Dit is dus ook precies de reden dat een beginner er niet aan moet beginnen. Men moet ALLE dingen controleren en in orde maken.e. Vervolgens kom je, in jouw tweede bericht, met een volgens jou correct basis stappenplan beginnende bij: haal de achterremmen open! Niet echt een klusje waar ik de topicstarter toe in staat zie. Een beetje tegenstrijdig met wat je eerder schrijft. Ik geef ik zo'n advies/stappenplan dus niet omdat DAT mogelijkerwijs aan zou kunnen zetten tot sleutelen zonder de benodigde kennis/ervaring wat mogelijk (waarschijnlijk) gevaarlijke situaties oplevert. [Bovendien denk ik eerder aan de voorremmen bij een slechtremmende eend. En voor ik helemaal de achterremmen openhaal check ik liever even of het iets bassaals is als vette schijven, iets wat best vaak voor komt, voor ik de boel uitelkaar haal.] En overige door jou genoemde adviezen zijn al in het topic genoemd.
Een spuit bus met remmenreiniger leegspuiten noem ik niet constructief. En men begint altijd voor bij een eend als deze slecht remt, met als resultaat dat ze iets beter remmen maar nooit goed, want achter word overgeslagen, keer op keer.
Maar goed hierin verschillen wij dus van mening, dat mag.