Pagina 4 van 4
Geplaatst: za 8 mar, 2008 12:26
door Hanzelman
Lijkt me dat op meerdere merken dit gebruikt word idd,en opgegeven link is ook de enige adres waar ik ze gevonden heb.
Geplaatst: za 8 mar, 2008 14:09
door Tom Duckpower
Ik kan ze krijgen bij de plaatstelijke onderdelenboer.. wel met een standaard lengte, dat wel, maar ze zijn los te krijgen
Geplaatst: za 8 mar, 2008 14:21
door backfire
hoe heet jouw plaatselijke onderdelen boer.
Als ik dit zo type krijg ik in 1 keer door dat dit in het buitenland is.

Geplaatst: za 8 mar, 2008 14:23
door Tom Duckpower
Spronck Automaterialen.
heeft niet echt een website, helaas:
http://www.spronck-motoren.nl/
Geplaatst: za 8 mar, 2008 14:37
door backfire
Zeg Tom, wat betaal je dan voor zo'n standaard lengte?
Geplaatst: za 8 mar, 2008 19:13
door gillis
nee, denk dat ze ook voor andere auto's gebruikt worden.
Die vriend van me heeft een garage en toen ik hem vroeg wat ik moest doen zij hij Ty-wraps kan maar ligarex is beter....en die heb ik liggen dus als je ze wil hebben kom je maar langs...
Hij gaf aan dat soms een Ty-warp niet kan omdat dan dat hobbeltje in de weg zit..of bij plaatsen waar het heel warm wordt(ze smelten de Ty-wraps!!)...en dat je dan ligarex nodig hebt.
Hij heeft veel geinige apparaatjes en middeltjes in zijn grarage maar neem aan dat hij ze niet alleen voor Citroen's heeft liggen.
Kan hem wel eens vragen waar hij die vandaan heeft.
Geplaatst: za 8 mar, 2008 20:08
door Tom Duckpower
backfire schreef:Zeg Tom, wat betaal je dan voor zo'n standaard lengte?
zal maandag eens langsgaan, even vragen hoelang (vrij lang) en breed ze zijn. laat het wel weten!
Geplaatst: di 6 mei, 2008 22:22
door BW
ik ga morgen mijn aandrijfassen vervangen, zou iemand mij kunnen zeggen hoe ik de naafmoer/kroenmoer moet vastzetten? en op welk moment ik hem moet aanhalen en of het in verschillende stappen moet gebeuren?
groet
Geplaatst: di 6 mei, 2008 22:36
door backfire
heel vast, uit mijn hoofd, tussen 350 en 400Nm en dan borgen door de rand van de moer te stuiken in de uitsparing.
Geplaatst: di 6 mei, 2008 22:38
door BW
mijn momentsleutel gaat maar tot 210, kan ik dit voorlopig oplossen? zodat ik morgen toch naar school kan rijden?
mvg
Geplaatst: wo 7 mei, 2008 10:04
door Jheronimus
backfire schreef:heel vast, uit mijn hoofd, tussen 350 en 400Nm en dan borgen door de rand van de moer te stuiken in de uitsparing.
Naafmoer niet stuiken maar borgen met splitpen.
Geplaatst: wo 7 mei, 2008 10:19
door backfire
oops, ok dat was het. Daarom tussen 350 en 400, zolang die maar voor het gaatje komt dan voor de splitpen.
tip neem een pijp van 1 meter lengte. 350nm tot 400nm is ongeveer 40KG per meter, dus als je er een meter pijp aan maakt en er half op gaat hangen dan ben je er al.
Trillend stuur
Geplaatst: di 24 jun, 2008 17:38
door Ward
robin2cv schreef:hey
Ik weet niet dat dit hier thuis hoort. Maar sinds kort als ik een beetje mijn wielen draai om een bocht te nemen dan gaat mijn stuur bibberen als ik het dan wat verder draai of terug draai dan is dit weg. Heb dit nu een aantal keer voor gehad en vind dit niet echt veilig klinken. Nu ik heb dit nooit gehad en sinds kort er een ander aandrijfas opgzet die ik nog had liggen kan het zijn dat het hier aanliegt?
Soms heeft de 2cv ook de neiging dit te doen als ik hard 100+ rij en ik een putje raak ofzo. Ik heb al gedacht de schokdempers ofzo maar die zitten er vooraan nog maar 45000 km op zijn lips van duckhunt. Iemand een gedacht?
RObin
Dag Robin,
komt me maar al te bekend voor deze klacht. Ik heb het zelf ook gehad. Bij mij was de oplossing om de insluitmoeren van de stuurkogels aan de wielzijde aan te draaien. Er zat namelijk een klein beetje speling op de stuurkogel. Als je het netjes wilt doen moet je hem eigenlijk helemaal eruit halen en controleren of de kogel niet te ovaal is geworden. Als je hem uit elkaar hebt ook gelijk even controleren of de veer (achter de schotel waar de stuurkogel ingeklemd zit) nog goed kan bewegen. Deze zit namelijk soms vast door het vet dat erin verzeept.
Vergeet ook niet om je wieluitlijning te controleren als alles weer in elkaar zit!
groetjes en succes,
Ward