>?
Ik ben er zelf ook geen voorstander van. Beter met wat ontvetter aan de gang.
Geplaatst: wo 8 feb, 2006 20:32
door Delfosso
Eenden motor kan veel hebben na een ongelukje met allemaal olie wat over mijn motor was gespoten (vulklep stond nog open tijdens rijden)
heb ik de motor gereinigd met valma motorreiniger en daarna schoongespoten met de hogedruk.
Toen starten: tatatata vroeeeeemmmmm in 1 keer.
Je moet alleen je accu loshalen en je bedraging even beschermen
Geplaatst: wo 8 feb, 2006 20:48
door Eminence Grise
dynamo en andere electra goed inpakken en dan goed afstomen. sommige wasstraten hebben nog een special motorreinigingsprogramma.....
Geplaatst: wo 8 feb, 2006 21:29
door Lelijke Eend
Blok er uit, alle draadjes er af, gaten dichtplakken (ducktape) en spuiten met die hap
Zo het ik het iig gedaan. Na die tijd liep het water uit de versnellingsbak ...
Geplaatst: wo 8 feb, 2006 21:33
door Ramon
die kan je nu dus ook weg gooien
Geplaatst: wo 8 feb, 2006 22:04
door Lelijke Eend
Water is er reeds uit he

En er zat ook olie bij het water, dat zal een mooie oliefilm (= roestbescherming) achtergelaten hebben. Als er geen kapotte tandwielen ofzo in zitten, vrees ik niets.
Geplaatst: do 9 feb, 2006 17:36
door CitRoel
Ik heb m'n versnellinsbak ook afgespoten met een hogedruk (die stonk gigantisch naar hondepoep) maar er liep geen water uit hoor... bij mij is er geen water in gekomen.
Geplaatst: do 9 feb, 2006 17:43
door Ramon
ik heb thinner in de de verfspuit van de compressor gedaan mondkap voor en spuiten maar, werkt erg goed
Geplaatst: do 9 feb, 2006 20:15
door Lelijke Eend
CitRoel schreef:Ik heb m'n versnellinsbak ook afgespoten met een hogedruk (die stonk gigantisch naar hondepoep) maar er liep geen water uit hoor... bij mij is er geen water in gekomen.
Ik had de kilometertellerkabel er uit en er zat een barst in de achterplaat

Geplaatst: do 9 feb, 2006 22:11
door Green-Duckman
Als je de motor eerst goed warm laat draaien en dan motor reiniger er op ff in laten trekken en dan met de hoge druk er op!!
nog nooit problemen gehad!!!!
Geplaatst: vr 10 feb, 2006 00:11
door backfire
ik doe het met ontvetter en warm water met lagere druk. Dus hogedruk spuit maar dan zo 1 waarbij je als je de knop niet indrukt een lagere druk hebt.
Behalve mijn visa blokkie want die is gestraald met meel en water.
Geplaatst: vr 10 feb, 2006 09:27
door flusc
Ramon2cv schreef:ik heb thinner in de de verfspuit van de compressor gedaan mondkap voor en spuiten maar, werkt erg goed
is idd zeer ontvettend maar dan mag je zeker niet op je bedrading spuiten want dit lost gewoon langzaam de isolatie op

ik heb dit ondervonden als ik men koets ging spuiten
Geplaatst: vr 10 feb, 2006 11:06
door Teun
Ik heb mijn blokkie in de vaatwasser gedaan. werkte erg goed.
echter de dagen ernaa wel een zanderig gevoel in de bovenste la van de vaatwasser....
oja klein detail ik had het blok wel uitelkaar gehaald en de 2 helften van het motorhuis er los in gedaan..

Geplaatst: vr 10 feb, 2006 20:29
door Casonline
Teun schreef:Ik heb mijn blokkie in de vaatwasser gedaan. werkte erg goed.
echter de dagen ernaa wel een zanderig gevoel in de bovenste la van de vaatwasser....
oja klein detail ik had het blok wel uitelkaar gehaald en de 2 helften van het motorhuis er los in gedaan..

Ik dacht al, flinke vaatwasse heb jij.

Geplaatst: vr 10 feb, 2006 22:38
door thomaaas
't zou zo'n industriƫle kunnen zijn
