-
Dennis-Caro
- Regelmatige poster

- Berichten: 172
- Lid geworden op: zo 5 jun, 2005 19:01
- Locatie: Delfgauw
Bericht
door Dennis-Caro » di 6 jun, 2006 20:55
Sorry, ik wilde niet de discussie weer opvoeren maar was gewoon benieuwd naar ervaringen met V-Power

In bestelling: Citroën ë-C4 Shine in Elixer Red
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013
-
Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Duckpower » di 6 jun, 2006 20:56
Dennis-Caro schreef:Sorry, ik wilde niet de discussie weer opvoeren maar was gewoon benieuwd naar ervaringen met V-Power

das
HIER te vinden

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
Dennis-Caro
- Regelmatige poster

- Berichten: 172
- Lid geworden op: zo 5 jun, 2005 19:01
- Locatie: Delfgauw
Bericht
door Dennis-Caro » di 6 jun, 2006 21:00
Yep, bedankt! Is een vrij duidelijke discussie die ik blijkbaar gemist heb...zal voortaan effe de zoekfunctie gebruiken....

In bestelling: Citroën ë-C4 Shine in Elixer Red
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013
-
CitRoel
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1229
- Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
- Locatie: Tolkamer
Bericht
door CitRoel » wo 7 jun, 2006 10:33
Dennis-Caro schreef:Sorry, ik wilde niet de discussie weer opvoeren maar was gewoon benieuwd naar ervaringen met V-Power

Hoef je geen sorry voor te zeggen! Was alleen maar een tip. Maar je hebt het gevonden las ik.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
Pieter-Jan
- Gebruiker

- Berichten: 93
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2004 19:40
- Locatie: België/Belgique/Belgien
Bericht
door Pieter-Jan » do 8 jun, 2006 22:46
Hoe dat iemand eurospuer 95 kan tanken zonder dat zijn geit pingelt of nadieselt weet ik niet (buiten dan de bezitters van die eurosuper 95 motortjes). Als ik 95 tank heb ik meestal al na 1 week prijs. Even de autostrade op bij warm weer, ik zet de motor af en dan slaagt die meerdere slagen door. Daarom, ik tank gewoon superplus 98, dan ben ik zeker het is beter en het kost 3 cent meer per liter.
Sempre o dois cavalos
-
catscit
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
-
Contacteer:
Bericht
door catscit » do 8 jun, 2006 23:07
pieter jan heeft het begrepen.
Sommige motoren zijn gevoeliger als andere, heeft oa te maken met fabriekstoleranties, of het gebrek daaraan.
-
Dennis-Caro
- Regelmatige poster

- Berichten: 172
- Lid geworden op: zo 5 jun, 2005 19:01
- Locatie: Delfgauw
Bericht
door Dennis-Caro » vr 9 jun, 2006 06:28
Ik ben nu aan mijn 2e tankje Shell V-Power bezig en mijn eend loopt echt merkbaar beter. Hij loopt mooier en trekt beter. Vooral als ie koud is merk ik het verschil. Dus Shell heeft er een nieuwe klant bij!
In bestelling: Citroën ë-C4 Shine in Elixer Red
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013
-
bartje2212
- Regelmatige poster

- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Bericht
door bartje2212 » do 15 jun, 2006 18:22
tja, ik heb afgelopen zondag noodgedwongen ook v-power getankt. maar nu heb ik het gevoel dat ie inderdaad koud wat beter loopt. Maar als ie ook maar n beetje warm wordt, dan lijkt het wel heel stroef te lopen. moeilijk te omschrijven, maar het is net alsof ie harder moet werken...
normaal tank ik "gewone" 98 benzine. En ik heb de dag voordat ik v-power tankte de puntjes vervangen en opnieuw afgesteld...
zou het hieraan liggen? Ik rijd hem leeg en ga weer 98 tanken. kijken of dat iets veranderd.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
CitRoel
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1229
- Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
- Locatie: Tolkamer
Bericht
door CitRoel » do 15 jun, 2006 18:34
Ik vind het grappig maar onverklaarbaar dat de ene beter de ander slechter en wéér een ander helemaal niet wil lopen op V-Power... Grappig!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
OnsEendje2
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Bericht
door OnsEendje2 » do 15 jun, 2006 21:52
Het kan natuurlijk gewoon de eigen smaak van je eendje zijn. de onze lust helemaal geen v-power. met name stationair loopt ze er slecht op. 98 is voor haar ideaal.
waarschijnlijk zijn het echter kleine productieverschillen oid. wieweet dat we hier jaartallen / productiejaren kunnen verzamelen, met waar ze het beste op lopen.
Voor OnsEendje is het dus 09.1986 en loopt prachtig op 98 (In het boekje staat overigens ook 'super benzine').
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
Pieter-Jan
- Gebruiker

- Berichten: 93
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2004 19:40
- Locatie: België/Belgique/Belgien
Bericht
door Pieter-Jan » za 15 jul, 2006 12:46
Voor de Belgische 2cv rijders: je kan probleemloos V-power van Shell tanken omdat de V-power in België 98 octaan heeft

97 octaan in België kan niet omdat we hier maximumprijzen hebben voor 95 en 98 en niet voor 97. 97 octaan zou iets goedkoper moeten zijn maar die prijs wordt niet berekend.
Dit even ter info.
Sempre o dois cavalos
-
bartje2212
- Regelmatige poster

- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Bericht
door bartje2212 » za 15 jul, 2006 14:44
Tja, regeltjes!
Ik ben laatst toch maar weer eens 95 octaan gaan tanken. Volgens het kenteken had ik een S6 blok, maar het blijkt dus een 635 blokje te zijn. Vorige eigenaar heeft altijd 95 getankt en nooit problemen gehad. Nu 10.000 km verder merk ik dat ie met 98 octaan wat voller klinkt, maar niet sneller is als met 95 octaan.
En wat het stroef lopen betreft als ie warm is: er zit 10W40 in...dat gaan we maar gauw vervangen.
FF een leken vraag: hoe klinkt pingelen precies?
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
Pieter-Jan
- Gebruiker

- Berichten: 93
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2004 19:40
- Locatie: België/Belgique/Belgien
Bericht
door Pieter-Jan » zo 16 jul, 2006 01:47
Naar het schijnt als knikkers die in je motor rollen. Zelf heb ik het nooit meegemaakt.
Sempre o dois cavalos
-
bartje2212
- Regelmatige poster

- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Bericht
door bartje2212 » zo 16 jul, 2006 12:02
knikkers....hmm ik merk wel dat ie koud op 95 iets "hongeriger" klinkt, beetje hol slobber geluidje.... warm niet en op 98 heeft ie dat nooit. Heeft al vele kilometers gereden en loopt toch nog steeds goed; ook geen merkbaar olieverbruik.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
Pieter-Jan
- Gebruiker

- Berichten: 93
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2004 19:40
- Locatie: België/Belgique/Belgien
Bericht
door Pieter-Jan » zo 16 jul, 2006 12:36
Ik gebruik altijd Total excellium 98. Daar loopt een geit het beste op vind ik want Citroën préfère total. Er zal toch iets van waar zijn denk ik. Het verbruik ligt ook ietsjes lager met die benzine en zo loopt er erg soepel op.
Voor de rest in geval van twijfel tussen 95 en 98, waarom gooi je er dan niet gewoon 98 in? Dat kost 3 cent meer per liter, op een volle geitenbak is dat 60 cent verschil ofzo. Dat is nu toch geen geld.
Sempre o dois cavalos