superzunig

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 25 feb, 2009 17:09

conrad heeft em nog wel, kost daar maar 19,99 (let op, boven de €20 is verzending gratis)
gewoon ff naar conrad.nl gaan en bij zoeken dit: 880086 - 89 artikelnummer invoeren, krijg je em zo!

heb em ook al jaren in m'n eend, echt ideaal, alleen al 3x het staalkabeltje kapot gehad...... nu doetie ut ook ff niet.

greetzzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 687
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » wo 25 feb, 2009 17:19

Rossero schreef:Ervaring? of probeer je medeforummers moedwillig van het leven te beroven?:P maar er zijn toch wel echte cruise controlls in eenden ingebouwd? dit scheelt zeker neem ik aan
mijn neef had de oude eend van mijn moeder hier meer uitgerust voor zijn reisjes door Europa, (helemaal verbouwt om alleen rond te reizen: imperiale op gelast, bed in gemaakt etc)

hij heeft op deze eenvoudige manier er veel plezier van gehad ongeveer 10.000 er op de teller er bij gezet.
onder druk wordt alles vloeibaar

ratstyle
Beginner
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 22:51
Locatie: dalfsen
Contacteer:

Bericht door ratstyle » di 3 mar, 2009 15:48

verlagen scheelt zeker wel, want je kan niet vol gas over de drempels :lol:

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » di 3 mar, 2009 16:59

Niet volgas scheelt meer denk ik. :wink:
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 8 sep, 2004 15:29
Locatie: Heerenveen (Fryslân)
Contacteer:

Bericht door Edwin » di 3 mar, 2009 17:11

Na een week zuinig proberen te rijden, maar af en toe toch wel een slippertje door even gas te geven. Was mijn verbruik 1:15,6....niet echt schokkend dus.
Conclusie is dat het niet heel veel bij mij uitmaakt. Ik ga dus weer gewoon lekker stevig doorrijden ;-)

Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » ma 9 mar, 2009 12:39

Ik ben tijdelijk quasi-internetloos dus ff niet kunnen posten. Heb nu 1 tank mijn standaardroute woon-werk gereden met rustig optrekken, op tijd doorschakelen en de snelheid niet boven de 100 (op de klok dan). Resultaat: 1 op 14.8 (was 1:13-13.5). Niet verkeerd, maar ik rijd nog een tankje leeg om te kijken of dat goed uitkomt.

Daarna: banden goed op spanning (2bar) en carb stellen. Keep you posted!

Gebruikersavatar
Peer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 15:07
Locatie: NWK-Rotterdam

Bericht door Peer » di 17 mar, 2009 21:36

ik las hier iets over 1e en 2e trap...

Nu probeer ik de laatste tijd wat beter naar mijn motor te luisteren maar ik hoor niet direct een verschil?!
Hoe hoor/voel/oid ik in welke trap hij rijdt?

Wat zijn die trappen? Geld het ook voor mijn 2cv6?

alvast bedankt...

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » di 17 mar, 2009 21:56

Bij mijn Aca voel ik niets maar bij andere 2CV's kan ik wel een kleine weerstand van het gaspedaal merken bij het ingaan van de 2e trap.
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 17 mar, 2009 23:07

Ik heb een open luchtfilter, je voelt niets aan het pedaal, maar je hoort het des te beter als je half gas (1e trap) of vol gas (2e trap) gaat.

Om te proberen waar dat punt zit, niet voor lang, maar gewoon om es te kijken, draai eens je luchtfilter los. Dus, het deksel waar het filter inzit losdraaien en gewoon op de plek laten zitten. Als je dan door gaat in de 2e trap, dan komt het iets omhoog, en dan hoor je een diep gebrom. Je eend zal misschien iets inhouden, en je moet ff niet het strand op, maar dan voel/hoor je wel goed waar je 2e trap zit op je pedaal, en kun je daarop gaan proberen te rijden.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » wo 18 mar, 2009 17:07

2e tank gereden: 1:15.6 !
Had wel iets meer een binnendoor route genomen, waardoor ik aan het eind van de snelweg minder stil stond bij file.

Nu bandjes op 2bar voor en achter, kijken wat dat doet.

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » do 19 mar, 2009 10:29

Dat doet de grip in de bochten geen goed. Maar ja, je rijd toch rustig voor maximale besparing :wink:

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 19 mar, 2009 11:21

ik las net in nummer 32 van het blad Collectie 2cv Citroen iets over een compressor.

Dit is overigens het blad waar je een schaalmodelletje bij krijgt en waar mijn jongere broer om de twee weken 1 van koopt.

maar fijn, de compressor zat tussen het spruitstuk en de caberateur ingebouwd. het werkte door aandrijving van de dynamoriem.
Hierdoor werden twee schoepen in beweging gebracht die het benzine.lucht mengsel met een betere druk of volume de motor in blaast.

zoiets als de turbotube alleen nu met een extra tussengeplaatst schoepenrad. Dit gaf de eend niet alleen meer pk's maar werd ook beduidend zuiniger.

Maar ja deze dingen kom je maar zelden tegen.. Weet ook niet of mensen hier op forum ervaringen met een dergelijke compressor hebben maar leek mij leek deze na te maken en te gaan proberen.
Citroén rolls better than a Rolls!

Leen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 1 mar, 2009 18:46
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Leen » vr 20 mar, 2009 20:36

Zuinig rijden is niet anders dan minder energie vragen en gebruiken. Het makkelijkste om dit te bereiken is om langzaam op te trekken en geen hoge topsnelheid te rijden (=saai dus).
Als je met een standaart eend niet harder dan 80 rijd kun je vrij eenvoudig 1 op 20 halen.

Wat je motorisch zou kunnen doen is een enkeltraps carburateur monteren en een dik vliegwiel (zo'n ding met een drievingerige koppeling) monteren. Hogere bandenspanning, auto verlagen en indien niet aanwezig een carterplaat monteren helpt ook mee.
Zowiezo moet het gewone onderhoud natuurlijk in orde zijn!

Succes,
leen

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 20 mar, 2009 20:50

Leen schreef:Zuinig rijden is niet anders dan minder energie vragen en gebruiken. Het makkelijkste om dit te bereiken is om langzaam op te trekken en geen hoge topsnelheid te rijden (=saai dus).
Als je met een standaart eend niet harder dan 80 rijd kun je vrij eenvoudig 1 op 20 halen.

Wat je motorisch zou kunnen doen is een enkeltraps carburateur monteren en een dik vliegwiel (zo'n ding met een drievingerige koppeling) monteren. Hogere bandenspanning, auto verlagen en indien niet aanwezig een carterplaat monteren helpt ook mee.
Zowiezo moet het gewone onderhoud natuurlijk in orde zijn!

Succes,
leen
En lichter maken, achterbank eruit, reservewiel eruit, niemand meenemen, enz enz.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 20 mar, 2009 21:04

Bull Frog Bleu schreef:ik las net in nummer 32 van het blad Collectie 2cv Citroen iets over een compressor.

Dit is overigens het blad waar je een schaalmodelletje bij krijgt en waar mijn jongere broer om de twee weken 1 van koopt.

maar fijn, de compressor zat tussen het spruitstuk en de caberateur ingebouwd. het werkte door aandrijving van de dynamoriem.
Hierdoor werden twee schoepen in beweging gebracht die het benzine.lucht mengsel met een betere druk of volume de motor in blaast.

zoiets als de turbotube alleen nu met een extra tussengeplaatst schoepenrad. Dit gaf de eend niet alleen meer pk's maar werd ook beduidend zuiniger.

Maar ja deze dingen kom je maar zelden tegen.. Weet ook niet of mensen hier op forum ervaringen met een dergelijke compressor hebben maar leek mij leek deze na te maken en te gaan proberen.
Ik zou dr ook weleens wat meer over willen weten!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie