Legalisatie gegalvaniseerde chassis
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Legalisatie gegalvaniseerde chassis
Zoals jullie weten is Theo Joosten druk doende om de gegalvaniseerde
chassis goedgekeurd te krijgen.
Hij heeft nu wat aanvullende info nodig, dus lees zijn site eens goed door:
Dit is Theo's oproep:
---------
Hoi,
Ik heb een website gemaakt die over de problemen van de gegalvaniseerde
chassis gaat.
http://home.hccnet.nl/tjoosten/chassis/index.htm
Om in Brussel een kans te maken om een goede klacht in te dienen tegen
de weigering van de RDW om gegalvaniseerde chassis in Nederland ook toe
te staan heb ik nogal wat informatie nodig.
Als je op de site kijkt zijn er 4 blz gemaakt.
1. met het probleem
2 met de reactie van solvit in juni 2005
3. met het verzoek om informatie door de Europese commissie
4. de vragen die antwoorden behoeven.
Zouden julliue de moeite willen nemen om in ieder geval te kiojken naar
blz 4. Daar staat wat ik nog graag zou willen hebben of te weten zou
willen komen.
Het dient de goede zaak.
Groetjes,
Theo.
chassis goedgekeurd te krijgen.
Hij heeft nu wat aanvullende info nodig, dus lees zijn site eens goed door:
Dit is Theo's oproep:
---------
Hoi,
Ik heb een website gemaakt die over de problemen van de gegalvaniseerde
chassis gaat.
http://home.hccnet.nl/tjoosten/chassis/index.htm
Om in Brussel een kans te maken om een goede klacht in te dienen tegen
de weigering van de RDW om gegalvaniseerde chassis in Nederland ook toe
te staan heb ik nogal wat informatie nodig.
Als je op de site kijkt zijn er 4 blz gemaakt.
1. met het probleem
2 met de reactie van solvit in juni 2005
3. met het verzoek om informatie door de Europese commissie
4. de vragen die antwoorden behoeven.
Zouden julliue de moeite willen nemen om in ieder geval te kiojken naar
blz 4. Daar staat wat ik nog graag zou willen hebben of te weten zou
willen komen.
Het dient de goede zaak.
Groetjes,
Theo.
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Mensen,
Lees die site goed door, vooral de laatste pagina:
http://home.hccnet.nl/tjoosten/chassis/ ... vragen.htm
Theo heeft op een aantal vragen nog een antwoord nodig om goed beslagen in Brussel voor de dag te komen.
Dit is voor iedere 2cv rijder van groot belang dat deze aktie gaat lukken.
Marcel
Lees die site goed door, vooral de laatste pagina:
http://home.hccnet.nl/tjoosten/chassis/ ... vragen.htm
Theo heeft op een aantal vragen nog een antwoord nodig om goed beslagen in Brussel voor de dag te komen.
Dit is voor iedere 2cv rijder van groot belang dat deze aktie gaat lukken.
Marcel
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
heb de stukken eens doorgelezen en ik mis een aantal dingen.
* een Duitse eend met een gegalv.chassis moet door de RDW goedgekeurd worden aangezien het voertuig een kenteken heeft. RDWmoet dat overnemen.Wie heeft een Duits kentekenbewijs met vermelding van een gegalv chassis?
* een zelfde los chassis, gemonteerd onder een Nederlandse eend wordt niet geaccepteerd. Hierkomt de vrij markt om de hoek kijken. Dat is iets heel anders.
* wat heeft fa de Graaf allemaal moeten doen om de RDW certificering te krijgen? Maw aan welke eisen voldoet dat de Graaf chassis?
* wie heeft er zwart op wit van de RDW dat het gegalv. chassis niet goed gekeurd wortd?
* je met het nieuwe chassis naar de RDW MOET ivm herinslag van het chassisnummer maw je hebt geen andere keuze dan de RDW
* zijn er testrapporten van gegalv chassis?
Zijn zo enkele dingen die ik niet ontdek in het "dossier
* een Duitse eend met een gegalv.chassis moet door de RDW goedgekeurd worden aangezien het voertuig een kenteken heeft. RDWmoet dat overnemen.Wie heeft een Duits kentekenbewijs met vermelding van een gegalv chassis?
* een zelfde los chassis, gemonteerd onder een Nederlandse eend wordt niet geaccepteerd. Hierkomt de vrij markt om de hoek kijken. Dat is iets heel anders.
* wat heeft fa de Graaf allemaal moeten doen om de RDW certificering te krijgen? Maw aan welke eisen voldoet dat de Graaf chassis?
* wie heeft er zwart op wit van de RDW dat het gegalv. chassis niet goed gekeurd wortd?
* je met het nieuwe chassis naar de RDW MOET ivm herinslag van het chassisnummer maw je hebt geen andere keuze dan de RDW
* zijn er testrapporten van gegalv chassis?
Zijn zo enkele dingen die ik niet ontdek in het "dossier
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
Hallo, ik lees hier nu dus wel mee, zoals je ziet.
Ter verduidelijking: de door Solvit en RDW bereikte regeling( juni 2005) is niet doorgegaan, ook tot verbazing van Solvit.
Nergens blijkt goedwil van de RDW. Ik ga ervan uit dat dit op deze manier ook niks meer wordt. Wel denk ik dat het goed is dat er veel gebeld en gemaild wordt naar de RDW. Dan weten ze daar ook dat het geen eenmanszaak is.
Ik ben bezig een officële klacht in te dienen in Brussel tegen dit optreden van de RDW. Daarvoor heb ik zoveel mogelijk informatie nodig om oa. aan te tonen dat er in het verleden wel ooit eenden met gegalvaniseerd chassis zijn goedgekeurd. De verdere vragen staan op mijn site, zoals Marcel aangaf.
De reden waarom de EC hierop wil ingaan ligt niet op het technisch vlak, maar op het economische. De opstelling van de RDW belemmert het vrije handelsverkeer en onderlinge concurentie.
En als iemand dingen mist: geef ze aub aan mij door. Ik probeer alles te bundelen, heb de fabrikanten van Wheels en Der Franzose ook weer opgeroepen om mee te doen, want ik denk dat dit voorlopig wel eens de laatse kans kan zijn op succes.
Eendrijders aller landen ....Ook handelaren welkom.
http://home.hccnet.nl/tjoosten/chassis/index.htm
Groeten,
Theo.
Ter verduidelijking: de door Solvit en RDW bereikte regeling( juni 2005) is niet doorgegaan, ook tot verbazing van Solvit.
Nergens blijkt goedwil van de RDW. Ik ga ervan uit dat dit op deze manier ook niks meer wordt. Wel denk ik dat het goed is dat er veel gebeld en gemaild wordt naar de RDW. Dan weten ze daar ook dat het geen eenmanszaak is.
Ik ben bezig een officële klacht in te dienen in Brussel tegen dit optreden van de RDW. Daarvoor heb ik zoveel mogelijk informatie nodig om oa. aan te tonen dat er in het verleden wel ooit eenden met gegalvaniseerd chassis zijn goedgekeurd. De verdere vragen staan op mijn site, zoals Marcel aangaf.
De reden waarom de EC hierop wil ingaan ligt niet op het technisch vlak, maar op het economische. De opstelling van de RDW belemmert het vrije handelsverkeer en onderlinge concurentie.
En als iemand dingen mist: geef ze aub aan mij door. Ik probeer alles te bundelen, heb de fabrikanten van Wheels en Der Franzose ook weer opgeroepen om mee te doen, want ik denk dat dit voorlopig wel eens de laatse kans kan zijn op succes.
Eendrijders aller landen ....Ook handelaren welkom.
http://home.hccnet.nl/tjoosten/chassis/index.htm
Groeten,
Theo.
beter niet gelukt dan niks gedaan
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Goedkeuring!
Om 13.45 een verlossend telefoontje gehad.
Goed nieuws het gegalvaniseerd chassis dat we hebben gebruikt wordt goedgekeurd.
De directie van het betreffende keuringsstation heeft telefonisch toezegging gekregen van de behandelende jurist van de RDW.
De directie van het keuringsstation heeft daarop onze klant telefonisch geinformeerd en wacht een email af zodat de herinslag officieel kan plaats vinden.
Onze klient heeft daarop ons geinformeerd met dit geweldig nieuws.
De papieren afwikkeling zal waarschijnlijk nog tot 1 mei gaan duren.
Het geduld is beloond. Let wel op dat het niet zonder meer voor alle gegalvaniseerde chassis gaat gelden het gebruikte chassis is van Nederlands fabrikaat met een TUV goedkeuring.
Ik weet ik ben aan de snelle kant en kan niet wachten met plaatsen totdat ik alles schriftelijk heb, ik vertrouw op en geloof er in.
Goed nieuws het gegalvaniseerd chassis dat we hebben gebruikt wordt goedgekeurd.
De directie van het betreffende keuringsstation heeft telefonisch toezegging gekregen van de behandelende jurist van de RDW.
De directie van het keuringsstation heeft daarop onze klant telefonisch geinformeerd en wacht een email af zodat de herinslag officieel kan plaats vinden.
Onze klient heeft daarop ons geinformeerd met dit geweldig nieuws.
De papieren afwikkeling zal waarschijnlijk nog tot 1 mei gaan duren.
Het geduld is beloond. Let wel op dat het niet zonder meer voor alle gegalvaniseerde chassis gaat gelden het gebruikte chassis is van Nederlands fabrikaat met een TUV goedkeuring.
Ik weet ik ben aan de snelle kant en kan niet wachten met plaatsen totdat ik alles schriftelijk heb, ik vertrouw op en geloof er in.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
- Malle Babbe
- Moderator
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 23:57
- Locatie: Wormer
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
gegalvaniseerd chassis
Eindelijk
Zonder mensen als Godfried van den Berg met zijn cliënte die vanaf oktober doende zijn geweest met de RDW zou het toestaan van gegalvaniseerde chassis nooit zijn gelukt. Hulde dus voor deze pioniers en aanhouders!
Zoals Godfried als zegt: er moeten bij elk chassis TÜVgoedkeuringpapieren zitten. Omdat er nog meer gegalvaniseerde chassis verkrijgbaar zijn, is de strijd nog niet helemaal gestreden, maar volgens een andere persoon die zich ook bezig heeft gehouden met dit prulbeleid daarover valt ook zeer binnenkort meer over te verwachten.
Kunnen we eindelijk weer ongestoord doorgaan met onze hobby en fatsoenlijk vervangingsmateriaal gebruiken.
Groetjes,
Theo Joosten
Zonder mensen als Godfried van den Berg met zijn cliënte die vanaf oktober doende zijn geweest met de RDW zou het toestaan van gegalvaniseerde chassis nooit zijn gelukt. Hulde dus voor deze pioniers en aanhouders!
Zoals Godfried als zegt: er moeten bij elk chassis TÜVgoedkeuringpapieren zitten. Omdat er nog meer gegalvaniseerde chassis verkrijgbaar zijn, is de strijd nog niet helemaal gestreden, maar volgens een andere persoon die zich ook bezig heeft gehouden met dit prulbeleid daarover valt ook zeer binnenkort meer over te verwachten.
Kunnen we eindelijk weer ongestoord doorgaan met onze hobby en fatsoenlijk vervangingsmateriaal gebruiken.
Groetjes,
Theo Joosten
beter niet gelukt dan niks gedaan
dus wel toegestaan!
Onderstaan bericht kreeg ik zojuist van de beslissende man van de RDW:
Geachte heer Joosten,
De voorgestelde regeling zal intern worden verwerkt en per 1 april
aanstaande officieel van kracht zijn. Deze wijziging zal derhalve niet
in een richtlijn terecht komen.
Incidentele gevallen of aanvragen die reeds lopen worden op de nieuwe
wijze behandeld.
Overigens heb ik geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen,
echter ik heb uw telefoonnummer niet in mijn bezit. Een bericht van de
heer Frank heeft u waarschijnlijk bereikt.
Mocht u nog vragen hebben kunt u natuurlijk contact met mij opnemen.
Geachte heer Joosten,
De voorgestelde regeling zal intern worden verwerkt en per 1 april
aanstaande officieel van kracht zijn. Deze wijziging zal derhalve niet
in een richtlijn terecht komen.
Incidentele gevallen of aanvragen die reeds lopen worden op de nieuwe
wijze behandeld.
Overigens heb ik geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen,
echter ik heb uw telefoonnummer niet in mijn bezit. Een bericht van de
heer Frank heeft u waarschijnlijk bereikt.
Mocht u nog vragen hebben kunt u natuurlijk contact met mij opnemen.
beter niet gelukt dan niks gedaan
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde