Het Grote Ribbelkap Topic
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Vandaag en gisteren bezig geweest met schuren en lassen van de kap. Schuren schiet al aardig op. Lassen was snel afgelopen. Ik had zo'n klein wegwerp CO2/Argon flesje, maar deze was na een half uur al snel op. Dus het scharnier en een van de zijkanten is weer hard.
Nu alleen op zoek naar een grotere fles en dan kan de rest gedaan worden.
Dus dat wordt 2007.
Dus dat wordt 2007.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Is het lassen goed gelukt?Punky schreef:Vandaag en gisteren bezig geweest met schuren en lassen van de kap. Schuren schiet al aardig op. Lassen was snel afgelopen. Ik had zo'n klein wegwerp CO2/Argon flesje, maar deze was na een half uur al snel op. Dus het scharnier en een van de zijkanten is weer hard.
Dus dat wordt 2007.
Ik ben nog steeds niet verder gegaan met de kap.
Ben eerst bezig met de koets en het onderstel.
Is het mogelijk dat je een foto post van de resultaten van jou kap?
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Even een ribbel-update.
De kap is grotendeels ontdaan van de lak en het laswerk is gebeurd. Nu nog een paar uurtjes zwoegen op die rotte schuurgedeelten en wat klein uitdeukwerk. En dan kan ie in de Owatrol RLS en Puur.

Onderzijde.

Verstevigingen vastgelast, zo dat er nog owatrol onder gespoten kan worden.

Plaats waar slotvanger moet komen was een gatenkaas, dus vandaar dikkere plaat eroverheen gezet. Dit zit toch niet in het oog en moet wel degelijk zijn.

Geschuurde en nog te schuren delen.

Hier zaten 2 kleine gaatjes, die zijn dichtgebakken. Verder was het scharnier in goede conditie.

Hier zat een groot gat en is dicht gelast.

Aan de andere kant was dat gat nog groter. Maar gelukkig weer dicht.

Dit gat is ook weer verleden tijd.
Grote foto's: Link
De kap is grotendeels ontdaan van de lak en het laswerk is gebeurd. Nu nog een paar uurtjes zwoegen op die rotte schuurgedeelten en wat klein uitdeukwerk. En dan kan ie in de Owatrol RLS en Puur.

Onderzijde.

Verstevigingen vastgelast, zo dat er nog owatrol onder gespoten kan worden.

Plaats waar slotvanger moet komen was een gatenkaas, dus vandaar dikkere plaat eroverheen gezet. Dit zit toch niet in het oog en moet wel degelijk zijn.

Geschuurde en nog te schuren delen.

Hier zaten 2 kleine gaatjes, die zijn dichtgebakken. Verder was het scharnier in goede conditie.

Hier zat een groot gat en is dicht gelast.

Aan de andere kant was dat gat nog groter. Maar gelukkig weer dicht.

Dit gat is ook weer verleden tijd.
Grote foto's: Link
PuNk RoCK LosEr
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik ben zo vrij geweest om de naam van dit topic even aan te passen. Dit was natuurlijk: motorkap (ribbel) nog te redden?
Dan zet ik mijn ombouwverslag er ook bij en dan hebben we een centraal topic over dit onderwerp.
Update:
Vandaag verder wezen schuren aan de kap en de binnenzijde ontdaan van alle losse roest en de rest in de eerste (dikke) laag Owatrol Puur gezet.
De buitenkant is nu ook zo goed als kaal, op wat kleine hoekjes na. En het grote uitdeukwerk is ook zo goed als af. Deze kan dus binnenkort in de Owatrol RLS, om vervolgens geplamuurd en geprimerd te worden.
Dan zet ik mijn ombouwverslag er ook bij en dan hebben we een centraal topic over dit onderwerp.
Update:
Vandaag verder wezen schuren aan de kap en de binnenzijde ontdaan van alle losse roest en de rest in de eerste (dikke) laag Owatrol Puur gezet.
De buitenkant is nu ook zo goed als kaal, op wat kleine hoekjes na. En het grote uitdeukwerk is ook zo goed als af. Deze kan dus binnenkort in de Owatrol RLS, om vervolgens geplamuurd en geprimerd te worden.
PuNk RoCK LosEr
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Kap zit aan de binnenzijde in de Owatrol Puur en aan de buitenzijde in de RLS. Maar er moeten nog wat deuken uit en dat gaat niet met een hamer, dus moet verhit worden met gas en zuurstof. Ik hoop dat van de week (door een kennis) te kunnen doen.
Daarna nog een RLS laag erop en dan de primer/filler en dan nogmaals schuren en onevenheden wegwerken.
Daarna nog een RLS laag erop en dan de primer/filler en dan nogmaals schuren en onevenheden wegwerken.
PuNk RoCK LosEr