Aanpassingen IVM lichamelijke handicap
- Jeroen-citroen
- Moderator
Justy en panda werken toch met een poederkoppeling ?? Zou idd de mooiste optie zijn vooral omdat je volgens mij daar geen vermogensverlies via de bak mee hebt.
De AK van inmijneendje ligt toch uit elkaar dus dat is een eend om wat te meten en in te bouwen voor Gerdy .
Als het dan werkt schaf ik me te zijner tijd ook weer een eend aan
De AK van inmijneendje ligt toch uit elkaar dus dat is een eend om wat te meten en in te bouwen voor Gerdy .
Als het dan werkt schaf ik me te zijner tijd ook weer een eend aan
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Veelvuldig poster
- Jeroen-citroen
- Moderator
Variomatic is wel achterwiel aandtijving. Ik weet niet of je dat op een voorwielaandrijver kunt plaatsen. Je zou dan een achterwiel aangedreven as onder de eend moeten gaan plaatsen.....
Ook ff gepolst op het panda forum. Daar hebben ze niet het idee dat een selecta bak gaat werken omdat die bak dwars geplaatst is . Als het mee zit komen er nog een paar foto's van een panda motor met bak eraan. Misschien ziet één van jullie wel een mogenlijkheid.
Ook ff gepolst op het panda forum. Daar hebben ze niet het idee dat een selecta bak gaat werken omdat die bak dwars geplaatst is . Als het mee zit komen er nog een paar foto's van een panda motor met bak eraan. Misschien ziet één van jullie wel een mogenlijkheid.
-
- Heavy user
Re: Aanpassingen IVM lichamelijke handicap
Wat is redelijk ? En wie ken je ? Ken je mensen die de beschikking hebben over hoogwaardige (lees: peperdure) machines zoals CNC freesbanken en die ook goed kunenen ontwerpen dan kost het je flink minder dan wanneer alles officieel moet. Want ik denk dat je een bestaande automaatbak aan moet passen + een automaatpookknop in je interieur moet drukken.Jeroen-citroen schreef:Bij deze open ik hier een nieuw topic naar aanleiding van een aantal reacties in dit topic
De vragen zijn vrij simpel maar de antwoorden niet helaas.
Is het mogenlijk om binnen een redelijk budget een automaat in een eend te bouwen ??
Wat wel kan is een automatische koppeling. Dit is een standaard set die op alle merken en type's auto in te bouwen is. Het werkt met een knopje op de pook.
Volgens mij wel. Iemand heeft het mij ook voorgesteld. Waarschijnlijk moet je dan de remcylinder van een auto met rembekrachtiging nemen en die inbouwen en aansluiten op het vacuum van je motorIs het mogenlijk om in een eend een rembekrachtiger te bouwen ??
Alles kan. Maar dit lijkt mij heel erg moeilijk. Ik zou zo 1 2 3 ook niet weten hoe het zou kunnen.Is het mogenlijk om in een eend stuurbekrachtiging te bouwen ??
Ik heb overwogen in de adaptatietechniek (= technische zaken aanpassen voor mensen met ene handicap of lichamelijke beperking) te gaan. Ik denk dus dat ik dit topic ga volgen.
Afblijven.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Ik heb in mijn praktrijk meegemaakt dat een jongen met een vlieguig-
ongeluk een dwarslezie had opgelopen en zijn hele onderlichaam niet meer
kon gebruiken.Toen heeft de soliale dienst voor hem een clik en go ingebouwd.Een handel aan het stuur met een stang naar het rempedaal
aan de andere kant een handel voor het gasgeven en aan het versnellings-
handel een contact die automatisch de koppeling bediende.De pedalen waren opklapbaar.Zijn rolstoel stond ook in zijn auto.Het geheel wordt speciaal voor elke persoon aangepast aan zijn handicap.Let er wel op dat elke gemeente op dit soort verzoeken anders kan reageren.Dus het kan zoe-
ken worden,waar je moet gaan wonen om dit voor elkaar te krijgen.
Maar ik hoop voor je dat het lukt,Zelf mag ik al 6 jaar niet meer rijden
Maar dat komt van een beroerte
ongeluk een dwarslezie had opgelopen en zijn hele onderlichaam niet meer
kon gebruiken.Toen heeft de soliale dienst voor hem een clik en go ingebouwd.Een handel aan het stuur met een stang naar het rempedaal
aan de andere kant een handel voor het gasgeven en aan het versnellings-
handel een contact die automatisch de koppeling bediende.De pedalen waren opklapbaar.Zijn rolstoel stond ook in zijn auto.Het geheel wordt speciaal voor elke persoon aangepast aan zijn handicap.Let er wel op dat elke gemeente op dit soort verzoeken anders kan reageren.Dus het kan zoe-
ken worden,waar je moet gaan wonen om dit voor elkaar te krijgen.
Maar ik hoop voor je dat het lukt,Zelf mag ik al 6 jaar niet meer rijden
Maar dat komt van een beroerte
- Jeroen-citroen
- Moderator
@ LE
ik denk dat voor mij de automatische koppeling wel zou voldoen. Maar er zijn meer mensen met wensen bleek in het aangehaalde topic. Wat een redelijke prijs is is natuurlijk voor ieder anders. Ik had eigenlijk moeten vrgen "wat zou zoiets gaan kosten'?? Heb jij toevallig een adres of nummer waar die standaardset voor de koppeling verkocht wordt ??
Rembekrachtiging zou erg welkom zijn en naar ik begrijp is dat ook nog eens goed te doen
Stuurbekrachtiging wordt dan mijn grootste obstakel. Ik denk dat ik al weer ff verder kom met een groot diameter stuur. Michiel schreef over 42 cm maar ik weet niet of dat een dyane of eendstuur is ( past natuurlijk altijd wel maar heb je dan nog ruimte bij je voorruit ??)
Het makkelijkste obstakel om op te lossen is dat ik ff geen eend meer heb. Eerst eens alles inventariseren en kijken wat een totaal plaatje zou gaan kosten. Wordt dat te veel dan kan ik beter omzien naar een andere klassieker
@ Gerard
In Amsterdam mag je auto niet ouder zijn dan 3 jaar om in aanmerking te kunnen komen voor aanpassingen. Ik weet dat er in de jaren 80 een dyane reed met handgas en rem bediening. Ik heb geen idee hoe die persoon schakelde want de gas/ rem hendel zat (zoals gewoonlijk ) rechts. Je rechterhand krijgt het dan wel druk als je ook nog moet schakelen.
Trouwens wel enorm balen dat je niet meer mag rijden. Dan ben ik alweer erg blij dat ik nog rij, al is het dan in een automatische grijze astra
ik denk dat voor mij de automatische koppeling wel zou voldoen. Maar er zijn meer mensen met wensen bleek in het aangehaalde topic. Wat een redelijke prijs is is natuurlijk voor ieder anders. Ik had eigenlijk moeten vrgen "wat zou zoiets gaan kosten'?? Heb jij toevallig een adres of nummer waar die standaardset voor de koppeling verkocht wordt ??
Rembekrachtiging zou erg welkom zijn en naar ik begrijp is dat ook nog eens goed te doen
Stuurbekrachtiging wordt dan mijn grootste obstakel. Ik denk dat ik al weer ff verder kom met een groot diameter stuur. Michiel schreef over 42 cm maar ik weet niet of dat een dyane of eendstuur is ( past natuurlijk altijd wel maar heb je dan nog ruimte bij je voorruit ??)
Het makkelijkste obstakel om op te lossen is dat ik ff geen eend meer heb. Eerst eens alles inventariseren en kijken wat een totaal plaatje zou gaan kosten. Wordt dat te veel dan kan ik beter omzien naar een andere klassieker
@ Gerard
In Amsterdam mag je auto niet ouder zijn dan 3 jaar om in aanmerking te kunnen komen voor aanpassingen. Ik weet dat er in de jaren 80 een dyane reed met handgas en rem bediening. Ik heb geen idee hoe die persoon schakelde want de gas/ rem hendel zat (zoals gewoonlijk ) rechts. Je rechterhand krijgt het dan wel druk als je ook nog moet schakelen.
Trouwens wel enorm balen dat je niet meer mag rijden. Dan ben ik alweer erg blij dat ik nog rij, al is het dan in een automatische grijze astra
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
wat betreft dat stuur, dyane en 2cv stuur zijn hetzelfde qua bevestiging. je moet dus kijken voor een stuur van vóór 1975, herkenbaar aan het feit dat het van bakeliet is gemaakt (of groot bruin en eenspakig -maar erg schaars)
die bakelieten sturen zijn over het algemeen nog wel te vinden. (in wit, zwart, blauw en bruin)
die bakelieten sturen zijn over het algemeen nog wel te vinden. (in wit, zwart, blauw en bruin)
-
- Regelmatige poster
Hoe zit het met de wettelijke eisen omtrend aanpassingen ?? Dus niet alleen wanneer word het vergoed, maar ook voldoet het aan de eisen zoals gesteld aan het voertuig door b.v. de RDW.
Worden omgebouwde wagens nog herkeurd o.i.d. ?? Lijkt me dat als je aan de bedieningsorganen voor rem en stuur knutseld er niet alles is toegestaan.
Worden omgebouwde wagens nog herkeurd o.i.d. ?? Lijkt me dat als je aan de bedieningsorganen voor rem en stuur knutseld er niet alles is toegestaan.
- Jeroen-citroen
- Moderator
Heb je het in principe over de zwaluw sturen ??Michiel van Ginkel schreef:wat betreft dat stuur, dyane en 2cv stuur zijn hetzelfde qua bevestiging. je moet dus kijken voor een stuur van vóór 1975, herkenbaar aan het feit dat het van bakeliet is gemaakt (of groot bruin en eenspakig -maar erg schaars)
Trouwens jij zegt nu een éénspakig stuur . Past een ami (DS uiterlijk) stuur dan ook en weet iemand welke diameter die hadden ?
Edit : ik bedoel zo'n stuur als op de foto
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Heavy user
Met een groter stuur moet je je aanleren om op tijd over te pakken bij het sturen, anders haal je je fikken open aan het metalen huis wat warme lucht op je voorruit blaast. Voor info over aanpassingen kan je naar Support. Dat is een beurs die elke 1 of 2 jaar (weet ik niet meer uit mijn hoofd) gehouden wordt in Utrecht. Linkje: http://www.supportexpo.nl/sites/www_sup ... /index.asp
Overigens, als je daar heen gaat, laat het me weten. Wellicht ga ik er ook heen ...
Overigens, als je daar heen gaat, laat het me weten. Wellicht ga ik er ook heen ...
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
Yep is wel passend te krijgen. Wij hadden het zo in de mehari.Jeroen-citroen schreef:Heb je het in principe over de zwaluw sturen ??Michiel van Ginkel schreef:wat betreft dat stuur, dyane en 2cv stuur zijn hetzelfde qua bevestiging. je moet dus kijken voor een stuur van vóór 1975, herkenbaar aan het feit dat het van bakeliet is gemaakt (of groot bruin en eenspakig -maar erg schaars)
Trouwens jij zegt nu een éénspakig stuur . Past een ami (DS uiterlijk) stuur dan ook en weet iemand welke diameter die hadden ?
Edit : ik bedoel zo'n stuur als op de foto
-
- Regelmatige poster
Kan ik me iets bij voortstellen.Gerard Maas schreef:De verbouwde auto zal altijd aan de RDW normen moeten voldoen.deze
zijn dus niet anders als voor normale auto's
Alleen je gaat iets wezenslijks veranderen. Dus geld dan de typegoedkeuring nog ??
Immers een 4 cilinder eend kan officieel ook niet. (wel een 4 cilinder ami super eend)