Pagina 4 van 4

Geplaatst: wo 10 jan, 2007 21:58
door Timmmmie
Jan reed zelf wie anders is er zo gek :D[/quote]

das waar......kijkt het niet zo nauw

Geplaatst: ma 29 jan, 2007 21:01
door Timmmmie
vorige week eindelijk eens tijd gehad om het raadsel te bekijken en een opossing te zoeken.

Had het eigenlijk zo gevonden was nog veel eenvoudiger dan dacht... de gaskabel was gewoon niet goed afgesteld ik kon dus gewoon niet plankgas geven het "klemmetje"een paar standjes verzet en wat denk je....rijd hij ineens ruim honderd. De rest zal wel inrijden zijn maar ik heb nog een paar maandn tot zweden dus dat komt wel goed.

toch blij dat ik niet naar de vakgarage ben gegaan....had een hoop onnodig geld gekost

Geplaatst: di 30 jan, 2007 19:25
door CitRoel
Als alle problemen nou eens zo simpel op te lossen waren... Mooi dat je het gevonden hebt én dat het niks ernstigs is.

Geplaatst: di 30 jan, 2007 20:22
door Robbert.
Toen ik mijn eend net had, was hij ook niet vooruit te branden: ik wist niet beter, het was m'n eerste auto (en eend). Toen dacht ik nog dat ik er nooit mee de snelweg op kon. Hij was van iemand geweest die er in 3 jaar tijd maar 2000 km mee heeft gereden terwijl ik in 1 jaar tijd 12000 km heb gereden. Na een paar maanden was m'n motor wat beter los gekomen. Dit merkte ik door een weg die ik vaak rijdt als eikpunt te nemen, in het begin kon ik vanuit stilstand tot aan de bocht in die weg niet boven de 65 uitkomen in die bocht.
Op dit moment kan ik in die bocht inmiddels al op de 90 zitten. Niet super betrouwbaar maar het zit niet tussen de oren en heb dit dagelijks getest vanaf het begin eigenlijk.

Voor wat betreft de benzine kan ik me bij Maaikie aansluiten; af en toe doe ik er ook nog loodvervanger bij en mijn gevoel als ik rijdt zegt ook dat het motortje dan net iets beter loopt. Volgens de omschrijving van loodvervanger klopt dit wel omdat het naast bescherming ook voordelen met zich meebrengt voor de verbranding.

Wat wel héél bijzonder is: iedereen zegt niet rijden op normale benzine (geen s6 blok ) altijd super tanken. De technische beargumentatie hier achter is ook volstrekt logisch. Maar wat schetst mijn verbazing toen ik bij de 2cv garage was: de eigenaar reed zelf altijd op euro.. zelfs met zijn dyane. Ik zei: dan reed je zeker altijd rustig. Nee zegt ie. Het kan gewoon maar super is wel beter en je motor slijt minder. Stomverbaasd was ik nu nog eig en tank nog altijd super.

moeilijk boven de 80 uit

Geplaatst: za 3 feb, 2007 11:01
door grijsje
Beste Timmmie,

Ik heb al 40 jaar geen eend meer, maar jouw probleem heb ik ook gekend.
Het lag bij mij aan het spruitstuk, waarin de z.g. hotspot bleek te zijn doorgeroest ( een soort schotje waarlangs aan de ene kant de hete uitlaatgassen stromen en aan de andere kant de koude inlaatgassen)Dit dient om de inlaatstroom vast op een betere ontbrandingstemperatuur te brengen.
Wanneer dat dus doorgeroest is, vermengt het vuile uitlaatgas zich met het schone mengsel en krijgt de motor een arm mengsel toegediend.
Daardoor trekt hij slecht. Het beste bewijs is geleverd, wanneer je gaandeweg merkt dat hij steeds langzamer rijdt ( hoe verder doorgeroest, des te meer
vermenging) Kijk er maar eens naar en laat me weten hoe het zat! Grijsje.

Geplaatst: za 3 feb, 2007 12:22
door Timmmmie
nou grijsje bij mij ligt het probleem niet bij het optrekken dat doet hij namelijk als de beste....ga er regematig met piepende banden vandoor. Ook heb ik de motor en het spruitstuk los gehad en daar is mij niks bijzonders opgevallen dus dat zal wel goed zitten denk ik...maar toch weer iets bijgeleerd.

gr tim