Wiellagers eten?
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
wiellagers.
Als je dus een nieuw lager monteer,dan moet je dus wel controleren of er
vet in zit.En SKF gebruikt geen Lithium vet,dus waarom proberen wijzer
te zijn de de fabrikanten.Ik geloof er dus niet in dat een fabrikant op vet
gaat bezuinigen om zijn product eerder kapot te laten gaan.Ik maakte een
lager altijd open om te zien hoe het er uit zag voor ik het monteerde
vet in zit.En SKF gebruikt geen Lithium vet,dus waarom proberen wijzer
te zijn de de fabrikanten.Ik geloof er dus niet in dat een fabrikant op vet
gaat bezuinigen om zijn product eerder kapot te laten gaan.Ik maakte een
lager altijd open om te zien hoe het er uit zag voor ik het monteerde
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
De reden dat ik er zelf (nog) niet aan begin is dat ik 1 keer heb gezien wat er kan gebeuren als alles tegenzit, toen is er zelfs een andere fusee gemonteerd.
Ook heb ik geen gereedschap om die grote moer los te draaien en als het lager vast zit, wat dan?
Ik doe veel zelf, maar voor bepaalde klussen zijn er garage's.....
Het SKF lager heeft aan de binnenkant een wit dopje, en de zijkanten zijn dicht.
Ik kan me vinden in de mening van Gerard dat een fabrikant niet iets zal doen zodat een lager sneller aan gort gaat.
Ook heb ik geen speciaal lagervet, dus ik moet er maar op vertrouwen dat de garage het goed zal doen, tenslotte zit het lager wat zij vorig jaar hebben vervangen ook al weer 10000 km en is nog goed!
Ook heb ik geen gereedschap om die grote moer los te draaien en als het lager vast zit, wat dan?
Ik doe veel zelf, maar voor bepaalde klussen zijn er garage's.....
Het SKF lager heeft aan de binnenkant een wit dopje, en de zijkanten zijn dicht.
Ik kan me vinden in de mening van Gerard dat een fabrikant niet iets zal doen zodat een lager sneller aan gort gaat.
Ook heb ik geen speciaal lagervet, dus ik moet er maar op vertrouwen dat de garage het goed zal doen, tenslotte zit het lager wat zij vorig jaar hebben vervangen ook al weer 10000 km en is nog goed!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Yep, dat is de reden dat ik voor deze heb gekozen.mooi, kun je dan ook door het water rijden zonder lager schade?
Klopt daarom melde ik ook dat je niet hoeft te kijken naar de keringen. Die gaan over het algemeen bij lange na niet zo lang mee als de lagers, maar zitten er wel net zo lang in. En door de regen rijden is iets anders dan door water.Dat kan je toch altijd,er zitten aan beide zijde keeringen en je rijd door de
regen toch ook.
Klopt, maar een fabrikant gaat geen onderdelen plaatsen die langer mee gaan dan noodzakelijk is als daar extra kosten aan zijn verbonden. Ik weet niet hoe het met auto's zit, maar ik werk in de machinebouw en daar word alles gedesigned op een levensduur van 7 jaar.Ik kan me vinden in de mening van Gerard dat een fabrikant niet iets zal doen zodat een lager sneller aan gort gaat.
Als de je de kogels van de lagers niet kunt zien, zit er of een stofkap of zijn ze echt dicht.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Re: wiellagers.
ik probeer niet wijzer te zijn, maar ik heb een pot lithium vet en een patroon mos2 (voor de fusees en aandrijfassen). mij is altijd verteld dat lithium het beste was voor zwaarbelaste delen als wiellagers.Gerard Maas schreef:Als je dus een nieuw lager monteer,dan moet je dus wel controleren of er
vet in zit.En SKF gebruikt geen Lithium vet,dus waarom proberen wijzer
te zijn de de fabrikanten.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction