Pagina 4 van 5

Geplaatst: di 11 apr, 2006 22:35
door Punky
LE, ik ben bang dat je naar iets aan het streven bent wat niet haalbaar is. Geen een instantie van de overheid functioneerd naar behoren en hebben een duidelijke richtlijn waar ze volgens werken.
Als je meerdere keren dezelfde vraag steld, dan krijg je meerdere antwoorden. Niet iedere medewerker is op de hoogte van de regelgeving.

Als je je houdt aan de regels zoals hierboven genoemd en je gebruikt een goedgekeurd chassis met bijbehorende documenten en je oude nummer is OK, dan is er niks aan de hand.

De RDW is er niet om auto's van de weg te halen hoor, maar alleen om te controleren of alles klopt.

Tip: Bel het keuringsstation waar je heengaat en vraag de medewerker hoe je het moet doen. Noteer de naam en wanneer je daar voor keuring komt zie ik niet in dat je in de problemen komt.

Als je voor 100% zekerheid wilt gaan, dan kan ik je met 100% zekerheid meegeven dat jouw eend nooit meer de weg op komt. :wink:

Geplaatst: di 11 apr, 2006 22:43
door Lelijke Eend
Het enige wat ik nu nog wil weten is van die opgepopte plaatjes. Verder zin de problemen voor mijn rekening.

Geplaatst: di 11 apr, 2006 22:51
door Punky
Zoals al gezegd is. De originele citroen chassis (kijk maar naar je eigen chassis), de chassis uit Cassis en die van De Graaff hebben allemaal het productienummer erop zitten met een popnagel. Iedereen komt er mee door de keuring. Deze productienummers staan geregistreerd, dus fraude is te achterhalen.
Komen gewoon de keuring door. :wink:

Geplaatst: di 11 apr, 2006 22:57
door Lelijke Eend
Klopt helemaal ! Punt is alleen dat de RDW die chassis kent en herkent. Een TuV chassis herkent de RDW niet altijd.

Enneh, 100% zekerheid MOET mogelijk zijn, anders is er sprake van willekeur en dat mag niet. En het enige struikelblok is nu dat verrekte gepopte plaatje.

Geplaatst: di 11 apr, 2006 23:04
door Malle Babbe
Goh,....
en het was zo lekker rustig!
:twisted:

Geplaatst: wo 12 apr, 2006 08:39
door Lelijke Eend
Het wordt nog minder rustig als m'n Eend weer rijdt ;)

Geplaatst: do 13 apr, 2006 00:32
door Punky
Om je even uit je dromen te helpen. Dit is een foto van een ORIGINEEL CHASSIS VAN CITROEN. Met dus een productienummer erop gepopnageld. Dit chassis is een kleine 2 jaar geleden zonder problemen door de keuring gekomen. De nu naar mijn weten zeker goedgekeurde chassis (De Graaff en Cassis) hebben dus een zelfde soort productienummer gemonteerd.

Oude originele chassis hadden dit plaatje ook al gepopnageld op deze plek zitten. Kijk maar eens naar je eigen chassis. :wink:

Afbeelding

Nog een voorbeeld
Deze is ook door de keuring gekomen.

Geplaatst: do 13 apr, 2006 10:01
door Tom Duckpower
Afbeelding
mijn chassis...

achter de rechtervoorpoot het gepopte plaatje...
ook goedgekeurd

Geplaatst: vr 14 apr, 2006 10:31
door Lelijke Eend
Verschil TuV chassis' en orginele of De Graaff chassis' is dat de RDW TuV chassis' niet kent en dus niet herkent. Daarom kan dat opgepopte plaatje problemen geven.

Ik heb dit overigens ook al uitgelegd aan de jurist vna de RDW maar hij was (nog) niet overtuigd.

Overigens weet ik dat van de chassis' van Le Fransoze het nummer er rechtstreeks in gehuft is, dus niet op een opgepopt plaatje.

Geplaatst: vr 14 apr, 2006 13:34
door thomaaas
Okeej, eeh twee dingen, wat was het ook alweer?
oja:
1- laat LE dan maar
2-Haal dan een le fransoze chassis
problems solved!

Geplaatst: ma 17 apr, 2006 08:28
door patje74
Punky schreef:De RDW is er niet om auto's van de weg te halen hoor, maar alleen om te controleren of alles klopt.
Ah, Punky is nog nooit bij het keuringsstation in Heerenveen geweest! Na een bezoekje aan hun, zal je aan je eigen stelling gaan twijfelen.
(Ik ga niet voor niets "helemaal" naar Groningen voor mijn zaken)

Geplaatst: ma 17 apr, 2006 10:02
door Malle Babbe
Wordt het dan niet eens tijd dat LE zich daar ook laat behandelen?

Geplaatst: ma 17 apr, 2006 17:36
door Punky
Met RDW Den Bosch heb ik geen problemen hoor en over Veldhoven hoor ik ook geen slechte verhalen. :lol:

Geplaatst: ma 17 apr, 2006 19:25
door Tom Duckpower
Elsloo is ook goed. Geen kwaad woord over..

Geplaatst: wo 19 apr, 2006 16:57
door neeelz
En wat is er mis met het stuk uitslijpen waar je oude chassisnummer instaat en dat in je nieuwe chassis lassen? En gewoon weer naar de APK, zonder dat je iets vertelt? Uiteraard wel je gegalvaniseerde chassis even zwart spuiten, en dan zie je alleen dat ie mooi gerestaureerd is, en nog zijn "originele chassis" heeft...