Pagina 4 van 6
Geplaatst: wo 25 feb, 2009 17:09
door rusty
conrad heeft em nog wel, kost daar maar 19,99 (let op, boven de €20 is verzending gratis)
gewoon ff naar conrad.nl gaan en bij zoeken dit: 880086 - 89 artikelnummer invoeren, krijg je em zo!
heb em ook al jaren in m'n eend, echt ideaal, alleen al 3x het staalkabeltje kapot gehad...... nu doetie ut ook ff niet.
greetzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: wo 25 feb, 2009 17:19
door gillis
Rossero schreef:Ervaring? of probeer je medeforummers moedwillig van het leven te beroven?:P maar er zijn toch wel echte cruise controlls in eenden ingebouwd? dit scheelt zeker neem ik aan
mijn neef had de oude eend van mijn moeder hier meer uitgerust voor zijn reisjes door Europa, (helemaal verbouwt om alleen rond te reizen: imperiale op gelast, bed in gemaakt etc)
hij heeft op deze eenvoudige manier er veel plezier van gehad ongeveer 10.000 er op de teller er bij gezet.
Geplaatst: di 3 mar, 2009 15:48
door ratstyle
verlagen scheelt zeker wel, want je kan niet vol gas over de drempels
Geplaatst: di 3 mar, 2009 16:59
door Martijn, Arnhem
Niet volgas scheelt meer denk ik.
Geplaatst: di 3 mar, 2009 17:11
door Edwin
Na een week zuinig proberen te rijden, maar af en toe toch wel een slippertje door even gas te geven. Was mijn verbruik 1:15,6....niet echt schokkend dus.
Conclusie is dat het niet heel veel bij mij uitmaakt. Ik ga dus weer gewoon lekker stevig doorrijden
Edwin
Geplaatst: ma 9 mar, 2009 12:39
door Jesse
Ik ben tijdelijk quasi-internetloos dus ff niet kunnen posten. Heb nu 1 tank mijn standaardroute woon-werk gereden met rustig optrekken, op tijd doorschakelen en de snelheid niet boven de 100 (op de klok dan). Resultaat: 1 op 14.8 (was 1:13-13.5). Niet verkeerd, maar ik rijd nog een tankje leeg om te kijken of dat goed uitkomt.
Daarna: banden goed op spanning (2bar) en carb stellen. Keep you posted!
Geplaatst: di 17 mar, 2009 21:36
door Peer
ik las hier iets over 1e en 2e trap...
Nu probeer ik de laatste tijd wat beter naar mijn motor te luisteren maar ik hoor niet direct een verschil?!
Hoe hoor/voel/oid ik in welke trap hij rijdt?
Wat zijn die trappen? Geld het ook voor mijn 2cv6?
alvast bedankt...
Geplaatst: di 17 mar, 2009 21:56
door Martijn, Arnhem
Bij mijn Aca voel ik niets maar bij andere 2CV's kan ik wel een kleine weerstand van het gaspedaal merken bij het ingaan van de 2e trap.
Geplaatst: di 17 mar, 2009 23:07
door Spookeend
Ik heb een open luchtfilter, je voelt niets aan het pedaal, maar je hoort het des te beter als je half gas (1e trap) of vol gas (2e trap) gaat.
Om te proberen waar dat punt zit, niet voor lang, maar gewoon om es te kijken, draai eens je luchtfilter los. Dus, het deksel waar het filter inzit losdraaien en gewoon op de plek laten zitten. Als je dan door gaat in de 2e trap, dan komt het iets omhoog, en dan hoor je een diep gebrom. Je eend zal misschien iets inhouden, en je moet ff niet het strand op, maar dan voel/hoor je wel goed waar je 2e trap zit op je pedaal, en kun je daarop gaan proberen te rijden.
Geplaatst: wo 18 mar, 2009 17:07
door Jesse
2e tank gereden: 1:15.6 !
Had wel iets meer een binnendoor route genomen, waardoor ik aan het eind van de snelweg minder stil stond bij file.
Nu bandjes op 2bar voor en achter, kijken wat dat doet.
Geplaatst: do 19 mar, 2009 10:29
door Jheronimus
Dat doet de grip in de bochten geen goed. Maar ja, je rijd toch rustig voor maximale besparing
Geplaatst: do 19 mar, 2009 11:21
door Bull Frog Bleu
ik las net in nummer 32 van het blad Collectie 2cv Citroen iets over een compressor.
Dit is overigens het blad waar je een schaalmodelletje bij krijgt en waar mijn jongere broer om de twee weken 1 van koopt.
maar fijn, de compressor zat tussen het spruitstuk en de caberateur ingebouwd. het werkte door aandrijving van de dynamoriem.
Hierdoor werden twee schoepen in beweging gebracht die het benzine.lucht mengsel met een betere druk of volume de motor in blaast.
zoiets als de turbotube alleen nu met een extra tussengeplaatst schoepenrad. Dit gaf de eend niet alleen meer pk's maar werd ook beduidend zuiniger.
Maar ja deze dingen kom je maar zelden tegen.. Weet ook niet of mensen hier op forum ervaringen met een dergelijke compressor hebben maar leek mij leek deze na te maken en te gaan proberen.
Geplaatst: vr 20 mar, 2009 20:36
door Leen
Zuinig rijden is niet anders dan minder energie vragen en gebruiken. Het makkelijkste om dit te bereiken is om langzaam op te trekken en geen hoge topsnelheid te rijden (=saai dus).
Als je met een standaart eend niet harder dan 80 rijd kun je vrij eenvoudig 1 op 20 halen.
Wat je motorisch zou kunnen doen is een enkeltraps carburateur monteren en een dik vliegwiel (zo'n ding met een drievingerige koppeling) monteren. Hogere bandenspanning, auto verlagen en indien niet aanwezig een carterplaat monteren helpt ook mee.
Zowiezo moet het gewone onderhoud natuurlijk in orde zijn!
Succes,
leen
Geplaatst: vr 20 mar, 2009 20:50
door Spookeend
Leen schreef:Zuinig rijden is niet anders dan minder energie vragen en gebruiken. Het makkelijkste om dit te bereiken is om langzaam op te trekken en geen hoge topsnelheid te rijden (=saai dus).
Als je met een standaart eend niet harder dan 80 rijd kun je vrij eenvoudig 1 op 20 halen.
Wat je motorisch zou kunnen doen is een enkeltraps carburateur monteren en een dik vliegwiel (zo'n ding met een drievingerige koppeling) monteren. Hogere bandenspanning, auto verlagen en indien niet aanwezig een carterplaat monteren helpt ook mee.
Zowiezo moet het gewone onderhoud natuurlijk in orde zijn!
Succes,
leen
En lichter maken, achterbank eruit, reservewiel eruit, niemand meenemen, enz enz.
Geplaatst: vr 20 mar, 2009 21:04
door TB
Bull Frog Bleu schreef:ik las net in nummer 32 van het blad Collectie 2cv Citroen iets over een compressor.
Dit is overigens het blad waar je een schaalmodelletje bij krijgt en waar mijn jongere broer om de twee weken 1 van koopt.
maar fijn, de compressor zat tussen het spruitstuk en de caberateur ingebouwd. het werkte door aandrijving van de dynamoriem.
Hierdoor werden twee schoepen in beweging gebracht die het benzine.lucht mengsel met een betere druk of volume de motor in blaast.
zoiets als de turbotube alleen nu met een extra tussengeplaatst schoepenrad. Dit gaf de eend niet alleen meer pk's maar werd ook beduidend zuiniger.
Maar ja deze dingen kom je maar zelden tegen.. Weet ook niet of mensen hier op forum ervaringen met een dergelijke compressor hebben maar leek mij leek deze na te maken en te gaan proberen.
Ik zou dr ook weleens wat meer over willen weten!