er zit meer pit in....
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
gelijke moment een andere eend ernaast en nog es kijken.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
in m'n maserati wel is gebleken, maar da's een ander verhaal.
Ik doe ook gps windsurfen, komen ook regelmatig spannende metingen uit.
Ik geloof best dat je ergens een berg kunt vinden waar je met 150km/h een eend naar beneden kunt jassen.
Ik hoop echt voor je dat jij gewoon een exemplarisch goeie eend hebt maar ik heb er al een hoop gezien en in de praktijk valt het toch allemaal een beetje tegen. Als puntje bij paaltje komt lopen ze allemaal even hard.
Het kan altijd erger, lomax of burton eigenaren hebben allemaal eentje die 160 loopt.
Ik doe ook gps windsurfen, komen ook regelmatig spannende metingen uit.
Ik geloof best dat je ergens een berg kunt vinden waar je met 150km/h een eend naar beneden kunt jassen.
Ik hoop echt voor je dat jij gewoon een exemplarisch goeie eend hebt maar ik heb er al een hoop gezien en in de praktijk valt het toch allemaal een beetje tegen. Als puntje bij paaltje komt lopen ze allemaal even hard.
Het kan altijd erger, lomax of burton eigenaren hebben allemaal eentje die 160 loopt.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Het is inderdaad opvallend dat velen een eend hebben die hard loopt, lees een top van minimaal 130, die van mij loopt alleen hard als de omstandigheden meezitten. Vooral windrichting speelt daarbij volgens mij een rol. Onder neutrale omstandigheden denk ik niet dat'ie veel harder loopt dan 115 a 120 op de klok.
Nog leuker zijn de reacties van mensen die "vrogger" een eend hadden, in die tijd liepen ze allemaal 140...
Wat betreft de snelheid moet je ook rekening houden met je bandenmaat, voor mijn gerestaureerde eend heb ik mabor banden en die heb ik op mijn gebruiks eend geprobeert, man wat leek die lekker te lopen zo makkelijk 130 op de klok,... totdat ik er achter kwam dat mabors wat kleiner zijn dat verklaarde alles.
Groetjes Bart
Nog leuker zijn de reacties van mensen die "vrogger" een eend hadden, in die tijd liepen ze allemaal 140...

Wat betreft de snelheid moet je ook rekening houden met je bandenmaat, voor mijn gerestaureerde eend heb ik mabor banden en die heb ik op mijn gebruiks eend geprobeert, man wat leek die lekker te lopen zo makkelijk 130 op de klok,... totdat ik er achter kwam dat mabors wat kleiner zijn dat verklaarde alles.
Groetjes Bart
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
windrichting maakt heel veel uit omdat de aerodynamieka van een eend zo ongelooflijk slecht is. Ik heb jaren in een 90pk eend gereden en die liep 160 normaal, 175+ bij wind mee. Slipstreamen werkt ook ongelooflijk goed bij eenden. ALs je ergens achteraan kunt rijden op de juiste afstand (niet te dicht) dan loopt ie ook heel hard.
Ik heb die 90pk motor nu met lpg en andere spruitstukken in een ami 6 zitten, als mensen denken dat hun auto zo hard loopt dan wil ik er best een keertje naast komen rijden met gps. Ik heb ook een visa gemotoriseerde eend en ami8 ter beschikking.
Verder is het zo dat in een eend bij 100+ horen en zien je vergaat (fluitende oren iemand?) dus de top van een eend is zoiezo een discussie van niks.
Doe mij maar trekkracht, daar heb je elke dag wat aan en kan behoorlijk veiligheidsbevorderend werken (krap invoegen bijvoorbeeld).
Ik heb de meeste van mijn auto's ondertussen aan de lpg, top kakt behoorlijk in maar trekkracht verminderd niet zo heel veel.
Ik heb die 90pk motor nu met lpg en andere spruitstukken in een ami 6 zitten, als mensen denken dat hun auto zo hard loopt dan wil ik er best een keertje naast komen rijden met gps. Ik heb ook een visa gemotoriseerde eend en ami8 ter beschikking.
Verder is het zo dat in een eend bij 100+ horen en zien je vergaat (fluitende oren iemand?) dus de top van een eend is zoiezo een discussie van niks.
Doe mij maar trekkracht, daar heb je elke dag wat aan en kan behoorlijk veiligheidsbevorderend werken (krap invoegen bijvoorbeeld).
Ik heb de meeste van mijn auto's ondertussen aan de lpg, top kakt behoorlijk in maar trekkracht verminderd niet zo heel veel.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Die weg heb ik gevonden, ligt tussen luxemburg stad en trier, loopt 3 to 5% af over een lengte van behoorlijk wat km's, daar liep mijn eend uit de teller. Ik moet zeggen motortje van mijn eend presteerde toen nog zeer goed. In die tijd wel eens een ruileend gehad en die liepen ten opzichte van mijn eend een echt slecht. Helaas is de fut er nu wel uit. Eerst maar de visa motor goed maken, Te zijner tijd kan ik dan de 2cv6 gaan reviseren.catscit schreef: Ik geloof best dat je ergens een berg kunt vinden waar je met 150km/h een eend naar beneden kunt jassen.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
en passen we wel een beetje op met die hoge snelheden?
>maximale zuigersnelheid = einde krukaslagers.
En dat is redelijk onherroepelijk (en ook een van de redenen waarom ik vrij skeptisch ben over hoge snelheden).
De zuigers en drijfstangen van een eend zijn vrij zwaar en het lagermateriaal is niet geschikt voor hoge belasting. Visa is al een stuk beter, staan mooie plaatjes over op de PP belgische site.
Ik leg altijd EERST een langere bak in de auto en ga dan pas tunen, dan blijft het een beetje heel. Alles met visa motoren heeft bij mij een gs bak.
En alles met origineel een gs of ami super bak heeft een gsa of axel bak.
>maximale zuigersnelheid = einde krukaslagers.
En dat is redelijk onherroepelijk (en ook een van de redenen waarom ik vrij skeptisch ben over hoge snelheden).
De zuigers en drijfstangen van een eend zijn vrij zwaar en het lagermateriaal is niet geschikt voor hoge belasting. Visa is al een stuk beter, staan mooie plaatjes over op de PP belgische site.
Ik leg altijd EERST een langere bak in de auto en ga dan pas tunen, dan blijft het een beetje heel. Alles met visa motoren heeft bij mij een gs bak.
En alles met origineel een gs of ami super bak heeft een gsa of axel bak.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Haha, ja hoor, was maar 1 keer, maakte zoveel toeren dat hij er zelfs stiller van werd, was ook wel ff spannend moment, maar niet voor herhaling vatbaar, ik had wel het idee dat nog iets langer en je blaast het blok onherroepelijk op. Wel 1 voordeel, motor had al een rit van een paar uur er op zitten, dus die was wel lekker op temperatuur.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb wel eens gehad dat hij uit de teller liep (120+ dus) en dat ik bang begon te worden dat het vliegwiel op zou stijgen door de kap heen. Dat was bij mijn blokje dat deze zomer overleden was.
Nu ik eraan denk, was dat precies een jaar geleden op de terugweg van de kersttocht in het Noorden.
Nu ik eraan denk, was dat precies een jaar geleden op de terugweg van de kersttocht in het Noorden.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
In Flevoland ligt een lang stuk vals plat. Daar loopt ze soms de teller uit tot waar ongeveer 125-130 zou moeten staan...
Ooit op de GPS 124 gehaald (wel op rechte weg, ongeveer zelfde tellerstand) maar dat lijkt me voor OnsEendje toch de max.
Anyway, 110 - 120 is gewoon de lekkerste snelheid. Als ik haast zou hebben had ik wel een andere auto gekocht
p.s. @ backfire, 't was maar 1 keer.... dat zullen meer mensen hebben gezegd.
Ooit op de GPS 124 gehaald (wel op rechte weg, ongeveer zelfde tellerstand) maar dat lijkt me voor OnsEendje toch de max.
Anyway, 110 - 120 is gewoon de lekkerste snelheid. Als ik haast zou hebben had ik wel een andere auto gekocht

p.s. @ backfire, 't was maar 1 keer.... dat zullen meer mensen hebben gezegd.

Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
windsurfen gps, schitterend heb ik ook al eens gedaan!! alleen zijn wij toch meer van het waven
(al eens de 70 gehaald??)
volde rit ga ik mee, met de ouwe blauwe, die vaak ook wel aardig hard loopt.. we bluffen elkaar nu aardig af, maar dat zou straks wel iemand minder zijn

volde rit ga ik mee, met de ouwe blauwe, die vaak ook wel aardig hard loopt.. we bluffen elkaar nu aardig af, maar dat zou straks wel iemand minder zijn

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Ik ben ook meer van het waven, ben blijven steken bij 68 al zou ik weer even moeten oefenen om dat nu te halen.
Van de zomer maar eens een 2cv.nl tuning meeting organiseren.
Zo tegen de zomervakantie zou de nieuwe 4 cylinder ook klaar moeten zijn
Van de zomer maar eens een 2cv.nl tuning meeting organiseren.
Zo tegen de zomervakantie zou de nieuwe 4 cylinder ook klaar moeten zijn
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee