Verzinken van de koets!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Als het aan mij ligt gaat mijn koets (of een andere, betere koets) ook verzinkt worden, ondanks dat mijn koets roestvrij is. Plamuur roest n.l. niet.
Overigens, electrolytisch verzinken lijkt me geen goed idee. De zinklaag die je dan krijgt is vele malen dunner. In de praktijk zal blijken dat dat ook minder bescherming geeft.
Overigens, electrolytisch verzinken lijkt me geen goed idee. De zinklaag die je dan krijgt is vele malen dunner. In de praktijk zal blijken dat dat ook minder bescherming geeft.
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
En voor dat geld kon je ook nogiets anders gemisch laten doen, ben de naam ff kwijt, maar het was-dat-wat-backfire-met-zn-boutjes-zou-doen geloof ik. En ik denk dat je koets daar ook eerst voor door een reinigingsbad zou gaan oid.
En anders wil ik je koets wel schuren en in de hamerite zetten voor 3000 eyri
En anders wil ik je koets wel schuren en in de hamerite zetten voor 3000 eyri
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Zodra ik, om het in goed ABN te zeggen, genoeg doekoe heb laat ik m'n 2CV6 thermisch verzinken. Ga één dezer dagen naar een specialist die ook dit soort dingen doet, om te kijken wat me dat ongeveer gaat kosten; met nog een aantal andere kleine dingetjes die 'moeten' gebeuren. Maar ik ga toch nog even extra informeren naar de gevaren/nadelen na het lezen van deze topic!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
pffrt, ellek voordeel heb se nadeel.
Duckservice laat geloof ik vrij vlakbij spul verzinken, [roergebied dacht ik zo, weet niet zeker zehadden 't wel gezegd] maar altijd in grote hoeveelheden tegelijk omdat dat geld scheelt. Ze verzinken nooit alleen maar één koets ofzo, voor verzinkte bumpersteunen moet je daarom ook een tijdje wachten.
Duckservice laat geloof ik vrij vlakbij spul verzinken, [roergebied dacht ik zo, weet niet zeker zehadden 't wel gezegd] maar altijd in grote hoeveelheden tegelijk omdat dat geld scheelt. Ze verzinken nooit alleen maar één koets ofzo, voor verzinkte bumpersteunen moet je daarom ook een tijdje wachten.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
De dikte van de zinklaag is niet zo belangrijk. Er moet gewoon zink bij het ijzerhoudend metaal zijn.Lelijke Eend schreef: Overigens, electrolytisch verzinken lijkt me geen goed idee. De zinklaag die je dan krijgt is vele malen dunner. In de praktijk zal blijken dat dat ook minder bescherming geeft.
De zink oxideerd eerder dan het ijzer en zo bechermt het de koets. De gevormde zinkoxide geeft zelfs nog een betere bescherming dit is namenlijk een negatieve katalysator.
Voor deurpanelen en de 'kritieke' plaatsen kan je daarom ook loodmenie gebruiken. Dit oxideerd ook eerder dan ijzer.
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
wat ik vind van een verzonken koest? WAARDELOOS het mag meschien wel het roesten stoppen maar wie goed ziet is het een drama.wie het gezien heeft bij citromobiel snapt messchien waarom.De koets is veelst te heet geworden allemaal deuken en hobbels en pukkels.geef mij de oude koets maar!
groeten siemen
groeten siemen
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970