Hier eigenlijk een bijna identiek verhaal...
Mijn vader was arme musicus (nog steeds, is dus niets aan veranderd) en hij kreeg van mijn opa geld om een auto te kopen en kocht eind jaren 60 zijn eerste eend...drie eenden later werd ik geboren en reden we rond in een beige eend (in mijn beleving), een tijdje een rode eend gehad, en uiteindleijk een blauwe eend...toen hij op de snelweg hard moest remmen en op het asfalt zat dacht hij misschien dat hij maar eens iets anders moest kopen...
en toen kwam de groene dyane...geweldige auto tot we in 1979 een geweldig auto ongeluk kregen. Mijn broertje zat in een zitje nog dus die mankeerde niets, wij gedrieën zijn zowat met dyane en alles geplet...
Ouders in ambulance en maaikie bij een vage tante gelogeerd.
de auto begon te roken en we konden er niet meer uitkomen...
Mijn vader besloot toen een stevigere auto te kopen en kocht eerst een DS, die was al zo doorgeroest geen eer meer aan te behalen...
Toen een GSA en later een GS....en nu rijdt hij nog steeds Frans maar geen citroën meer....
Ik heb zo lang ik me kan herinneren een eend gewild en afgelopen zomer kwam wolkje voorbij...wel een leuke foto gevonden, die ik geheid al eens gepost heb hier op het forum van de Dyane op vakantie in Engeland met mijn twee nichtjes...geweldige herinneringen zeker om dat één van mijn nichtjes hemelen is...

Ik ben de kleine uk voorin met de rode haartjes...

En mijn vader met grote lach voorin....
het heeft er dus altijd ingezeten...
Hij kreeg overigens wel jaren later een bekeuring in de bus dat de dyane door rood licht was gereden...

maar hij kon goed uitleggen dmv de politiefoto's dat er iets mis was....want de dyane hoefde niet eens meer naar de pletter...was al een postpakketje geworden na het ongeluk...