Pagina 4 van 5
Geplaatst: di 4 apr, 2006 16:38
door AK350
Als ik in het blaadje van Cassis kijk zie ik dat de Michelin 135-15 M+S 102 euro kost.
De retread versie kost 72 euro (dan heb je een gebruikte band met nieuw profiel.)
De Michelin 135-15 ZX kost 97 euro
Wie heeft ervaring met deze banden ?
Geplaatst: di 4 apr, 2006 20:26
door Matchless
Voor die 30 euro ga ik geen armoe lijden. Ik heb al teveel van die loopvlakken zien verdwijnen door ondeskundig recoveren.
Geplaatst: wo 5 apr, 2006 09:11
door rusty
AK350 schreef:Als ik in het blaadje van Cassis kijk zie ik dat de Michelin 135-15 M+S 102 euro kost.
De retread versie kost 72 euro (dan heb je een gebruikte band met nieuw profiel.)
De Michelin 135-15 ZX kost 97 euro
Wie heeft ervaring met deze banden ?
recoveren (retreadmag in NL niet meer, teveel loopvlakken die loslieten en klapbanden! al zullen ze het niet snel zien als je ze erop hebt, niemand let er meer op tegenwoordig maar mijn advies is: begin er niet aan!
135-15 zx was de orginele montage voor mehari en ACAdiane, erg goede banden (maar wel prijzig)
135-15 M+S is echt ideaal voor raids, winter e.t.c. een erg fijne band, maar wel hoge slijtage (zeker als de temperatuur boven de 8 graden celcius komt) en natuurlijk erg prijzig......
iig succes met de keuze (ik blijf bij TOYO

, maar als ik geld genoeg zou hebben zouden er alleen maar michelin 135 ers op komen)
greetz Rusty
Geplaatst: wo 5 apr, 2006 18:11
door Punky
Slijten die Toyo's niet hard dan?
Heb ooit Toyo's onder mijn vectra gehad, maar kreeg sterk het idee dat dit delzelfde kwaliteit als Firestone is.
Geplaatst: wo 5 apr, 2006 18:39
door CitroenAZU
Michelin 135-15 ZX is de band die er onder hoort. (eigenlijk 135-15 X maar die is er niet meer)
Dit is echt een geweldig goede band en erg slijtvast. Ik heb ze ook onder de AK350 en de AZU zitten, prima...Ga voor namaak en krijg spijt...
Geplaatst: wo 5 apr, 2006 21:48
door Aloha Beach Cruiser
helemaal mee eens!
Geplaatst: wo 5 apr, 2006 21:50
door huub
recoveren (retreadmag in NL niet meer, teveel loopvlakken die loslieten en klapbanden! al zullen ze het niet snel zien als je ze erop hebt, niemand let er meer op tegenwoordig maar mijn advies is: begin er niet aan!
gecoverde banden is niet zo veel mis mee.
de meeste mensen hebben hun persoonlijke hoogste snelheid op gecoverde banden , zonder dit te weten.
Iedere jumbo jet heeft gecoverde banden, het karkas van zo'n band wordt een keer of 12 opnieuw gecoverd voordat hij onder een gierkar verdwijnt.
Toch goed genoeg om met een paar honderd km/uur op schiphol toegelaten te worden........ zonder loslatend loopvlak trouwens.
ik heb ettelijke sets gecoverde banden onder de aca gehad, en het enige wat ik merkte was een vriendelijke vraagprijs.
voor zover ik weet worden er nauwelijks nog eendbanden gecoverd, dit loont alleen in heel hoge oplages, en voor die paar eenden die er nog rondrijden is dat niet meer de moeite, of veel te duur
groet,
hubert
Geplaatst: vr 7 apr, 2006 15:01
door Joen
Morgen liggen er bij mij nieuwe velgjes en nieuwe michelins zx voor erop. Vandaag de binnenkant goed getectyleerd... morgen erop leggen. Achter laat ik de firestones gewoon meerollen...
Ben benieuwd naar t verschil. Voelde igg wel iets in mijn portemonnee...
Geplaatst: vr 7 apr, 2006 16:36
door Delfosso
gecoverde banden is niet zo veel mis mee.
de meeste mensen hebben hun persoonlijke hoogste snelheid op gecoverde banden , zonder dit te weten.
Iedere jumbo jet heeft gecoverde banden, het karkas van zo'n band wordt een keer of 12 opnieuw gecoverd voordat hij onder een gierkar verdwijnt.
Toch goed genoeg om met een paar honderd km/uur op schiphol toegelaten te worden........ zonder loslatend loopvlak trouwens.
ik heb ettelijke sets gecoverde banden onder de aca gehad, en het enige wat ik merkte was een vriendelijke vraagprijs.
voor zover ik weet worden er nauwelijks nog eendbanden gecoverd, dit loont alleen in heel hoge oplages, en voor die paar eenden die er nog rondrijden is dat niet meer de moeite, of veel te duur
groet,
hubert[/quote]
Dit is geen juiste info omdat een band van een vliegtuig gemaakt wordt om te recoveren. Het rubber is veel dikker dan een auto band.
Geplaatst: ma 10 apr, 2006 17:20
door Revers99
Ik heb onder mijn eend (zie mijjn avator) gewone Michelin Energy banden. Deze banden zijn dan wel veel duurder als de originele, maar dat is het zeker waard. De banden hebben dan ook een hedendaags profiel en ogen ook een stuk sportiever.
Namelijk Michelin Energy 145/65 R15 (72T-XT1).
Deze passen op een gewone velg, en geven 2keer zo veel grip in de bochten als banden van 125 breed. Dit komt mede doordat ze natuurlijk een breder vlak hebben maar ook veel platter zijn als de normale band
Heb er voorheen firestones f560 en michelins ondergehad in 125 breed.
De Firestones reden beter met nat weer en de michelins beter met droog weer en waren iets comfortabeler.
Achter heb ik nu Firstones F560 155 R15 (82T)
Deze passen nog maar net binnen de achterspatborden en lopen dus niet aan. Deze banden hebben een hele hoge wang maar dat staat juist leuk.
Deze banden slijten amper en zijn een paar mm afgesleten na meerdere 10.000km/ters
Geplaatst: ma 10 apr, 2006 17:27
door Delfosso
Kan me nauwelijks voorstellen dat een eend op normale (brede) banden goed door de bochten wil. Moet toch keertje getest worden kijken of je achter me kan blijven als ik de A16 op draai

Geplaatst: ma 10 apr, 2006 17:36
door CitRoel
Maar vast niet op een gewone eendvelg...
Geplaatst: ma 10 apr, 2006 18:03
door Revers99
De banden zitten gewoon op een originele eenden velg!
En een uitdaging klaverblad racen vind ik geen probleem, aangezien daar het verschil het aanmerkelijkst is!
Met andere banden kreeg ik altijd last van onderstuur.
Geplaatst: ma 10 apr, 2006 21:11
door Transat
Joen schreef:Morgen liggen er bij mij nieuwe velgjes en nieuwe michelins zx voor erop.
Bij mij staat er gewoon "X" op de banden. Is een "ZX" een ander model of zo?
Delfosso schreef:Kan me nauwelijks voorstellen dat een eend op normale (brede) banden goed door de bochten wil. Moet toch keertje getest worden kijken of je achter me kan blijven als ik de A16 op draai
Goed idee! Kijken wie d'r het hardst een klaverblad kan nemen!

Ik doe wel mee!
Geplaatst: ma 10 apr, 2006 21:46
door Matchless
Even doorsparen jongens, dan kunnen jullie een auto kopen die jullie misschien wel mooi vinden. Je vernaggeld natuurlijk je hele stuurinrichting en wielophanging op deze manier. Een eend is gewoon geen racewagen. Nee voor mij niet breder dan 135.