Chassis nummer niet te vinden

Reparaties, modificaties en onderhoud
Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » za 29 aug, 2009 12:04

ik zit met het volgende: Mijn sloper/donor dyane van 1976 heeft een chassisnummer op de bodemplaat zoals sjoerd dit ook heeft. Echter zijn eigenlijk alleen de laatste 4 cijfers nog met veel fantasie te herkennen omdat de rest is aangetast door roest. Ik heb tevens een aluminium plaatje tegen het schutbord van de koets (motorruimte) waar het nummer op staat. Verder gaat het om een slapend kenteken(al 25 jr in slaap) en is alles compleet incl de originele blauwe platen. Echter is de koets wel gescheiden van het chassis en is alles verder uit elkaar. Nu is er iemand die is geinteresseerd in het hele spul aangezien hij alles wil gebruiken voor het kenteken van zijn burtonchassis. Hoe groot is de kans dat de rdw dit goed gaat keuren met een half nr op een verroeste bodemplaat als chassisnummer? En wat moet ik doen? Hier bij mij thuis de boel laten schouwen? Weet iemand hier de kosten van? Die man die interesse heeft gaat iig maandag even naarhet rdw om het een en ander na te vragen maar ik heb toch heel benieuwd wat nou de kans is dat dit goed komt, ze kunnen toch niet zomaar je eend van de weg halen omdat het nummer niet meer leesbaar is op de vloerplaat? (wat een domme plek ook voor een chassisnr)
www.proxive.nl - autoreclame

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 29 aug, 2009 12:17

Ja hoor,die kunnen ze zomaar van de weg halen,omdat hij niet aan de wet voldoet.Maar je kan proberen het oude nummer de letters en cijfers wat uit te diepen met een kraspen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 29 aug, 2009 12:32

schouwen thuis kost 100 euro.

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » za 29 aug, 2009 12:32

pff...wel erg overdreven eigelijk. Alles duid erop dat het hele spulletje gewoon bij elkaar hoort etc...en dan zou door de roestduivel die mijn nr op de bodemplaat heeft doen verdwijnen ervoor zorgen dat deze auto nooit meer de weg op kan...
www.proxive.nl - autoreclame

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » zo 30 aug, 2009 15:18

Nou ja, overderven, dat vind ik niet.
Elke auto moet een leesbaar chassisnummer hebben, anders kun je een auto niet meer herkennen. Dat geeft criminelen de vrije hand bij het stelen van auto's.

In jou geval is het knap lullig, dat ben ik helemaal met je eens. Ik weet er alles van.
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
echte eendrijder
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
Locatie: nieuw weerdinge Drenthe

Bericht door echte eendrijder » zo 30 aug, 2009 15:36

Willem2 schreef:Nou ja, overderven, dat vind ik niet.
Elke auto moet een leesbaar chassisnummer hebben, anders kun je een auto niet meer herkennen. Dat geeft criminelen de vrije hand bij het stelen van auto's.

In jou geval is het knap lullig, dat ben ik helemaal met je eens. Ik weet er alles van.
Mischien hoort het hier niet echt thuis, maar vind wel dat ze errug moeilijk doen bij de RDW. Het is geen auto van 200.000 euro waar je over praat.
Als alles klopt, moeten ze niet zo moeilijk doen.
Als ik kijk wat ze bij die grote engelse S.U.V/jeeps doen met allemaal omgekatte kentekens kan allemaal wel. Alleen om maar geen belasting hoefen te betalen. Terwijl als je zo'n grote bak kunt aanschaffen je de belasting ook wel kunt betalen.
Laten ze hier maar naar kijken. :x

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » di 1 sep, 2009 16:47

vanmorgen met het RDW gebeld en het een en ander uitgelegd. Ze vertelden me toen dat ik het beste de auto kon laten schouwen bij mij thuis (indentiteitsonderzoek). Dus ik een afspraak gemaakt en er kon meteen vandaag nog iemand langskomen. De beste man is hier een kwartier geweest, heeft even naar alle spullen gekeken, met zijn telefoon wat slechte kwaliteit foto's geschoten en verder alle papieren in orde gemaakt zodat de nieuwe eigenaar straks met het uitgezaagde bodemplaat waar het nr op staat+alle papieren+koetsplaatje op burton+kentekenplaten+brief en zijn kan en klare opgebouwde burton naar het RDW kan rijden om daar zijn nieuwe nr in het (burton)chassis te laten slaan. Helemaal super geregeld dus en het valt dus (soms) allemaal best mee met het RDW! :D
www.proxive.nl - autoreclame

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 1 sep, 2009 17:14

Ja,het mag voor de RDW wel geen wagen zijn van 200.000.- maar dat maakt ze niet uit,wel het probleem met die chassisnummers v.d. eend die op de vloer staan en dus haast weg geroest zijn.Daar doen ze dus nu niet meer zo moeilijk over.Gefeliciteerd. :lol:

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 29 sep, 2010 11:44

Weer nieuw leven in dit topic plaatsen.

Waar staat bij een dyane uit 1967 het chassisnummer en heeft iemand er een foto van?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 29 sep, 2010 15:26

@Douwe waar zit bij jou 67-er het chassisnummer?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 29 sep, 2010 16:52

als ik een 67er zou hebben zou ik het je vertellen ;) bij mijn 69er zit ie op de bovenplaat van het chassis tussen de voor en achterbank. (bijna thv de bevestiging van de gordels) ik denk haast dat ie daar ook zou moeten zitten bij een 67er
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 29 sep, 2010 23:35

en staat het dwars op de plaat in lijn met de stoelen?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » do 30 sep, 2010 07:16

ja, achter de rechter zitting
------------------------------
Traction 11 BL 1950

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 30 sep, 2010 08:31

ja maar bij mij (en bij de twee andere chassis nummers die ik bij een 69er dyane heb gezien) niet dwars op de plaat, maar in de langsrichting. dus als je de rechter achterdeur opent, correct leesbaar zeg maar
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1513
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » do 30 sep, 2010 10:08

Drie mogelijkheden:

Bij een Franse zit het nummer achter de passagierszetel ingeklopt in de bovenplaat van het chassis.

Bij een origineel NL in Vorst gebouwd exemplaar staat het nummer vooraan op de rand van de rechter vloerplaat geklopt, onder de passagierszetel.

Bij een origineel Belgische in Vorst gebouwde staat het nummer op een plaatje achter de passagierszetel op het chassis.


Indien één van de twee laatste opties juist is, mag je mij altijd PM'en met het chassisnummer en de eerste datum van toelating :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Plaats reactie