Pagina 4 van 7
Geplaatst: ma 12 mar, 2007 19:30
door hoiwessy
In mijn carbu zie ik niet zo'n slangetje.
Bedoel je met dat tonnetje hetzelfde als ik met dat ribbelding. Dat is namelijk ook net een tonnetje maar is aan de binnenzijde helemaal leeg, gewoon holle ruimte waar benzine in staat.
De functie van deze ruimte begrijp ik niet. Hij zit aan de primaire trap en is een open verbinding vanaf ongeveer halverwege. waar dienen die gekke ribbels toch voor die aan de buitenkant zitten ?
Mart
Geplaatst: ma 12 mar, 2007 22:38
door dyane_maniac
hoiwessy schreef:Voor mijn gevoel heb ik nu alles gedaan. Heb alle sproeiers in beide carburateurs gehad en ook met het deksel met vlotter. De 2cv carbu doet het met alles goed en de Ami carbu doet het met alles slecht.
Conclusie is dat het probleem ligt in het onderste deel van de Ami carbu. Dit weet ik nu zeker.
Het nummer op mijn Ami (24/21) is ;
- Solex 24/21 met aan de kant v.d. acceleratiepomp nr 19 CO 19 01
- aan de achterkant bij het ribbelding nr. 70 68 4 (85) A .
Het optisch verschil tussen de 2CV en de Ami carbu is dat er aan de linker bovenkant een soort schuifhandel zit met een as die ontbreekt bij de Ami.
Mart
hmm, die code vind ik niet terug. ik heb wel de waarde 21 en 24 staan, die staan voor de venturi. je hebt een dubbele carburateur?
staat er nog iets als 26/35 CSIC?
heb je een motornummer? m28/1? m4?
ik neem aan een ami 6? uit welk jaar?
douwe
Geplaatst: di 13 mar, 2007 08:35
door backfire
Het is een Ami 8.
Mart misschien dat foto's toch wel wat meer duidelijkheid zullen brengen, dus als je in de positie verkeerd om foto's te posten dan is nu een goed moment.

Geplaatst: di 13 mar, 2007 10:41
door hoiwessy
Ik heb al eens gekeken naar foto's maken maar ik kom er gewoon niet uit hoe dat moet, zal nogmaals kijken.
Het is inderdaad een Ami8 met AM2 motor, 2 traps carbu.
mart
Geplaatst: di 13 mar, 2007 10:46
door hoiwessy
Ik zou Backfire een foto kunnen sturen van de carbu en aangeven welke gaatjes ik bedoel. Wellicht wil/kan Backfire de foto plaatsen, vind ik prima hoor.
Foto maken kan ik wel maar plaatsen lukt niet.
laat maar even horen of je dat wilt Backfire ?
Mart
Geplaatst: di 13 mar, 2007 14:32
door backfire
stuur maar op ik stuur je wel ff pm'tje met mail adres
Geplaatst: wo 14 mar, 2007 16:54
door backfire
Hoi Ron,
Eens kijken of dit gaat lukken, ik stuur je in bijlage 2 foto's.
Ik heb in rood omcirkeld om welke 3 gaatjes het gaat. Ze zitten allen in het onderste deel van de carbu en rondom dat ribbelding.. Voor de goed orde, de gaatjtes zitten bij de 2cv carbu dichtgeponst en zijn bij de Ami carbu open.
Ik ben benieuwd.
Groet van Mart

Geplaatst: wo 14 mar, 2007 18:28
door hoiwessy
Fantastisch Backfire, bedankt voor het plaatsen van de foto's.
Wie weet of mijn probleem met de Ami carbu kan komen doordat deze gaatjes open zijn.
Hoort dat zo of is dit een foutje van mijn Carburateur ?
Mart
Geplaatst: wo 14 mar, 2007 19:38
door backfire
De onderste hoort daar volgens mij toch echt te zitten.
Zo te zien volgens pakking die ik voor me zie liggen hoort het bovenste gaatje daar ook te zitten.
Wat er in het middelste gat hoort te zitten weet ik zo niet, misschien heeft hier ooit een prop ingezeten en is deze los gekomen.
Geplaatst: do 15 mar, 2007 09:42
door hoiwessy
Ik heb wel al gezien dat je aan de pakkingen niets kunt zien.
Waar een gaatje in de carbu zit zit weer in de pakking geen gaatje en dit is zelfs andersom ook het geval.
Het onderste gaatje (onderste van 3 hè) van de 2cv carbu is echt dicht terwijl de pakking ook geen opening heeft. maar dit hoeft dus niet veel te zeggen want de benzine kan langs de pakking stromen. Héél erg vreemd want hierdoor stroomt de benzine langs / tegen de pakking. Als dit slijt heb je allemaal pakking in je carbu. Waarom dan niet hier geen pakking dus gewoon gaatje ?
Wat betreft het bovenste gaatje. Ook bij mij zit daar in de pakking dat gaatje maarrrrr.....in het deksel zit daar absoluut geen gaatje. Dat is dus een nutteloos gaatje. Ik heb nu de pakking met deksel ook voor me liggen.
Als bij jou dat 2e gaatje (middelste) open is moet dat dus geen verschil maken. Bij de 2cv carbu zijn ze dicht en werkt terwijl de open gaatjes bij de Ami niet werken (en bij jou juist weer de open gaatjes wel).
Het wil er toch bij mij niet echt in dat de 24/21 inwendig echt anders is als de 26/18.....toch ? Dan zouden de gaatjes nog nut kunnen hebben.
Geplaatst: za 17 mar, 2007 16:01
door hoiwessy
Het is vreemd maar hoewel de Ami niet meer zo inhoudt en stottert rijdt de wagen nog steeds gewoon 1 : 10.
Ik rijdt netjes en niet harder dan 110.
mart
Geplaatst: zo 18 mar, 2007 09:22
door backfire
welke meetmethode gebruik je voor het uitrekenen van je verbruik Mart?
Geplaatst: zo 18 mar, 2007 11:20
door hoiwessy
Tot nu toe tank ik vrijwel en zo veel mogelijk bij dezlfde tank. Op het bonnetje schrijf ik m'n km-stand. Dan ook uiteraard op het vorige bonnetje en daar staan dus de km's op die ik gereden heb. Als extra kijk ik via de roeteplanner op internet af en toe. Dit scheelt elkaar niet heel veel, dat kan ik zien op grote simpele stukken. Ik rijd vrijwel geen kleine stukjes. Vandaag ga ik ook weer 300 km rijden.
Trouwens, gisteren even uitgeprobeerd, flapje van de gril weggehaald en de Ami ging over de 130. Ik merk dat ie enorm veel trekkracht heeft i.v.t. een andere 2CV.
Mart
Geplaatst: zo 18 mar, 2007 11:26
door bartje2212
kreeg ie gewoon te weinig frisse lucht?
Geplaatst: zo 18 mar, 2007 11:42
door backfire
Boven de 10 graden EN lange ritten geen flapje monteren aub.
meetmethode niets op aan te merken
Oh ennuh bon voyage