Door de rem heen trappen.
de koelkappen voor de voorremmen zijn door André gemaakt om juist te... koelen. Als je geen bodemplaat hebt geplaatst is dat nog te overzien, maar anders heb je ze echt nodig zo zeggen de experts.
Dat van die motorkap: de Burtons van deze wereld hebben veel minder ruimte en doen het echt goed. Dus daar zal het niet aan liggen.
Kokende LHM: verhitten kan altijd, maar het spul is juist gemaakt om bij temp.verhoging nihil uit te zetten. Maar je kan het altijd even ter plekke testen: zsm stil gaan staan en kijken of je blaren op je handen krijgt van de remleidingen...
Dat van die motorkap: de Burtons van deze wereld hebben veel minder ruimte en doen het echt goed. Dus daar zal het niet aan liggen.
Kokende LHM: verhitten kan altijd, maar het spul is juist gemaakt om bij temp.verhoging nihil uit te zetten. Maar je kan het altijd even ter plekke testen: zsm stil gaan staan en kijken of je blaren op je handen krijgt van de remleidingen...
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag heb ik de ribben in het chassis verder open gezet met een dikke schroevendraaier deze waren er smal en op sommige plaatsten zelfs dicht door de tectyl.
Verder de slangen van de koelkappen gemonteerd. Door het grote oliefilter en de Y-pijp past er geen remkap meer op aan de linkerzijde. Maar de slangen zorgen al voor iets meer frisse wind.
In de avond een proefrit gemaakt van zo'n 45 minuten. Blokje was al snel op dezelfde temp als gisteren en op de snelweg en 80 wegen gaf dit geen problemen. In de woonwijk met enkele drempels ging het ook goed. Maar het laatste stuk begon de ellende weer.
Dit was een 60 weg waar om de haverklap een drempel ligt. Nu houdt ik me op die weg niet altijd aan de snelheid en heb ik dus even wat meer doorgetrapt en geremd en na 4 a 5 drempels was het weer zover. De remdruk was weg en na 3x trappen kwam deze geleidelijk aan weer terug. Maar na 10 seconden los is de druk weer helemaal weg.
Even gestopt en gevoeld. Achterremmen voelde niet overdreven heet aan, maar de remleiding aan de voorkant was best heet op een punt. Door de Y-pijp komen er namelijk 2 pijpen in de buurt van de remleiding die dus erg heet worden. Mogelijk dat ik de leiding daar moet isoleren. Wat is het beste. Alumium folie of een stuk benzineslang?
Gisteren begon het gezeur trowuens op een soortgelijke weg met veel drempels en had ik ook aardig de vaart erin.
We hebben ook al gepland om de achterremmen sowieso eens na te kijken. Heb ze nog nooit open gehad dus zal zeker geen kwaad kunnen.
Foto van de remleiding die naar achteren loopt.
Verder de slangen van de koelkappen gemonteerd. Door het grote oliefilter en de Y-pijp past er geen remkap meer op aan de linkerzijde. Maar de slangen zorgen al voor iets meer frisse wind.
In de avond een proefrit gemaakt van zo'n 45 minuten. Blokje was al snel op dezelfde temp als gisteren en op de snelweg en 80 wegen gaf dit geen problemen. In de woonwijk met enkele drempels ging het ook goed. Maar het laatste stuk begon de ellende weer.
Dit was een 60 weg waar om de haverklap een drempel ligt. Nu houdt ik me op die weg niet altijd aan de snelheid en heb ik dus even wat meer doorgetrapt en geremd en na 4 a 5 drempels was het weer zover. De remdruk was weg en na 3x trappen kwam deze geleidelijk aan weer terug. Maar na 10 seconden los is de druk weer helemaal weg.
Even gestopt en gevoeld. Achterremmen voelde niet overdreven heet aan, maar de remleiding aan de voorkant was best heet op een punt. Door de Y-pijp komen er namelijk 2 pijpen in de buurt van de remleiding die dus erg heet worden. Mogelijk dat ik de leiding daar moet isoleren. Wat is het beste. Alumium folie of een stuk benzineslang?
Gisteren begon het gezeur trowuens op een soortgelijke weg met veel drempels en had ik ook aardig de vaart erin.
We hebben ook al gepland om de achterremmen sowieso eens na te kijken. Heb ze nog nooit open gehad dus zal zeker geen kwaad kunnen.
Foto van de remleiding die naar achteren loopt.
Laatst gewijzigd door Punky op wo 27 feb, 2008 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Als de remvloeistof te heet wordt, remt je wagen niet. Na een paar keer (heel snel) je rempedaal tot op de bodem in te trappen bouw je wat druk op. Maar je remt wel een beetje (te) laat.
Zelf heb ik jaren met een standaard eend rondgereden zonder de koelkappen bij de schijven, dat sleutelde zo lastig... In Zuid Spanje ben ik inderdaad een keer finaal door de rem getrapt tijdens het naar beneden jakkeren van een berg bij Granada. Daar werden bmw's proefgereden en die moest ik bijhouden. In een bocht bijna mis. Te veel bijgeremd met de voet omdat de snelheid te hoog was. Even gewacht en daarna ging het weer prima.
Dus, Koelkappen monteren, eventueel een hitteschilt als het niet anders kan en ruimte maken in of weglaten van de carterplaat. Succes.
Zelf heb ik jaren met een standaard eend rondgereden zonder de koelkappen bij de schijven, dat sleutelde zo lastig... In Zuid Spanje ben ik inderdaad een keer finaal door de rem getrapt tijdens het naar beneden jakkeren van een berg bij Granada. Daar werden bmw's proefgereden en die moest ik bijhouden. In een bocht bijna mis. Te veel bijgeremd met de voet omdat de snelheid te hoog was. Even gewacht en daarna ging het weer prima.
Dus, Koelkappen monteren, eventueel een hitteschilt als het niet anders kan en ruimte maken in of weglaten van de carterplaat. Succes.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Nu weet ik niet beter of de leiding naar achter toe loopt eerst via schutboord over het chassis naar dat gat in de vleugel van het chassis, komt niet in de buurt van de uitlaat en zeker niet op die plek. Dat hitteschildje is volgens mij alleen maar ter bescherming van de handremkabel die daar idd hoort te lopen.
De lucht onder de kap wordt nooit zo heet dat daardoor de olie gaat koken, dan praat je al bijna over temperaturen waarbij spontane ontbranding van andere materialen ontstaat.
Is er niet iemand met een ongerestaureerde eend die even een pic kan maken hoe het zou lopen?
Ik weet echt niet beter of de leiding loopt daar helemaal niet langs de uitlaat.
Greatnix Spookeend
De lucht onder de kap wordt nooit zo heet dat daardoor de olie gaat koken, dan praat je al bijna over temperaturen waarbij spontane ontbranding van andere materialen ontstaat.
Is er niet iemand met een ongerestaureerde eend die even een pic kan maken hoe het zou lopen?
Ik weet echt niet beter of de leiding loopt daar helemaal niet langs de uitlaat.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
als de exentrieken niet goed staan heb je altijd zompige remmen, niet soms......Peter v G schreef:Staan je excentrieken van de achterremmen wel goed? Als de remschoenen tever van de trommel afliggen moet je ook een aantal keer remmen voordat ze aanliggen.
Mocht je gaan isoleren dan zou ik een stukje rubber slang om de leiding doen.
En of omleggen, of isoleren, het moet wel de uitlaat zijn, stralings warmte dan, want de temp onder kap wordt nooit hoog genoeg om de olie te laten koken in de leiding.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Leiding isoleren (omwikkelen) met asbestkoord, kun misschien nog bij een kachelhandel krijgen zat vaak in deurtjes van kachels als afdichting. En een hitteschild maken is normaal zeer effectief. Had mijn oude landrover ook om de uitlaat waar hij onder de kabinevloer doorkwam. Gewoon een iets grotere halfronde plaat op de uitlaat klemmen met 1 of 2 cm luchtruimte ertussen.
diverse Citroens, wat anders.
Tenzij ze eerst door vervuiling / defecte veren niet volledig teruggetrokken werden. En nu soms wel, soms niet. Maar ben het met je eens dat het niet de meest logische oorzaak zal zijn.Spookeend schreef:
als de exentrieken niet goed staan heb je altijd zompige remmen, niet soms......
Aan de andere kant, controleren en afstellen neemt vrijwel geen tijd in beslag en kost ook niets.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 512
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
- Locatie: naast me buuren in assen
ik zou een remmen test laten doen bij de garage (kan ook bij somige wasstraten)
dan kun je zien hoeveel remkracht er links en hoeveel rechts er wordt gegeven en kun je zien of hij bijvoorbeeld scheef trekt en mischien waar het probleem zit (kun je voor 2 euro bij de wasstraat altijdt probeeren)
daarnaast zou ik de remmen (weer) ontluchten (doe je dit met z'n 2 en ???) en als je denkt dat je overal de lucht uit hebt nog ff door gaan voor de zekerheid want zegt mijn vader:
dr is nog nooit een in boter stikt
(er is nog nooit een in booter gestikt op z'n groningen's )
oftewel beter te veel dan te weinig want hed kan geen kwaad
2cvfreak
dan kun je zien hoeveel remkracht er links en hoeveel rechts er wordt gegeven en kun je zien of hij bijvoorbeeld scheef trekt en mischien waar het probleem zit (kun je voor 2 euro bij de wasstraat altijdt probeeren)
daarnaast zou ik de remmen (weer) ontluchten (doe je dit met z'n 2 en ???) en als je denkt dat je overal de lucht uit hebt nog ff door gaan voor de zekerheid want zegt mijn vader:
dr is nog nooit een in boter stikt
(er is nog nooit een in booter gestikt op z'n groningen's )
oftewel beter te veel dan te weinig want hed kan geen kwaad
2cvfreak
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Net de remleiding bij de uitlaat geisoleerd met een stuk rubberen benzineslang en aluminium folie en test gereden. Eerst blokje weer goed warm en toen de drempelweg weer op. Na 3x de drempelweg gehad te hebben leken de remmen zelfs beter aan te gaan voelen, maar er kwam een aparte rubberlucht de auto in. Dus even gestopt en gekeken. Op het oog niks aan de hand. Toen ik wegreed was het probleem echter weer terug. Ik trapte weer geheel door de rem. Voorzichtig naar huis en benzineslang verwijderd en bekeken. Deze was nergens gesmolten en remleiding voelde wederom warm aan. Ook de andere remleiding die naar voren loopt (origineel) voelde even warm aan. De achterste remleiding op 1 punt ietsjes warmer, maar nog goed vast te pakken.
Ook even de wielen opgekrikt. Achter geen hoorbaar geluid waargenomen en voor hoor ik de remschoentjes van de handrem langs de schijven gaan, maar geen grote weerstanden ofzo.
Zijn er stukken leiding verkrijgbaar om de huidige leiding te verlengen?
Ook even de wielen opgekrikt. Achter geen hoorbaar geluid waargenomen en voor hoor ik de remschoentjes van de handrem langs de schijven gaan, maar geen grote weerstanden ofzo.
Zijn er stukken leiding verkrijgbaar om de huidige leiding te verlengen?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
misschien kun je iets doen met een koppelstuk als in de achteras (T-stuk ) en dan een van de gate dicht maken. Of je moet ergens een koppelstuk laten draaien/tappen. Zo moeilijk is het niet als onderdeeltje. Wie weet zit in een ds of gs wel ergens zo'n koppelstuk. Kijk eens op de betreffende onderdelen sites.
diverse Citroens, wat anders.