Pagina 4 van 28
Geplaatst: di 19 dec, 2006 20:22
door thomaaas
Jah hier in bolsward, vond m veet steviger voelen dan het vod op de charleston [op de ander zit een kunstof dus dat is geen vergelijk]
Geplaatst: wo 20 dec, 2006 15:42
door Erikjan
Ik keek met dat stralen meer naar de lamellen aan de voorkant die zijn zo dun dat er al kleine gaatjes in zitten. Denk dat ik er een paar moet vervangen.
Geplaatst: do 28 dec, 2006 18:19
door Punky
Vandaag en gisteren bezig geweest met schuren en lassen van de kap. Schuren schiet al aardig op. Lassen was snel afgelopen. Ik had zo'n klein wegwerp CO2/Argon flesje, maar deze was na een half uur al snel op. Dus het scharnier en een van de zijkanten is weer hard.
Nu alleen op zoek naar een grotere fles en dan kan de rest gedaan worden.
Dus dat wordt 2007.
Geplaatst: do 28 dec, 2006 21:52
door Erikjan
Punky schreef:Vandaag en gisteren bezig geweest met schuren en lassen van de kap. Schuren schiet al aardig op. Lassen was snel afgelopen. Ik had zo'n klein wegwerp CO2/Argon flesje, maar deze was na een half uur al snel op. Dus het scharnier en een van de zijkanten is weer hard.
Nu alleen op zoek naar een grotere fles en dan kan de rest gedaan worden.
Dus dat wordt 2007.
Is het lassen goed gelukt?
Ik ben nog steeds niet verder gegaan met de kap.
Ben eerst bezig met de koets en het onderstel.
Is het mogelijk dat je een foto post van de resultaten van jou kap?
Geplaatst: do 28 dec, 2006 22:15
door Punky
Voor zover we hebben kunnen lassen, ziet alles er weer erg netjes uit. Als de kap gelast en geschuurd is, dan gaat ie zolang naar de zolder voor een Owatrol behandeling. Ik zal dan ook wat foto's maken van de kap en het laswerk.
Geplaatst: za 3 feb, 2007 00:27
door Punky
Even een ribbel-update.
De kap is grotendeels ontdaan van de lak en het laswerk is gebeurd. Nu nog een paar uurtjes zwoegen op die rotte schuurgedeelten en wat klein uitdeukwerk. En dan kan ie in de Owatrol RLS en Puur.

Onderzijde.

Verstevigingen vastgelast, zo dat er nog owatrol onder gespoten kan worden.

Plaats waar slotvanger moet komen was een gatenkaas, dus vandaar dikkere plaat eroverheen gezet. Dit zit toch niet in het oog en moet wel degelijk zijn.

Geschuurde en nog te schuren delen.

Hier zaten 2 kleine gaatjes, die zijn dichtgebakken. Verder was het scharnier in goede conditie.

Hier zat een groot gat en is dicht gelast.

Aan de andere kant was dat gat nog groter. Maar gelukkig weer dicht.

Dit gat is ook weer verleden tijd.
Grote foto's:
Link
Geplaatst: za 3 feb, 2007 08:56
door Rollo
Je vertelde het al op de wintermeeting,
Maar de foto's zien er goed uit Dolf!
word een strak kappie

Geplaatst: za 3 feb, 2007 17:17
door thomaaas
Looks the business Dolf!
mijn complimenten!

Geplaatst: za 3 feb, 2007 20:36
door Punky
Merci, Laswerk is gedaan door een kennis, die er veel ervaring mee heeft.
Geplaatst: za 3 feb, 2007 20:49
door sellavie
sooo hé , da's een mooi ribbeltje, ik ben benieuwd
ga je ook 4 maart naar den haag?
Geplaatst: za 3 feb, 2007 23:18
door Punky
4 maart is wel de planning. Maar de deadline voor de Ribbelkap is Waggel 2007. Dus in Maart zal de andere er nog op liggen.
Geplaatst: wo 7 feb, 2007 19:42
door Erikjan
Ziet er goed uit! Die van mij is in een stuk mindere conditie. Als ik wat verder ben zal ik ook paar nieuwe foto's maken.
Geplaatst: zo 11 feb, 2007 23:18
door Punky
Ik ben zo vrij geweest om de naam van dit topic even aan te passen. Dit was natuurlijk: motorkap (ribbel) nog te redden?
Dan zet ik mijn ombouwverslag er ook bij en dan hebben we een centraal topic over dit onderwerp.
Update:
Vandaag verder wezen schuren aan de kap en de binnenzijde ontdaan van alle losse roest en de rest in de eerste (dikke) laag Owatrol Puur gezet.
De buitenkant is nu ook zo goed als kaal, op wat kleine hoekjes na. En het grote uitdeukwerk is ook zo goed als af. Deze kan dus binnenkort in de Owatrol RLS, om vervolgens geplamuurd en geprimerd te worden.
Geplaatst: wo 21 feb, 2007 20:34
door Punky
Kap zit aan de binnenzijde in de Owatrol Puur en aan de buitenzijde in de RLS. Maar er moeten nog wat deuken uit en dat gaat niet met een hamer, dus moet verhit worden met gas en zuurstof. Ik hoop dat van de week (door een kennis) te kunnen doen.
Daarna nog een RLS laag erop en dan de primer/filler en dan nogmaals schuren en onevenheden wegwerken.
Geplaatst: ma 26 feb, 2007 00:12
door Punky