Hoj. Mijn eend is verzinkt, het enigste wat krom is, zijn de driehoekspanelen onder je voorruit bij de voetenbak, die is met een puntje lassen en een stokje weer uitgedeukt, en het stuk plaat onder de achterbank. Duckservice heeft/had meerdere koetsen klaarstaan die al verzinkt waren, de mooisten kostten rond de 4000, de mijne 3500. Heeft nu ondertussen zonder te zijn gelakt 4 maanden roestvrij buiten gestaan, de schroefdraden roestten ook niet meer ondanks dat ze opnieuw getapt zijn, want dit werkt volgens hetzelfde principe als oceaanstomers die een blok zink hebben liggen in het vooronder. Maak ze geen zorgen, het beestje blijft teer hoor, ook met een zinklaagje, maar wel een beetje veiliger.
Ow, trouwens de draden aan de buitenkant waar de spatborden op zitten, die kun je gewoon eruit tikken voor je gaat verzinken, en er na het verzinken roestvrijstalen exemplaren op vastlassen.
Het enigste nadeel zijn inderdaad de zinkstalagtieten die je overal hebt zitten, je moet dan twee dagen lang met een schuurmopje die dingen zorgvluldig eraf schuren. Hierbij beschadig je de zinklaag verder niet, omdat die nogal dik is. Pas als je vonken krijgt zit je op het kale metaal, en dat heb ik welgeteld 4 keer gehad. Dan direct stoppen, verder kan het geen kwaad. Verdere oneffenheden mag de spuiter mooi wegwerken, dat is zijn taak.
Ik laat haar nog wel zien op een meeting of rit ofzo, dan zie je vrij weinig verschil ben ik bang