custom intereur enz.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » di 20 mei, 2008 08:25

het is echt waar. google maar eens op " urine patineren ".

daarnaast werd urine ook gebruikt om wol te bewerken. komt de carnavalsnaam kruikenzeikers vandaan (tilburg, meen ik). fabrieksarbeiders namen van huis uit kruiken mee die door het gezin volgepist werden. ja, ja, die goede oude tijd.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvfreak » di 20 mei, 2008 17:15

supercees schreef:het is echt waar. google maar eens op " urine patineren ".

daarnaast werd urine ook gebruikt om wol te bewerken. komt de carnavalsnaam kruikenzeikers vandaan (tilburg, meen ik). fabrieksarbeiders namen van huis uit kruiken mee die door het gezin volgepist werden. ja, ja, die goede oude tijd.

aha daarom trek ik dus nooit de door mijn oma gebreide wollen sokken aan :D :roll:
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » di 20 mei, 2008 18:55

Hahaha leuk he allemaal die oude feitjes!
2cv Vert Bambou '79

revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door revi » wo 21 mei, 2008 16:42

2cvfreak schreef:

aha daarom trek ik dus nooit de door mijn oma gebreide wollen sokken aan :D :roll:
Waarom niet? Urineren over je voeten is ook weer goed tegen zweetvoeten!
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » wo 21 mei, 2008 22:04

ja het is allemaal goed urineren

ook voor kwallebeten
ook voor brandtnetels

kan niet op met dat gezeik hier

have fun all zou ik zo zeggen

;-)
see you when you see me

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvfreak » vr 23 mei, 2008 14:39

Revi schreef:
2cvfreak schreef:

Waarom niet? Urineren over je voeten is ook weer goed tegen zweetvoeten!
als ik nu even serieus mag zijn ik heb wel heel erg last van zweet voeten :oops: :roll:
maar dit vind ik eigenlijk best wel erg vergaan... :shock: :?
dan gaan ze ergens anders naar stinken :wink:
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 15 nov, 2008 21:41

Heb net even wat lopen rotzooien in een 3D-cad programma (SW) om te kijken of ik een mooi custom dashboard kon ontwerpen met als motto: less is more! Graag meningen en verbeteringen! bedankt;)

Afbeelding

Afbeelding

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » za 15 nov, 2008 23:52

best wel strak alleen opletten voor de armpjes die binnen bewegen van je ruitenwissers en hopen dat ze niet lekken .
als die maatregelen verholpen zijn i give you a go ;-)
see you when you see me

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 16 nov, 2008 00:22

Ik ben bang dat de plaatsing van de radio daar niet gaat lukken ivm de ruitenwisser en de beperkte diepte.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » zo 16 nov, 2008 00:34

Is het niet mogelijk de motor te verplaatsen, en het stangetje links langer te maken en de ander korter? Heb geen idee hoe het in elkaar zit, maar ik gok dat het ongeveer zo werkt... en anders, geen ruitenwissers... function follows form ;)

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 16 nov, 2008 00:38

boven plaatsen dan maar alla real landrover
see you when you see me

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 16 nov, 2008 10:23

Ik neem aan dat de teller en de radio niet op schaal zijn. De radio is 180mm breed voor de inbouw en ongeveer 210mm breed aan het frontje. Gevolg is dat ongeveer 1/6 deel van je dashbord in beslag wordt genomen door de radio. De teller is ook wat aan de kleine kant. Als je de radio wilt kunnen monteren zal deze onder een hoek van 60 graden naar beneden moeten gaan wijzen. Dan kom je dus nooit uit met jouw tekening. Verder mis ik ook de ventilatieklepknop, ik neem aan dat je die dan ook weg haalt. Ruitenwisser zoals laro wordt ook lastig om dat je nu eenmaal bij de eend aan de bovenzijde veel minder ruimte hebt.

Misschien is het mogelijk om een kleine ruitenwisser motor te vinden met 1 directe as naar buiten voor 1 ruitenwisser. Zoiets als in boten ook regelmatig voorkomt.

Als je toch minimalistisch wilt, waarom dan de boel niet strak tegen de voorruit aan laten komen in plaats van een losse bak zoals je nu tekent.

Vergeet je ook niet je stuurhuis constructie en dashbord mee te tekenen, of als je dat niet wilt de bevestiging van de diverse onderdelen.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » zo 16 nov, 2008 10:43

Rossero schreef:en anders, geen ruitenwissers...
als je voorruit hoger is dan 12 centimeter, is/zijn ruitenwisser(s) verplicht door de rdw.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jesse » zo 16 nov, 2008 12:04

dat deden de Romeinen al en erger nog, die voerden er een plee-tax op in http://nl.wikipedia.org/wiki/Toilet#Romeinen

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » zo 16 nov, 2008 14:24

backfire schreef:De radio is ongeveer 210mm breed aan het frontje.
Afbeelding
zo beter? Ik heb hem even verbreed, en verhoogd. Volgens mij zijn die ècht oude radio's nog niet eens echt aan afmetingen gebonden, dus is er in iedere maat wel één te vinden.
backfire schreef:De teller is ook wat aan de kleine kant
Ik heb hier even een schetsje van de maten die ik heb gebruikt, weet iemand toevallig de echte maten? ik hoop dat hij te klein is, ik vond hem al wat ielig ogen!
Afbeelding
backfire schreef:Als je de radio wilt kunnen monteren zal deze onder een hoek van 60 graden naar beneden moeten gaan wijzen
Om het schutbord te vermijden? in dat geval maak je toch gewoon een bak de motorruimte in? Of bedoel je iets anders?
backfire schreef:Verder mis ik ook de ventilatieklepknop, ik neem aan dat je die dan ook weg haalt.
Ik heb al tijden het plan in mijn hoofd om een eendenkoets te 'choppen' zoals hieronder afgebeeld:
Afbeelding
daarbij de oorspronkelijke voorruithoogte te behouden of maar minimaal in te korten, en inderdaad de ventilatieklep er tussenuit te halen.
backfire schreef:Ruitenwisser zoals laro wordt ook lastig om dat je nu eenmaal bij de eend aan de bovenzijde veel minder ruimte hebt.
Nee nee, zeker niet aan de bovenkant van het raam! De armpjes van de ruitenwisser zou ik dan willen laten verzinken in uitsparingen in het bovenste vlakke gedeelte van het schutbord tussen je raamframe en de motorkap, zodat het raam daardoor niet al op zijn minst 5 cm boven de motorkap moet worden geplaatst. De ruitenwissermotor verplaatsen moet niet zo veel problemen opleveren denk ik. mischien een andere gebruiken, of met de motor de andere kant op monteren onder de motorkap.
backfire schreef:Als je toch minimalistisch wilt, waarom dan de boel niet strak tegen de voorruit aan laten komen in plaats van een losse bak zoals je nu tekent.
Oef, dat lijkt me niets... een dashboard moet wel iets naar voren komen vind ik, anders gaat het vreemd ogen...

Bedankt voor je reactie! Hoop dat nog iemand de maten van de spécial-teller heeft, ik heb zelf een club-dash

Plaats reactie