superzunig
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
conrad heeft em nog wel, kost daar maar 19,99 (let op, boven de €20 is verzending gratis)
gewoon ff naar conrad.nl gaan en bij zoeken dit: 880086 - 89 artikelnummer invoeren, krijg je em zo!
heb em ook al jaren in m'n eend, echt ideaal, alleen al 3x het staalkabeltje kapot gehad...... nu doetie ut ook ff niet.
greetzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
gewoon ff naar conrad.nl gaan en bij zoeken dit: 880086 - 89 artikelnummer invoeren, krijg je em zo!
heb em ook al jaren in m'n eend, echt ideaal, alleen al 3x het staalkabeltje kapot gehad...... nu doetie ut ook ff niet.
greetzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
mijn neef had de oude eend van mijn moeder hier meer uitgerust voor zijn reisjes door Europa, (helemaal verbouwt om alleen rond te reizen: imperiale op gelast, bed in gemaakt etc)Rossero schreef:Ervaring? of probeer je medeforummers moedwillig van het leven te beroven?:P maar er zijn toch wel echte cruise controlls in eenden ingebouwd? dit scheelt zeker neem ik aan
hij heeft op deze eenvoudige manier er veel plezier van gehad ongeveer 10.000 er op de teller er bij gezet.
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
Ik ben tijdelijk quasi-internetloos dus ff niet kunnen posten. Heb nu 1 tank mijn standaardroute woon-werk gereden met rustig optrekken, op tijd doorschakelen en de snelheid niet boven de 100 (op de klok dan). Resultaat: 1 op 14.8 (was 1:13-13.5). Niet verkeerd, maar ik rijd nog een tankje leeg om te kijken of dat goed uitkomt.
Daarna: banden goed op spanning (2bar) en carb stellen. Keep you posted!
Daarna: banden goed op spanning (2bar) en carb stellen. Keep you posted!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Ik heb een open luchtfilter, je voelt niets aan het pedaal, maar je hoort het des te beter als je half gas (1e trap) of vol gas (2e trap) gaat.
Om te proberen waar dat punt zit, niet voor lang, maar gewoon om es te kijken, draai eens je luchtfilter los. Dus, het deksel waar het filter inzit losdraaien en gewoon op de plek laten zitten. Als je dan door gaat in de 2e trap, dan komt het iets omhoog, en dan hoor je een diep gebrom. Je eend zal misschien iets inhouden, en je moet ff niet het strand op, maar dan voel/hoor je wel goed waar je 2e trap zit op je pedaal, en kun je daarop gaan proberen te rijden.
Om te proberen waar dat punt zit, niet voor lang, maar gewoon om es te kijken, draai eens je luchtfilter los. Dus, het deksel waar het filter inzit losdraaien en gewoon op de plek laten zitten. Als je dan door gaat in de 2e trap, dan komt het iets omhoog, en dan hoor je een diep gebrom. Je eend zal misschien iets inhouden, en je moet ff niet het strand op, maar dan voel/hoor je wel goed waar je 2e trap zit op je pedaal, en kun je daarop gaan proberen te rijden.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
ik las net in nummer 32 van het blad Collectie 2cv Citroen iets over een compressor.
Dit is overigens het blad waar je een schaalmodelletje bij krijgt en waar mijn jongere broer om de twee weken 1 van koopt.
maar fijn, de compressor zat tussen het spruitstuk en de caberateur ingebouwd. het werkte door aandrijving van de dynamoriem.
Hierdoor werden twee schoepen in beweging gebracht die het benzine.lucht mengsel met een betere druk of volume de motor in blaast.
zoiets als de turbotube alleen nu met een extra tussengeplaatst schoepenrad. Dit gaf de eend niet alleen meer pk's maar werd ook beduidend zuiniger.
Maar ja deze dingen kom je maar zelden tegen.. Weet ook niet of mensen hier op forum ervaringen met een dergelijke compressor hebben maar leek mij leek deze na te maken en te gaan proberen.
Dit is overigens het blad waar je een schaalmodelletje bij krijgt en waar mijn jongere broer om de twee weken 1 van koopt.
maar fijn, de compressor zat tussen het spruitstuk en de caberateur ingebouwd. het werkte door aandrijving van de dynamoriem.
Hierdoor werden twee schoepen in beweging gebracht die het benzine.lucht mengsel met een betere druk of volume de motor in blaast.
zoiets als de turbotube alleen nu met een extra tussengeplaatst schoepenrad. Dit gaf de eend niet alleen meer pk's maar werd ook beduidend zuiniger.
Maar ja deze dingen kom je maar zelden tegen.. Weet ook niet of mensen hier op forum ervaringen met een dergelijke compressor hebben maar leek mij leek deze na te maken en te gaan proberen.
Citroén rolls better than a Rolls!
Zuinig rijden is niet anders dan minder energie vragen en gebruiken. Het makkelijkste om dit te bereiken is om langzaam op te trekken en geen hoge topsnelheid te rijden (=saai dus).
Als je met een standaart eend niet harder dan 80 rijd kun je vrij eenvoudig 1 op 20 halen.
Wat je motorisch zou kunnen doen is een enkeltraps carburateur monteren en een dik vliegwiel (zo'n ding met een drievingerige koppeling) monteren. Hogere bandenspanning, auto verlagen en indien niet aanwezig een carterplaat monteren helpt ook mee.
Zowiezo moet het gewone onderhoud natuurlijk in orde zijn!
Succes,
leen
Als je met een standaart eend niet harder dan 80 rijd kun je vrij eenvoudig 1 op 20 halen.
Wat je motorisch zou kunnen doen is een enkeltraps carburateur monteren en een dik vliegwiel (zo'n ding met een drievingerige koppeling) monteren. Hogere bandenspanning, auto verlagen en indien niet aanwezig een carterplaat monteren helpt ook mee.
Zowiezo moet het gewone onderhoud natuurlijk in orde zijn!
Succes,
leen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
En lichter maken, achterbank eruit, reservewiel eruit, niemand meenemen, enz enz.Leen schreef:Zuinig rijden is niet anders dan minder energie vragen en gebruiken. Het makkelijkste om dit te bereiken is om langzaam op te trekken en geen hoge topsnelheid te rijden (=saai dus).
Als je met een standaart eend niet harder dan 80 rijd kun je vrij eenvoudig 1 op 20 halen.
Wat je motorisch zou kunnen doen is een enkeltraps carburateur monteren en een dik vliegwiel (zo'n ding met een drievingerige koppeling) monteren. Hogere bandenspanning, auto verlagen en indien niet aanwezig een carterplaat monteren helpt ook mee.
Zowiezo moet het gewone onderhoud natuurlijk in orde zijn!
Succes,
leen
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Ik zou dr ook weleens wat meer over willen weten!Bull Frog Bleu schreef:ik las net in nummer 32 van het blad Collectie 2cv Citroen iets over een compressor.
Dit is overigens het blad waar je een schaalmodelletje bij krijgt en waar mijn jongere broer om de twee weken 1 van koopt.
maar fijn, de compressor zat tussen het spruitstuk en de caberateur ingebouwd. het werkte door aandrijving van de dynamoriem.
Hierdoor werden twee schoepen in beweging gebracht die het benzine.lucht mengsel met een betere druk of volume de motor in blaast.
zoiets als de turbotube alleen nu met een extra tussengeplaatst schoepenrad. Dit gaf de eend niet alleen meer pk's maar werd ook beduidend zuiniger.
Maar ja deze dingen kom je maar zelden tegen.. Weet ook niet of mensen hier op forum ervaringen met een dergelijke compressor hebben maar leek mij leek deze na te maken en te gaan proberen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987